2009-10-28, 18:33
Medlem
Siddhartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mudpac
Den muslimska föreningen i Helsingborg vill lämna moskén på Rusthållsgatan och satsa på ett stort islamskt center.

Där ska det förutom en moské finnas allt från bibliotek, dagis och skola för årskurs 1-9 till frisör, butiker och restauranger med mat från Mellanöstern. Föreningen Ahel al-Sunnah hoppas kunna börja arbeta på sin vision snart.

Det ska vara lätt för ungdomar att ta sig dig. Och vi behöver ju ett stort område, kanske 10 000 kvadratmeter, säger Mohamed Hélaoui.

http://lokaltidningen.se/article/200...910289965/1086

Ska helsingborg bli likadant som Malmö ? Några helsingborgare som har något att tillägga?

Kommentera gärna artikeln.
Jag förstår inte vad som är problemet. Bara det att man vill investera så mycket i detta projekt är ju ett bevis på att de vill stanna, att de vill anpassa sig och bli svensar, även om de har annan religion och andra vanor (matvaror etc).
Jag har aldrig förstått rädslan för den s.k. "islamiseringen" eller den vulgära demografitolkningen att vissa europeiska länder (Frankrike, Sverige, Storbritannien m.fl.) snart kommer att ha en muslimsk majoritet. Den andra och tredje (osv) generationen av dessa muslimer kommer att bli mer och mer "försvenskade". Det blir inte så att Sverige blir "islamiserat". När svenskar flyttar utomlands så sätter de gärna sina barn i Svenska Skolan, besöker Svenska kyrkans utomlands-filialer, semestrar i Sverige m.m. Vad är så jävla konstigt att andra gör samma sak?
Citera
2009-10-28, 18:40
Medlem
L0darens avatar
De som är rättrogna muslimer är INTE intresserade av våra västerländska värderingar, vår frihet samt vårt liberala leverne. De är mycket mer intresserade av att leva rättroget, umgås med sin egen sort, samt leva muslimskt så mycket som det bara går.

Är detta något man inte ser som ett hot och som man tror kan fungera i Sverige så var så god. Men tycker man det så kan man aldrig ta upp argument såsom integration, mångkultur, och segregation eftersom man då indirekt är mot dessa saker.

Jag tror inte jag ÄN har sett folk som förespråkar muslimers rätt till att leva i en monokultur men det kommer väl det med? Det är ju nästa naturliga steg i debatten när man inser att en stor grupp i samhället inte är intresserade av att leva som resten av människorna i samhället.

Om man däremot ser ett steg längre så kommer detta också leda till att Sverige och svenskar som inte är muslimer får allt svårare att stå emot den muslimska monokulturen när den sprider ut sig, då det ligger i islams natur att anpassa omgivningen istället för att anpassa sig.

Vi har gått från dar al-kufr, till dar al-harb, alltså från icke-muslimskt, till muslimvänligt. Nästa steg är dar al-islam, en stat under muslimskt styre.
Är precis så det fungerat i alla länder där muslimerna blivit majoritet.
Citera
2009-10-28, 18:44
Medlem
mudpacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloftchique
Nej Helsingborg skall inte bli vad Malmö är idag utan mycket värre. Det gäller förövrigt Malmö också. Situationen som råder idag är ju inte slutmålet utan bara ett steg på vägen till det mångkulturella samhället.

Nu är inte det hela världen då Helsinborg pga av sin geografi är sveriges mest segregerade stad. Jag var på bishop arm's i lördags och jag tyckte att ölen var i dyraste laget 60-70kr. Men det slog mig efteråt att jag inte såg en enda blatte...jag antar att socialbidragen inte räcker till det

Bishop arms är ju till för lite äldre folk. Blattar hänger hellre på discon, lättare att få med sig en redlös 18åring hem än en 30åring.
Citera
2009-10-28, 18:45
Medlem
mudpacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddharta
Jag förstår inte vad som är problemet. Bara det att man vill investera så mycket i detta projekt är ju ett bevis på att de vill stanna, att de vill anpassa sig och bli svensar, även om de har annan religion och andra vanor (matvaror etc).
Jag har aldrig förstått rädslan för den s.k. "islamiseringen" eller den vulgära demografitolkningen att vissa europeiska länder (Frankrike, Sverige, Storbritannien m.fl.) snart kommer att ha en muslimsk majoritet. Den andra och tredje (osv) generationen av dessa muslimer kommer att bli mer och mer "försvenskade". Det blir inte så att Sverige blir "islamiserat". När svenskar flyttar utomlands så sätter de gärna sina barn i Svenska Skolan, besöker Svenska kyrkans utomlands-filialer, semestrar i Sverige m.m. Vad är så jävla konstigt att andra gör samma sak?

Bygger man en moske i ett kristet land så vill man inte anpassa sig och bli svensk.
Citera
2009-10-28, 18:47
Medlem
Mad monks avatar
Jag tänker automatiskt på blattar bråk del 6.

http://www.youtube.com/user/metalmat.../7/lWv9eME0SJM

Muslimer.
Citera
2009-10-28, 18:51
Medlem
expanderbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddharta

Skilnaden är ju att svenskar som bor utomlands uteslutande gör detta pgr av arbete inte att parasitera på andra ländersvälfärd samt så är det minst sagt besvärligt för en svensk att anpass sig till Dubai eller likn samhälle rent av farligt för familjens hälsa.

Här är ju oftast sitvationen omvänd för invandrare som är muslimer dvs de kommer hit just för att parasitera och tycker att deras religion/kultur är överlägsen trotts att de oftast kommer hit pgr av att det är så dåligt i deras hemländer.
Citera
2009-10-28, 18:52
Bannlyst
Vi svenskar är fan en skam för våra förfäder. För 50 år sedan hade folk gått man ur huset och brännt ner dessa moskeer och kastat ut kamelknullarna ut ur Sverige. Islam har inget att göra i Sverige och inte araber heller för den delen.
Citera
2009-10-28, 18:57
Medlem
Milfbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expanderbatong
Skilnaden är ju att svenskar som bor utomlands uteslutande gör detta pgr av arbete inte att parasitera på andra ländersvälfärd samt så är det minst sagt besvärligt för en svensk att anpass sig till Dubai eller likn samhälle rent av farligt för familjens hälsa.

Här är ju oftast sitvationen omvänd för invandrare som är muslimer dvs de kommer hit just för att parasitera och tycker att deras religion/kultur är överlägsen trotts att de oftast kommer hit pgr av att det är så dåligt i deras hemländer.

Man kan ju vända på steken. Om svenskar var tvugna att fly och hamnade i något muslimskt land skulle vi tillåtas att bete oss på samma vis som dom beter sig här i Sverige. Svaret är nog ganska uppenbart nej.
Citera
2009-10-28, 18:58
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milfbitch
Man kan ju vända på steken. Om svenskar var tvugna att fly och hamnade i något muslimskt land skulle vi tillåtas att bete oss på samma vis som dom beter sig här i Sverige. Svaret är nog ganska uppenbart nej.

Det är faktiskt ett argument som till och med musslorna förstår.
Citera
2009-10-28, 19:05
Medlem
expanderbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Det är faktiskt ett argument som till och med musslorna förstår.

Du ska inte tro nåt så naivt om Muslimer.

De har rätt att komma hit och sprida medeltid vi däremot har ingen rätt att åka till de heliga länderna och sprida lite kunskap och tolerans så fungerar det i deras hjärnor.
Citera
2009-10-28, 20:16
Medlem
Jag tycker att Byggnadsnämnden bör avslå byggplanerna med hänvisning till att det motverkar integrationen.

Det borde vara ett argument som går hem även i PK-kretsar.
Citera
2009-10-28, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag tycker att Byggnadsnämnden bör avslå byggplanerna med hänvisning till att det motverkar integrationen.

Det borde vara ett argument som går hem även i PK-kretsar.
Men vilken integration? Det pågår ingen integration. Bara fröjd och förödelse för invandrarna. Då kan man ju lika gärna fokusera på segregationen istället; låt de ha ett ställe att vara på, istället för att försöka anpassa resten av det svenska samhället. Låt de ha halal-kött i den muslimska skolan, låt de gå omkring med niqab i deras kommuner. Och sen om det finns muslimer som faktiskt vill integreras med det svenska samhället, så låt dem göra det.

Jag vispar och rör bara till i kakmixen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in