2004-01-20, 09:04
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysharry
Om det inte vore för alla märkliga tabun vi har som styr våra dagliga liv, så javisst.

Eh, nej, det där stämmer inte alls.

Människor som äter andra människor kan drabbas av ganska otäcka sjukdomar. Om man äter vissa delar, tror det är hjärnan och ryggmärgen, kan det gå riktigt snett.

Jämför med galna kosjukan, som uppstod pga att kornas mat innehöll andra kossor.
Citera
2004-01-20, 13:27
Medlem
Sjukdomsrisken är självklart viktig att tänka på. Självdöda personer går bort, antingen har de dött av ålder, och då är de nog sega eller av sjukdomar, och då är det nog direkt olämpligt att äta köttet. Man äter ju fugu i Japan, så knepet är väl att ha koll på vilka delar som är bra.
Citera
2004-01-20, 13:41
Medlem
Mysharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Människor som äter andra människor kan drabbas av ganska otäcka sjukdomar. Om man äter vissa delar, tror det är hjärnan och ryggmärgen, kan det gå riktigt snett.

Usch ja, det har du naturligtvis helt rätt i. Men vem äter det? Det är ju äckligt!
Citera
2004-01-20, 18:36
Medlem
Asmodeuss avatar
Jag skulle gärna äta en (frisk och någorlunda nyttig) människostek.
Citera
2004-01-20, 18:43
Medlem
människokött

Som jag ser det är det bara en massa värderingar alltihop. Om vi skulle se till vilket kött som borde vara lättast för vår kropp att ta upp, så torde det vara människokött. Om jag fick skulle jag käka det, det skulle inte vara nåt konstigt med det. Kött är kött... hehehe

Edit Asmodeus.. är det du Dennis?
Citera
2004-01-20, 21:37
Medlem
Capones avatar
Citat:
Usch ja, det har du naturligtvis helt rätt i. Men vem äter det? Det är ju äckligt!

Vad tror du man stoppar i kvarnen när man gör köttfärs? För att inte tala om korv! Usch!
Citera
2004-01-20, 23:20
Medlem
Mysharrys avatar
Citat:
Vad tror du man stoppar i kvarnen när man gör köttfärs? För att inte tala om korv! Usch!

KÖTT! Det var länge sedan man stoppade sk "Köttbiprodukter" i människomat, minst 20 år sedan. Det är inte det bästa köttet, men det är kött. Korv är gott!
Citera
2004-01-20, 23:21
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:

Steget från att äta aphjärna eller kohjärna är nog inte så långt.

Det finns folk till allt.
Citera
2004-01-20, 23:45
Medlem
Capones avatar
Citat:
KÖTT! Det var länge sedan man stoppade sk "Köttbiprodukter" i människomat, minst 20 år sedan. Det är inte det bästa köttet, men det är kött. Korv är gott!

Tror du innehållet i ko-maten som startade galna ko-sjukan deklarerades som "hjärna och ryggrad från nötkreatur"? Inte?
Citera
2004-01-20, 23:47
Medlem
Mysharrys avatar
Citat:
Tror du innehållet i ko-maten som startade galna ko-sjukan deklarerades som "hjärna och ryggrad från nötkreatur"? Inte?

Nej, som "köttbiprodukt". Används ändå inte i människoföda i Sverige och har inte gjorts på många år.
Citera
2004-01-21, 09:16
Medlem
Nadss avatar
Inte i marknaden nej men priivat kan det förekomma.
Delar som klassas som köttbiprodukter används ibland av privatpersoner som gör sylta och annat. Men detta kallas då delikatess. Själv har jag ätit kotunga som ju klassas som köttbiprodukt faktiskt men som kan köpas i delikatessbutiker.

Men nej det som går i köttkvarnarna till korv och köttfärs är bra rena grejer.
Citera
2004-01-21, 11:28
Medlem
kaizens avatar
jag har själv aldrig varit på något ställe där dom dom gör innehåll till korv. utan bara hört skräckhistorier. men av dom 3 st som jag känner som jobbat på sådan fabrik så äter ingen av dom någon form av korv längre. känner även en kompis vars skolklass hade studiebesök på samma typ av ställe, och efter det slutade ca halva klassen att äta korv. om ni verkligen tror att det är fint kött som mals ner och används i korv så är ni fel ute. och det som inte ens duger till korv blir gelatin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in