Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-01-17, 15:17
  #37
Medlem
varmluftsballongs avatar
[quote=Anders-Lundgren|51915612]Ja, om man nu kan kalla lakejer[...]
Vilka är lakejerna? Känns svepande och generaliserande. När du nu identifierat dessa får du gärna peka ut dem.
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
[...]till en världskonspirerande elit för "vinnare".
Vilka tillhör den världskonspirerande eliten?
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Sedan kan man ju knappast klassificera dessa nationer i helhet som vinnare med tanke på den röda terrorn som fortsatte att terrorisera befolkningen i Östeuropa, även efter kriget.
Var den röda terrorn en effekt av lakejerna som opererade under den världskonspirerande eliten menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren

Jag talar om värdegrunden att ta hand om sina egna, vilket efter kriget genom skuldpropaganda ändrades till något helt annat.
Sina egna? Är jag en av "din"(a)?
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren

Då talar jag om påtvingad mångkultur och folkutbyte som legitimerats med floskeln "allas lika värde".
Du gillar inte att vara lika mycket värd som någon annan? Du vill vara mer värd? - mer förmer? Du menar att "alla människors olika värde" inte skulle vara en floskel- utan sanning?
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Franska revolutionen underblåstes av den av Adam Weishaupt skapade Illuminati. Den lade även grunden för andra underjordiska organisationer som ville omforma Europa från en stark monokultur till en rotlös mångkultur, och som senare skulle underblåsa första och andra världskrigen.
Illuminati? Men kom igen nu Anders. Weishaupt har varit föremål för oändliga variationer av konspirationer, vad gör din konspiration mer legitim? Är det en teori du själv har byggt upp- eller har du snott den från någon annan?
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Läs min senaste kommentar till Vänlige Viktor, där jag nämner några exempel.
Nä, du undviker snarare min fråga. Prövar igen, då jag är nyfiken. När och hur drog du dina slutsatser? Kom du på det själv eller var det någon/några som talade om det för dig?

Faktum är att du svarade väldigt lite på mina frågor. Känns ju sådär....
__________________
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-01-17 kl. 15:26.
Citera
2015-01-17, 18:06
  #38
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
"Uppmuntring" är en underdrift. Det är ett rent tvång som råder. De har under årtionden propagerat för att denna lära skulle etableras i Europa. Sedan så finns det, som vi också har diskuterat tidigare, ingen god tanke gentemot ländernas ortsbefolkningar när det gäller mångkulturen. Med judens kontroll över media förmedlas dessutom inte alla sanningar bakom den, utan man gör undanmanövrar genom att få massan att fokusera på andra "hot".

Oj vad hemskt. Och på något sätt härskar judarna i hela världen genom propagera för mångkultur. Någon logik kanske finns bakom juderädslan? Ingen aning om vad det skulle vara i såna fall.

... Är det också judarna som tjänar storkovan på alla västerländska företag i Kina?
Eller på kinesernas byggande i Afrika? Eller på japanska företag i väst?



Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
På den Tyska regeringens egna initiativ. Om förintelsen hade varit en hoax så hade de Tyska regeringarna sedan andra världskriget givetvis känt till detta.

Ja, självklart. Inte skulle de erkänt något som är osant och låta sig förnedras ännu mera. Men det finns inte någon från någon tysk regering som förnekat detta historiska faktum. Det blir bara dummare och dummare ju mer man tänker på alla logiska hål i förnekarnas världsbild.
Citera
2015-01-17, 21:03
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Oj vad hemskt. Och på något sätt härskar judarna i hela världen genom propagera för mångkultur. Någon logik kanske finns bakom juderädslan? Ingen aning om vad det skulle vara i såna fall.

... Är det också judarna som tjänar storkovan på alla västerländska företag i Kina?
Eller på kinesernas byggande i Afrika? Eller på japanska företag i väst?

Är det kanske en tillfällighet att just judar ursprungligen var ytterst framträdande inom kommunismen, trots deras förhållandevis låga folkmängd, och att bankiriska judar i Västvärlden sponsrade den? Tyder inte det på att det fanns ett judiskt intresse bakom denna subversiva rörelse, eller saknar du sådana bedömningar? Den marxistiska Frankfurtskolan, som mer eller mindre är en företrädare till den moderna skolan, grundades och leddes dessutom ursprungligen av de tre judarna Max Horkheimer, Theodor Adorno och Herbert Marcuse. Är du fortfarande inte övertygad om detta grupprevolutionära beteende?
Citera
2015-01-17, 21:09
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Vilka är lakejerna? Känns svepande och generaliserande. När du nu identifierat dessa får du gärna peka ut dem.
Världens ledare som strider för deras sida.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Vilka tillhör den världskonspirerande eliten?
Rothschild, Rockefeller, Warburg, Kissinger, Soros, Volcker, Summers, Blankfein, Shalom etc.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Var den röda terrorn en effekt av lakejerna som opererade under den världskonspirerande eliten menar du?
Den röda armén skapades av judar för att gynna judar, liksom de sionistiska kongresserna i slutet av 1800-talet. Dessa finansierades även av stormrika kapitalistiska judar såsom Schiff, Warburg, Khan, Hannauer, Guggenheim, Breitung, Aschberg och Parvus. Denna elit har planerat den nya ordningen i Västvärlden, samt ockupationen av Palestina, sedan åtminstone mitten av 1800-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Sina egna? Är jag en av "din"(a)?
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Du gillar inte att vara lika mycket värd som någon annan? Du vill vara mer värd? - mer förmer? Du menar att "alla människors olika värde" inte skulle vara en floskel- utan sanning?
Det är en floskel som jag inte tror att någon stödjer på allvar. Vi värdesätter alla folk olika. Skulle du anse att en pedofil var lika mycket värd som din dotter? Sedan är denna floskel ingenting annat en antivit postmarxistisk propaganda som ska legitimera folkutbytet i Europa med litet sockersöta ord.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Illuminati? Men kom igen nu Anders. Weishaupt har varit föremål för oändliga variationer av konspirationer, vad gör din konspiration mer legitim? Är det en teori du själv har byggt upp- eller har du snott den från någon annan?
Det är inte ens någon hemlighet att Illuminati låg bakom den blodiga franska revolutionen.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Nä, du undviker snarare min fråga. Prövar igen, då jag är nyfiken. När och hur drog du dina slutsatser? Kom du på det själv eller var det någon/några som talade om det för dig?

Faktum är att du svarade väldigt lite på mina frågor. Känns ju sådär....
Jag påvisade några faktum som segrarmakterna hemlighetsstämplade, och som senare avslöjades via gamla dokument, vilket lade grunden för revisionismen.

Jag har bland annat sökt upp gamla tidningsartiklar från mellankrigstiden och strax innan det, dvs innan den strikta politiska korrektheten infördes, som har avslöjat ett och annat. Jag talar bland annat om Henry Fords kommentarer om Sions vises protokoll och om Churchills artikel "Zionism Versus Bolshevism". Hur har du själv hämtat din egen information, förutom utifrån vad du har hört i skolan (som givetvis är anpassat efter segrarsidan) och sett i Hollywoodfilmer?
Citera
2015-01-17, 21:24
  #41
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Är det kanske en tillfällighet att just judar ursprungligen var ytterst framträdande inom kommunismen, trots deras förhållandevis låga folkmängd, och att bankiriska judar i Västvärlden sponsrade den? Tyder inte det på att det fanns ett judiskt intresse bakom denna subversiva rörelse, eller saknar du sådana bedömningar? Den marxistiska Frankfurtskolan, som mer eller mindre är en företrädare till den moderna skolan, grundades och leddes dessutom ursprungligen av de tre judarna Max Horkheimer, Theodor Adorno och Herbert Marcuse. Är du fortfarande inte övertygad om detta grupprevolutionära beteende?

Okej, du är helt världsfrånvänd, fullständigt okunnig om de länder du diskuterar och förmodligen spritt språngande galen. Då har jag fått det bekräftat, tack.
Citera
2015-01-17, 21:57
  #42
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Den röda armén skapades av judar för att gynna judar, liksom de sionistiska kongresserna i slutet av 1800-talet.
Den bruna armén skapades av nazister för att gynnna nazister?
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Dessa finansierades även av stormrika kapitalistiska judar såsom Schiff, Warburg, Khan, Hannauer, Guggenheim, Breitung, Aschberg och Parvus. Denna elit har planerat den nya ordningen i Västvärlden, samt ockupationen av Palestina, sedan åtminstone mitten av 1800-talet.
Men kom igen Anders. Om man är världshärskare och styr över allt, varför välja en öken inbäddat där det finns över 20 länder med majoriteten muslimer som hatar judar?
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Nej.
Nähä, varför inte?
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Det är en floskel som jag inte tror att någon stödjer på allvar. Vi värdesätter alla folk olika. Skulle du anse att en pedofil var lika mycket värd som din dotter? Sedan är denna floskel ingenting annat en antivit postmarxistisk propaganda som ska legitimera folkutbytet i Europa med litet sockersöta ord.
Sannerligen underhållande Anders, kom igen nu hör du inte hur du själv låter? "antivit postmarxistisk propaganda"- haha, I övrigt värdesätter jag inte en människa utifrån kategorisering utan utifrån vad de säger, vad de gör eller inte gör. Men vi kanske är olika där? Om Scarlett Johanson alternativt Natalie Portman dök upp i mitt sovrum skulle jag sannerligen värdesätta dessa mer än om Gun Hellsvik dök upp, men vi kanske är olika där också?

Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Det är inte ens någon hemlighet att Illuminati låg bakom den blodiga franska revolutionen.
Jasså? Missväxten, den usla ekonomin, krigströttheten och det hårda skattetrycket är helt ovidkommande?

Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Jag påvisade några faktum som segrarmakterna hemlighetsstämplade, och som senare avslöjades via gamla dokument, vilket lade grunden för revisionismen.
Vart hittar jag dessa avslöjade gamla dokument?
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Jag har bland annat sökt upp gamla tidningsartiklar från mellankrigstiden och strax innan det, dvs innan den strikta politiska korrektheten infördes, som har avslöjat ett och annat.

Kul, tycker själv det är spännande att bläddra igenom tidningar, mycket matnyttigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Hur har du själv hämtat din egen information, förutom utifrån vad du har hört i skolan (som givetvis är anpassat efter segrarsidan) och sett i Hollywoodfilmer?

Skolan var kul, historia var lätt favve-ämne, kunde aldrig få nog. Spenderade mycket av min fritid likt en nörd på olika bibliotek, föreläsningar, studiecirkar, historie-resor och har läst sjukt mycket böcker, ägnat för mycket tid åt dokumentärer. Hollywoodfilmer ger jag inte så mycket för ( om inte Scarlett är med vill säga),. I övrigt är ju internet frälsningen för en sådan som mig. Rev-forumet är sannerligen underhållande. Fatta att "seriösa" användare vill att jag skall blåsa på mina tår och tänka räckvidd när vi talar om förintelsen. Det är där man landar när förintelseförnekare ska ge adekvat information. Det är sant. Du får skratta.

Men den ökade kunskapen jag fått kring, inte bara WW2, utan även förintelsen har jag mycket att tacka det forumet för.

Edit: googlade förresten "antivit postmarxistisk propaganda", nio svar varav två första från flashback.
__________________
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-01-17 kl. 22:42.
Citera
2015-01-18, 08:17
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Den bruna armén skapades av nazister för att gynnna nazister?
Snarare européer i helhet. Du kanske för närvarande inte förstår värdet av etnisk och kulturell överlevnad och självständighet, men den dagen lär komma när du själv drabbas av berikningen.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Men kom igen Anders. Om man är världshärskare och styr över allt, varför välja en öken inbäddat där det finns över 20 länder med majoriteten muslimer som hatar judar?
För att det ska vara "det förlovade landet" enligt sionisternas egna utsagor.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Vart hittar jag dessa avslöjade gamla dokument?
Gör en sökning på exempelvis S-32 – Mannerheims hemliga pärm. Den menar bland annat att De alleriade skulle låtit Sovjetunionen invadera Finland, att deras planer att ockupera Norge och Sverige inte bara hade som avsikt att förhindra import av järnmalm till Tyskland, att den påstådda supporten til Finland bara var en täckmantel för att inta Skandinavien och att man tänkte inta mer än bara de norra delarna av Skandinavien. Detta tyder alltså på att Sovjet redan 1940 hade en hemlig pakt med De allierade.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Skolan var kul, historia var lätt favve-ämne, kunde aldrig få nog. Spenderade mycket av min fritid likt en nörd på olika bibliotek, föreläsningar, studiecirkar, historie-resor och har läst sjukt mycket böcker, ägnat för mycket tid åt dokumentärer. Hollywoodfilmer ger jag inte så mycket för ( om inte Scarlett är med vill säga),. I övrigt är ju internet frälsningen för en sådan som mig. Rev-forumet är sannerligen underhållande. Fatta att "seriösa" användare vill att jag skall blåsa på mina tår och tänka räckvidd när vi talar om förintelsen. Det är där man landar när förintelseförnekare ska ge adekvat information. Det är sant. Du får skratta.
Jag har försökt, men du tycks fortfarande slå fast vid att det som lärs ut i skolan är "oberoende fakta". Faktum är att när man ska "forska" om andra världskriget under läroplanerna så är man tvungen att förhålla sig till specifika böcker som följer skolans doktrin.

Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Edit: googlade förresten "antivit postmarxistisk propaganda", nio svar varav två första från flashback.
Förväntade du dig kanske att någon framträdande ledare inom området skulle prata öppet om det? Det är inte så svårt att se i praktiken. Hela den här "jämställshets"-dogmen tycks ju bara utgå ifrån att vita ska ha mindre och att icke-vita ska ha mer inflytande, var än i världen de befinner sig. Säger det inte emot en del när européer behandlas som något slags andra klassens (om ens det) folk?
__________________
Senast redigerad av Anders-Lundgren 2015-01-18 kl. 08:40.
Citera
2015-01-18, 11:33
  #44
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Snarare européer i helhet. Du kanske för närvarande inte förstår värdet av etnisk och kulturell överlevnad och självständighet, men den dagen lär komma när du själv drabbas av berikningen.

Jo visst - "den dagen lär komma" - kan jag ju läsa precis överallt här på Flashback. Lite väl trött på detta Saida-skrävlande eljest antagande.

Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
För att det ska vara "det förlovade landet" enligt sionisternas egna utsagor.

Jodå, men sionismen är inte för alla. I augusti 1933 träffades exempelvis en överenskommelse mellan den verkställande direktören för den anglo-palestinska banken och den tyska ekonomiministeriet om att judiska tillgångar skulle kunna användas för att finansiera en bosättning av tyska judar i Palestina. Ett Trust and Transfer Offie grundades i Tel Aviv.

Trots denna överenskommelse valde en majoritet av de tyska och österrikiska judarna att bege sig till Nord-och Sydamerika. 95 000 till USA och 75 000 till den södra kontinenten meda 60 000 begav sig till Palestina.

Det, att det alltså fanns en bakomliggande administration som var pro-judisk-Israel, föll inte alla judar i smaken. Majoriteten ansåg tydligen att det "förlovade landet" var på andra sidan atlanten, alltså precis som ett klase tyska nazister som omprövade sin inställning vid krigsslutet.

Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Gör en sökning på exempelvis S-32 – Mannerheims hemliga pärm.

Hänvisar till Motvalls svar: (FB) S-32: Mannerheims hemliga dokument

Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Jag har försökt, men du tycks fortfarande slå fast vid att det som lärs i skolan är "oberoende fakta". Faktum är att när man ska "forska" om andra världskriget under läroplanerna så är man tvungen att förhålla sig till specifika böcker som följer skolans doktrin.

Seriöst Anders? Vilken skolor har du gått på? Du menar att din skola vart( likt förnekarna på detta del-forum)hänvisar till en (1) "Zündel källa" som den eviga sanningsguden? Tvärtom välkomnar svenska skolor källkritik och att man söker efter alternativa källor. Detta är doktrinen.

Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Förväntade du dig kanske att någon framträdande ledare inom området skulle prata öppet om det?

Går du runt och tror att alla framträdande ledare inom politik- och vetenskapsvärlden skulle ha samma inställning som denna du beskriver?- men att de inte har förmågan att bryta sig fri från-jude-kontrollen? Anders, jag tar ett djupt andetag.
__________________
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-01-18 kl. 11:43.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback