2009-10-28, 22:49
Medlem
Detta kanske inte är rätt ställe att posta det här men iallafall.

Det är så att min kompis kom hem till mig med Borderlands i handen och självklart så installerade vi det direkt på min dator. (Han fick det av Webhallen)

Av någon anledning så fungerade det inte att starta så vi försökte ominstallera, men det gick inte konstigt nog. Så vi gjorde det manuellt, vi gick in i "Program Files" och tog bort mappen med Borderlands.

Sedan när vi satte in skivan igen så står det fortfarande "Uninstall" istället för "Install". Och när vi försöker avinstallera (teoretiskt sett igen) så får jag "Error 1721" och om vi går in på "Lägg till och ta bort program" så står i listan Borderlands och det säger att det fortfarande är installerat på datorn vilket det egentligen inte är.

Så min fråga lyder, vad gör jag nu? Hur tar jag bort det så att jag kan installera det igen?

PS. Jag har tagit bort Borderlands ur registret och att formatera om datorn är inget alternativ eftersom min hårddisk en gång kraschade så kom en gubbe och installerade WinXP Proffesional och den skivan måste jag ha för att kunna formatera om, dessutom har jag bara Media Center Edition. DS.
Citera
2009-10-29, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xrick6
Detta kanske inte är rätt ställe att posta det här men iallafall.

Det är så att min kompis kom hem till mig med Borderlands i handen och självklart så installerade vi det direkt på min dator. (Han fick det av Webhallen)

Av någon anledning så fungerade det inte att starta så vi försökte ominstallera, men det gick inte konstigt nog. Så vi gjorde det manuellt, vi gick in i "Program Files" och tog bort mappen med Borderlands.

Sedan när vi satte in skivan igen så står det fortfarande "Uninstall" istället för "Install". Och när vi försöker avinstallera (teoretiskt sett igen) så får jag "Error 1721" och om vi går in på "Lägg till och ta bort program" så står i listan Borderlands och det säger att det fortfarande är installerat på datorn vilket det egentligen inte är.

Så min fråga lyder, vad gör jag nu? Hur tar jag bort det så att jag kan installera det igen?

PS. Jag har tagit bort Borderlands ur registret och att formatera om datorn är inget alternativ eftersom min hårddisk en gång kraschade så kom en gubbe och installerade WinXP Proffesional och den skivan måste jag ha för att kunna formatera om, dessutom har jag bara Media Center Edition. DS.
Testa RegCleaner eller dylikt.
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Kom han fram ur garderoben eller så?
Låter helt skumt att ha en egen datorgubbe som kommer och fixar!

Varför kommer han inte nu då?
Har du glömt att mata han med chips?
OT men
Senast redigerad av phear 2009-10-29 kl. 00:12. Anledning: La till lite.
Citera
2009-10-29, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Kom han fram ur garderoben eller så?
Låter helt skumt att ha en egen datorgubbe som kommer och fixar!

Varför kommer han inte nu då?
Har du glömt att mata han med chips?

Vi har inte haft tid att lämna in datorn eller så än.
Citera
2009-10-29, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phear
Testa RegCleaner eller dylikt.

OT men

Jag testade att avinstallera Borderlands (som tidigare beskrivit, redan är borttaget manuellt) med RegCleaner. Fick samma Error 1721.
Citera
2009-10-29, 00:46
Medlem
Norlins avatar
ladda ner revo uninstaller och pröva ta bort det med den.
Citera
2009-10-29, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norlin
ladda ner revo uninstaller och pröva ta bort det med den.

Det funkar inte heller eftersom den aktiverar Windows Installer Package. Men det är konstigt att det fortfarande är kvar som ett program. När jag tar bort en program mapp och sedan går in i "Lägg till och ta bort program" och tar bort det från listan står det att det redan är avinstallerat och allt är frid och fröjd. Fattar varför det inte funkar med Borderlands.
Citera
2009-10-29, 01:07
Medlem
Citat:
Det funkar inte heller eftersom den aktiverar Windows Installer Package. Men det är konstigt att det fortfarande är kvar som ett program. När jag tar bort en program mapp och sedan går in i "Lägg till och ta bort program" och tar bort det från listan står det att det redan är avinstallerat och allt är frid och fröjd. Fattar varför det inte funkar med Borderlands.

Jag gjorde en register sökning med Revo installer och jag satt och tog bort varenda fil fro. Borderlands, och jag kan nu installera det igen. Men vi får se hur det går imorn.
Citera
2009-10-29, 08:26
Medlem
ojns avatar
Har absolut ingenting med spel att göra. Vi försöker med Windowsforumet.

/Moderator
Citera
2009-10-29, 09:12
Medlem
tempeZZts avatar
Men herreminje...

Man kan ju inte bara radera en mapp och sedan tro att ett program är avinstallerat.
Citera
2009-10-29, 16:34
Medlem
Citat:
Jag gjorde en register sökning med Revo installer och jag satt och tog bort varenda fil fro. Borderlands, och jag kan nu installera det igen. Men vi får se hur det går imorn.

Jo det e fixat nu, sitter och spelar Borderlands nu.
Citera
2009-10-29, 16:36
Bannlyst
Pröva och sök Borderlands error: 1721 på google?
Herre min skapare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in