Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-31, 19:44
  #1
Medlem
torrenttobbes avatar
Hej!
Jag fick hem min Magic Mouse idag, trevlig sak även om den kanske inte är den mest ergonomiska musen i världen, nåväl. höger och vänsterklick ska väl inte vara fysiska? Jag får till scrollen och swipen men jag ska väl inte behöva "klicka" för att klicka, om ni förstår vad jag menar.
Citera
2009-10-31, 19:53
  #2
Medlem
fuskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Hej!
Jag fick hem min Magic Mouse idag, trevlig sak även om den kanske inte är den mest ergonomiska musen i världen, nåväl. höger och vänsterklick ska väl inte vara fysiska? Jag får till scrollen och swipen men jag ska väl inte behöva "klicka" för att klicka, om ni förstår vad jag menar.
Jag har ingen Magic Mouse själv, så jag är inte helt säker på det men vad jag har förstått så klickar man som vanligt.. Alltså du måste klicka för att klicka.
Citera
2009-10-31, 19:55
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Hej!
Jag fick hem min Magic Mouse idag, trevlig sak även om den kanske inte är den mest ergonomiska musen i världen, nåväl. höger och vänsterklick ska väl inte vara fysiska? Jag får till scrollen och swipen men jag ska väl inte behöva "klicka" för att klicka, om ni förstår vad jag menar.

Så du köpte en mus utan att ens ha provat den för att veta om den var ergonomisk eller inte? Allt för Apple...

De finns väl filmklipp på youtube eller nått som visar hur den funkar eller nått.
Sök så finner du svar.
Citera
2009-10-31, 19:59
  #4
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Hej!
Jag fick hem min Magic Mouse idag, trevlig sak även om den kanske inte är den mest ergonomiska musen i världen, nåväl. höger och vänsterklick ska väl inte vara fysiska? Jag får till scrollen och swipen men jag ska väl inte behöva "klicka" för att klicka, om ni förstår vad jag menar.

Jo, du behöver klicka.
Citera
2009-10-31, 21:30
  #5
Medlem
kongolasse12s avatar
Jo det är en fysisk knapp man klickar på för höger och vänsterklick.

Enligt mig är det rätt men alla har ju olika preferenser. Men varför letade du inte upp en Apple Store innan du köpte en mus för 700:-??
Citera
2009-10-31, 21:59
  #6
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongolasse12
Jo det är en fysisk knapp man klickar på för höger och vänsterklick.

Enligt mig är det rätt men alla har ju olika preferenser. Men varför letade du inte upp en Apple Store innan du köpte en mus för 700:-??
Det är rätt långt till London.

Magic Mouse är väldigt ny och finns inte i alla affärer än.
Citera
2009-10-31, 22:13
  #7
Medlem
kongolasse12s avatar
London? Okej, okej, sorry!

När jag kikade in på MacForum Torsdagen efter det att Magic Mouse hade presenterats så hade de ett ex man fick känna på.
Citera
2009-10-31, 22:46
  #8
Medlem
Andreasvbs avatar
Apple Store finns närmast i London.
Endast Apples egna butiker heter så.

Däremot finns det butiker som är återförsäljare av Apples produkter.

Jag tycker själv också att man skall testa först innan man köper.
Det är ändå en sak man kommer använda ofta och då vill man ju kunna ha något som känns bra.
Citera
2009-10-31, 23:03
  #9
Medlem
Har själv varit och klämt på den nu, blir nog inget köp! Klarar mig bra på min trogivne logitec. Den var ju annorlunda om man säger som så, men ser inte någon direkt anledning att köpa den då det finns myycket skönare möss.

Förstår inte heller hur du kan köpa en mus för 700kr utan att först testa den? Har du något speciellt ändamål för den eller var det Apple logan som lockade?
Citera
2009-10-31, 23:33
  #10
Medlem
torrenttobbes avatar
Haha jag tycker om min magic mouse. Ni ska väl ge fan i om jag känner på en mus innan. Jag lägger mina 700 kronor på vad jag vill själv
Nåja jag tycker den är väldigt trevlig iaf, jag tackar för svaret på frågan
Citera
2009-10-31, 23:56
  #11
Medlem
Sweetiepies avatar
Hade nog inte köpt Magic Mouse löst men nu blev det ju en iMac så.

Jag är väldigt förtjust i scrollningen. Den är helt enkelt underbar.
Något svårare med swipe höger/vänster men har kommit in i det också.

Och precis som gamla mighty mouse så måste man lyfta vänster fingret för att kunna registrera högerklick, fast det är betydligt lättare på Magic Mouse än Mighty Mouse då denna är liten och gjord för att mer låta handleden vila på musmattan och inte På musen som på min Logitech tex.
Citera
2009-11-01, 01:19
  #12
Medlem
Csharpers avatar
är själv väldigt sugen på att skaffa en magic mouse så jag lånar tråden och ställer lite fråger till dig då du redan har en
är det stor skildnad på känslan när man klickar/scrollar osv? asså känns det konstigt att det inte klickar till när man klickar?
om du har testat, fungerar den bra på ett träbord?


Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback