Rent fysiologiskt/biologiskt blir det nog svårt att klitta, men uttryckets korrekta benämning, på den kvinnliga motsvarigheten till ollning, torde ändock vara klittning, att klitta.
Om kvinnan i fråga svankar vid mooning som G_P föreslog kan även uttrycket "stämpla åttor" användas.
Uttrycket kommer, för er som inte förstod, av de avtryck som kvinnans kroppsöppningar lämnar.
D.
jag har inte kroppsöppningarna så nära varandra så jag kan göra en åtta...det blir två nollor istället...
Hehe... Har aldrig hört talas om detta fenomen. Faktum är att jag heller aldrig hört någon bekant av manligt kön berätta att han ollat något. Det måste bestämt röra sig om något slags sägen, det här med att olla i tid och otid! Ett jävla oskick!
Intressant fråga båthen...som sagt, om en tjej endast trycker sig mot en sak med själva klitoris, då klittar hon. Men det är nog betydligt lättare att använda hela fittan så att säga, varvid man fittar. Att fitta. Böjs osm ett regelbundet verb: (att)fitta - fittade -har fittat- hade fittat.<=)
Under ”Det sekulära samhället” finns en tråd som heter ”Rubbningarna hos präster ...”. Tråden handlar om den ollande prästen, som omnämnts i media. En fråga som dykt upp i tråden är vad det bör kallas om en kvinna ägnar sig åt en liknande syssla.
Bland förslagen som nämnts är; Att clitta, Att köna, Att snigla, Att läppa och Att fitta.
Vad säger språkexperterna? Vilket uttryck är det mest korrekta?
Under ”Det sekulära samhället” finns en tråd som heter ”Rubbningarna hos präster ...”. Tråden handlar om den ollande prästen, som omnämnts i media. En fråga som dykt upp i tråden är vad det bör kallas om en kvinna ägnar sig åt en liknande syssla.
Bland förslagen som nämnts är; Att clitta, Att köna, Att snigla, Att läppa och Att fitta.
Vad säger språkexperterna? Vilket uttryck är det mest korrekta?
Är ingen språkexpert, men jag annser att dom lämnar snigelspår. Alltså att dom sniglar.
klitoris är ju vaginans motsvarighet till ollonet?
Dock inte säkert att klitoris är i kontakt med objektet när kvinnan utför denna handling, men tycker ändå det är ett ganska passande ord..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!