Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-28, 21:09
  #1
Medlem
Psychopatics avatar
...rent teoretiskt om man vill ta kål på nån. Om man har följande:
10,9 g Tallium
1,06 g Arsenik
1,0 g Selen
1,0 g Beryllium
1,69 g Antimon
ca 20 g Kvicksilver
ca 3-4 g Kaliumcyanid
en lösning på ca 40 ricinbönor
en lösning på ca 100 paternosterbönor

Hur skulle ni bereda er perfekta giftblandning?
Citera
2009-10-28, 21:26
  #2
Avstängd
Thermobarisks avatar
Tallium och kaliumcyanid är väl starka kandidater. Det förstnämnda kan man eventuellt komma undan med dessutom, då det är såpass sällsynt att privatpersoner kan få tag på det att man sällan kollar det vid en obduktion (såvitt jag vet).

Selen är också bra, då det i mindre doser är ett spårämne som många tar som kosttillskott, men frågan är om ett gram som inte är i form av något salt räcker för att säkert döda någon.
Citera
2009-10-28, 21:37
  #3
Medlem
Psychopatics avatar
Ja, jag hade givetvis löst upp grundämnena i en mindre mängd saltsyra, som efter avdunstning skapar saltet. Selenet är i små runda bitar o talliumet en enda stor klump.
Citera
2009-10-28, 21:42
  #4
Avstängd
MarkisenDeSades avatar
Det beror på, vill man se personen lida eller ska det vara en smärtfri död?

Vill jag se någon lida skulle jag använda ricin, vilket resulterar i en riktigt plågsam död.
Smärtfritt så är det kaliumcyanid som gäller.
Citera
2009-10-28, 21:50
  #5
Medlem
Psychopatics avatar
Bara det garanterar död...

KCN verkar lite för snabbt, så där kan man bli misstänkt om man sitter vid t.ex matbordet o har hällt det i någons mat. Ett par minuter.

Tallium o Arsenik ger väl också en ganska plågsam död, med mycket blodiga kräkningar o liknande. 2-3 dygn.

Ricin o Abrin ger också en smärtsam död då man dör av att de inre organen lägger av. 3-5 dygn.
Citera
2009-10-29, 21:25
  #6
Medlem
hiddens avatar
Nikotin skulle jag nog valt av enkelhetens skull.

Köper man 2 kg piptobak, löser upp i vatten och kokar bort vattnet borde man få en mer än tillräcklig mängd
för att lösa upp i en drink och "spilla" på någon.

lite OT egentligen men

Har även funderat på , skulle man kunna ta vanlig tobak och dränka i rent nikotin, och rulla en cigg som
man sedan stoppar ner i en rökares paket?
Skulle han dö av det eller tas nikotinet upp för dåligt i lungorna?

Han kanske till och med skulle känna att det smakade underligt och kasta ciggen?

EDIT: en följdfråga: Vilket gift är bäst om offret skulle hinna ta sig till sjukhuset innan han dog, vilket finns det minst motgift till?
__________________
Senast redigerad av hidden 2009-10-29 kl. 21:28.
Citera
2009-10-29, 21:32
  #7
Medlem
Jomazis avatar
Nikotin är en fettlöslig alkaloid.
Citera
2009-10-29, 21:50
  #8
Medlem
hiddens avatar
hmm... har hittat massa "guider" på hur man framställer det i ren form på det sättet men.....

eller vad menar du? att det inte är ett gift?

Det är ju dödligt och jag antar att det inte apelar någon roll om det står gift eller inte på wikipedia artikeln.

effekten är väll i stort sätt densamma.
__________________
Senast redigerad av hidden 2009-10-29 kl. 21:58.
Citera
2009-10-29, 21:55
  #9
Medlem
Psychopatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden
Nikotin skulle jag nog valt av enkelhetens skull.

Köper man 2 kg piptobak, löser upp i vatten och kokar bort vattnet borde man få en mer än tillräcklig mängd
för att lösa upp i en drink och "spilla" på någon.

lite OT egentligen men

Har även funderat på , skulle man kunna ta vanlig tobak och dränka i rent nikotin, och rulla en cigg som
man sedan stoppar ner i en rökares paket?
Skulle han dö av det eller tas nikotinet upp för dåligt i lungorna?

Han kanske till och med skulle känna att det smakade underligt och kasta ciggen?

EDIT: en följdfråga: Vilket gift är bäst om offret skulle hinna ta sig till sjukhuset innan han dog, vilket finns det minst motgift till?
Ricin o Abrin finns inget motgift för.

Men nikotin glömde jag att ta upp! Har detta också, iof. utvunnet ur ett par paket löstobak, så jag vet inte hur starkt det är. Men det är en rödbrun vätska iaf. Injicerade en gång en liten del i en krukväxt o den dog efter ca 2 timmar.

Men det skulle ju vara riktigt lömskt att doppa en cigg i nikotinet...
Men det syns på cigg om de har varit doppade i nått. Annars skulle ju det vara perfekt! Låt säg att offret röker o lämnar sina cigg obevakade... Man kanske kan pilla i gifterna via ciggen ändå?

Plutonium skulle ju vara det ultimata, då det räcker med typ 2 ppm för att man ska få lungcancer. Men det är lite svårt att få tag i...
Citera
2009-10-29, 22:02
  #10
Medlem
hiddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Ricin o Abrin finns inget motgift för.

Men nikotin glömde jag att ta upp! Har detta också, iof. utvunnet ur ett par paket löstobak, så jag vet inte hur starkt det är. Men det är en rödbrun vätska iaf. Injicerade en gång en liten del i en krukväxt o den dog efter ca 2 timmar.

Men det skulle ju vara riktigt lömskt att doppa en cigg i nikotinet...
Men det syns på cigg om de har varit doppade i nått. Annars skulle ju det vara perfekt! Låt säg att offret röker o lämnar sina cigg obevakade... Man kanske kan pilla i gifterna via ciggen ändå?

Plutonium skulle ju vara det ultimata, då det räcker med typ 2 ppm för att man ska få lungcancer. Men det är lite svårt att få tag i...

ta reda på vad offret röker för sort, köp ett packe, pilla ur tobaken ur en cigg med en nål eller pincett eller
valfritt objekt, doppa bara tobaken i nikotinet och stoppa sedan tillbaka det i ciggen.

kanske suger pappret upp nikotinet så det syns på utsidan ändå?

annars funkar det ju självklart oralt men då funkar väll andra gifter bättre till ännu mindre doser.
Citera
2009-10-29, 22:42
  #11
Medlem
Psychopatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden
ta reda på vad offret röker för sort, köp ett packe, pilla ur tobaken ur en cigg med en nål eller pincett eller
valfritt objekt, doppa bara tobaken i nikotinet och stoppa sedan tillbaka det i ciggen.

kanske suger pappret upp nikotinet så det syns på utsidan ändå?

annars funkar det ju självklart oralt men då funkar väll andra gifter bättre till ännu mindre doser.
Ja det har du rätt i! Så kan man ju göra, låta tobaken dra ett tag i rent nikotin, o sen torka den igen. Men då kan man även använda t.ex Tallium o Arsenik o förgifta tobaken med.

Vad offret röker för sort vet jag ju, o jag har även ibland tillgång till dennes cigaretter. Rent hypotetiskt alltså...

Det har jag inte tänkt på, då det är svårare att förgifta maten, än ciggen. T.ex måste man få iväg alla från bordet o krångla med flaskor o grejer. Medans man med en cigg av samma märke bara går att smussla ner i dennes paket. O ciggen kan man ju mecka i lugn o ro. Naturligtvis teoriserar jag som sagt bara, precis som CIA hade planer på att förgifta Fiedel Castro's cigarrer med botulinustoxin...
Citera
2009-10-29, 22:42
  #12
Medlem
wääuus avatar
Man kanske kan spruta in nikotinet i filtret och kanske även injicera en liten mängd längs hela cigaretten. Men om inte de första blossen är dödande lär rökaren fimpa ciggen p.g.a. den kraftiga nikotinkicken.

Men psychopatic undvik nu att döda någon...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback