Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-21, 18:57
  #133
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nja, för det första verkar Kurt inte blivit särskilt förvånad över vad han såg - det tog två år innan han av en slump insåg att det han sett hade koppling till det folk påstod var ett ufo, och för det andra är Kurt och Snake Plisssken förstås tightare än hulkens brallor så här är jag helt säker på att Kurt håller med mig

Han beskrev det dessutom tydligt som 6 objekt, inte ett stort med 6 ljuskällor, men varför de inte såg dem i tornet är förstås frågan, kan förstås varit militärflyg utan transponder som du skriver. Tyvärr var det ju ingen som begärde ut radarobservationerna innan det var för sent - har för mig att de bara sparades i cirka 14 dar..
Hehehe.
Jo så är det nog.

Men, när man kollar med flygledarna så vill jag minnas att det inte alltid har en radarskärm framför sig utan sitter och tittar på en skärm som ger transponderdata så flyger någon utan transpondern på så finns de inte på deras skärm.

Och far de i en julgransformation på natten kan det ju te sig som en stor farkost som far fram.
Citera
2018-01-22, 13:59
  #134
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perfumeFreak
Jag har läst många inlägg och tittat på många videos angående UFO och allt annat "liknade smörja" , som har visat sig som en ren "lögn" den borde även en lille på 5 år knäcka utan problem , men en förbluffar mig genom alla dessa år , har letat väldigt länge efter någon väsentlig förklaring på denna händelse men icke...

Till frågan , något uppdatering eller nytt ?


För dessa som vet inget om , kan läsas på följande länk :


https://en.wikipedia.org/wiki/Phoenix_Lights
Det finns väl ingen "uppdatering" om något som hände för så länge sedan egentligen.

Det senaste var väl isf det som skrivs här i tråden om det ofrivilliga kändisvittnet Kurt Russel i sitt lilla flygplan.

I vilket fall som helst sä kvarstår Phoenix Lights som en av de allra mest spektakulära och respektingivande av observationer som har gjorts.
Det är så "stort" (både bokstavligt talat, liksom bildligt) att det övergår ens förstånd.
Antalet människor som bevittnade det, flera tiotusentals invånare, och över det stora avståndet.
Dvs inringda larmsamtal som följde över tre delstater (dvs de ringde in när det flög över deras huvuden).
Och sen har vi även hur "Höjdarna" kom ut och erkände att även de hade stått där och tappat hakan över det (som kongresskvinnan och guvernören).

Vissa blev väldigt "tagna" av det hela också.
Tex en kvinnlig läkare som mer eller mindre tappade förståndet pga det och efter det inte kunde sluta se nya UFOn överallt, hela tiden. Hon började ta kort på stjärnor och flygplan och fåglar och helt vansinnigt försökte visa upp de korten som nya "bevis" - som minsann visade upp sig för Just Henne. Att hon var "utvald" av utomjordingarna.
Hon skämdes inte för det heller, utan spelade in en dokumentärfilm och allt.
Som förvisso var ganska så ok ... första 75% av den, men som i slutet förlorade fokus och bara handlade om hennes nya fotografier på ... "ingenting."
Citera
2018-01-24, 21:29
  #135
Moderator
Humbugs avatar
Sammanfogade den lilla tråden om Phoenix Lights med den stora dito.
/mod
__________________
Senast redigerad av Humbug 2018-01-24 kl. 21:31.
Citera
2019-09-28, 07:37
  #136
Medlem
JA den är bra den!
Citera
2019-11-14, 17:32
  #137
Medlem
Phoenix Lights är nog en av de mest trovärdiga upplevelserna som dokumenterats väl. Det finns dock en hel del liknande exempel i modern tid. När man bedömer trovärdighet gäller det att vara bra på att jämföra olika exempel med varandra, men också att förstå samhällets struktur. T.ex. existensen av "men in black" är viktiga att känna till och deras metoder för att hjärntvätta både svenskar/amerikaner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback