Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-31, 21:24
  #1
Medlem
Hej! nu har jag under en längre tid haft problem med Facebook och många andra stora sidor.

När jag tillexempel klickar på en bild så tar det säkert 2 minuter att ladda, och alla knappar t.ex. "skicka meddelande" tar säkert 2-3 minuter att få upp.

Har ingen aning om vad problemet är, men en kompis på LAN häromdagen sa att han hade samma problem med facebook på mitt nätverk, men inte hemma.

Vad kan det bero på?
tacksam för svar och hjälp. MVH
Citera
2009-10-31, 21:31
  #2
Medlem
saggesalivs avatar
Kan bero på att han kanske har högre mbt/s. facebook e en stor sida över 100miljoner använder inte så konstigt att de går lite trögt
Citera
2009-10-31, 21:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Kan bero på att han kanske har högre mbt/s. facebook e en stor sida över 100miljoner använder inte så konstigt att de går lite trögt

Jag har 24/1, känner folk med betydligt lägre och det flyter på ordentligt, tror inte problemet ligger där
Citera
2009-11-01, 00:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpsycho
Hej! nu har jag under en längre tid haft problem med Facebook och många andra stora sidor.

När jag tillexempel klickar på en bild så tar det säkert 2 minuter att ladda, och alla knappar t.ex. "skicka meddelande" tar säkert 2-3 minuter att få upp.

Har ingen aning om vad problemet är, men en kompis på LAN häromdagen sa att han hade samma problem med facebook på mitt nätverk, men inte hemma.

Vad kan det bero på?
tacksam för svar och hjälp. MVH
Gäller det enbart vissa sidor eller upplever du samma problem överallt?
Citera
2009-11-01, 01:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woicer
Gäller det enbart vissa sidor eller upplever du samma problem överallt?
Inte överallt, har dock svårt att komma på något annat än facebook för tillfället, editar om jag kommer på något.
Citera
2009-11-01, 03:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpsycho
Inte överallt, har dock svårt att komma på något annat än facebook för tillfället, editar om jag kommer på något.
Har du provat byta webläsare eller DNS-server? Har du märkt av samma problem med samma dator fast från andra uppkopplingar? Har du provat med en annan dator på ditt nätverk? Har du provat koppla om nätverket och koppla förbi eventuella routrar?
Citera
2009-11-01, 03:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split.Horizon
Har du provat byta webläsare eller DNS-server? Har du märkt av samma problem med samma dator fast från andra uppkopplingar? Har du provat med en annan dator på ditt nätverk? Har du provat koppla om nätverket och koppla förbi eventuella routrar?

Firefox fungerar sämst, bäst är otroligt nog IE..
och om jag minns rätt så fungerar facebook rätt dåligt hos andra också hos mig.. (kan det bero på att jag har en nerladdad windows 7 version?)

har inte testat att koppla förbi min rauter nej (det är förövrigt en netgear, rätt standardmodell tror jag) kan kolla upp närmare om det hjälper.

Tackar för svar!
Citera
2009-11-01, 04:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpsycho
Firefox fungerar sämst, bäst är otroligt nog IE..
och om jag minns rätt så fungerar facebook rätt dåligt hos andra också hos mig.. (kan det bero på att jag har en nerladdad windows 7 version?)

har inte testat att koppla förbi min rauter nej (det är förövrigt en netgear, rätt standardmodell tror jag) kan kolla upp närmare om det hjälper.

Tackar för svar!
När du skriver att din kompis också har problem med Facebook, då menar du på din dator alltså? För att utesluta var problemet ligger får du prova dig fram. Testa bl.a. en annan dator så du kan utesluta den. Har du inte tillgång till en kan du exempelvis starta med en Live-CD. Och svara på/testa gärna det andra jag skrev också.
Citera
2009-11-01, 06:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split.Horizon
När du skriver att din kompis också har problem med Facebook, då menar du på din dator alltså? För att utesluta var problemet ligger får du prova dig fram. Testa bl.a. en annan dator så du kan utesluta den. Har du inte tillgång till en kan du exempelvis starta med en Live-CD. Och svara på/testa gärna det andra jag skrev också.

Nej, nej, utan det var på hans dator det fungerade långsamt, på mitt nätverk.

Ska se om jag får tid imorgon, tackar ödmjukast!
Citera
2009-11-01, 09:50
  #10
Medlem
smurfehs avatar
Prova att byta till OpenDNS. Hur du byter i ditt OS får du ta reda på själv iom att du inte talat om vad du kör för OS.


OpenDNS:

208.67.222.222
208.67.220.220
Citera
2009-11-01, 12:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Prova att byta till OpenDNS. Hur du byter i ditt OS får du ta reda på själv iom att du inte talat om vad du kör för OS.


OpenDNS:

208.67.222.222
208.67.220.220

Han sa att han hade Windows 7..
Citera
2009-11-01, 13:00
  #12
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skater93
Han sa att han hade Windows 7..

Ah, där ser man..

TS: http://windows.microsoft.com/en-US/w...CP-IP-settings
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback