Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-01-16, 19:01
Medlem
Hej!
Jag tycker att det finns en hel del intressanta diskussioner här på forumet men jag är nojig för att bängen sitter och läser allt dehär, och att dom ska komma och knacka på dörren om dom hittar något intressant.
Min fråga är alltså, kan polisen ta reda på vem som har skrivit vad här?
Citera
2004-01-16, 19:08
Medlem
tro inte på allt du läser här
Citera
2004-01-16, 19:09
Medlem
^swestres^s avatar
Dom kan begära loggar och sånt, och dom kan kolla på sidan hur mycket dom vill så länge dom inte deltar i någon suspekt konversation där det kan tolkas som om dom uppmanar till brott (något som även FB crew har förbjudigt) ... Men ärligt nu, tror du dom bryr sig? Dom har vikigare saker att göra.
Citera
2004-01-16, 19:35
Medlem
Liquid_Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2cB
Hej!
Jag tycker att det finns en hel del intressanta diskussioner här på forumet men jag är nojig för att bängen sitter och läser allt dehär, och att dom ska komma och knacka på dörren om dom hittar något intressant.

med tanke på att forumet är publikt så är det knappast omöjligt att snuten läser.. fast tror inte dom orkar kolla allt för mycket, trots allt mest noobs och basic frågor här..

där emot så expressen/aftonhoran damsuger tydligen forumet med jämna mellanrum för att hitta nåt nytt kul att skriva i sina tidningar
Citera
2004-01-16, 21:11
Bannlyst
Inte nog med det att forumet är avlyssnat, man får tipspengar av snuten också
Citera
2004-01-16, 21:37
Medlem
Snuten har nog ingen användning för något som skrivs här då allt skrivs i teori
Citera
2004-01-16, 21:43
Medlem
^swestres^s avatar
Javisst ja, ni hänger väl med på bankrånet kl 1800, södergatan 10 i STHLM? skulle bara höra, för annars kanske jag inte kan ta kiosken på sergelstorg först...
Citera
2004-01-16, 21:58
Medlem
Red Snakes avatar
Echelon listening hehe

Citat:
Ursprungligen postat av 2cB
jag är nojig för att bängen sitter och läser allt dehär, och att dom ska komma och knacka på dörren om dom hittar något intressant.

Ok, bra fråga här men låt oss reda ut ett par saker först.

1. Internet är uppbyggt så att accesen är publik
2. Publik innebär att alla kan titta, lyssna och delta.

Internet är uppbyggt av kablar (koppar, fiber och blablabla)
Kablar kan avlyssnas, liksom gamla tiders telefonväxlar där byns växeltelefonist visste allt om alla och dess samtal.

Så slutsatsen är att på internet skall man inte göra sånt man inte vill visa sin mamma.
Mitt råd till 2cB är att lugna ner dig lite, stirra inte upp dig, planera inget suspekt publikt eller offentligt, Echelon kanske lyssnar.

lev väl
/Red Snake
Citera
2004-01-17, 03:27
Medlem
Selbstmords avatar
Loggar gör enligt vad jag vet ingen skillnad som bevis i rättssalen, eftersom vilken idiot som helst kan förfalska det, jag tror nog att om det skulle bli något stort på detta forum (typ någon kränger vapen el. dylikt) kan ju Flashback skylla på en "backup-loss" och radera allt som har med incidenten att göra, sen om det är nån dum jävel som snackar helt öppet om fel saker, är ju inte Flash's fel.
Citera
2004-01-17, 04:50
Medlem
zipjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selbstmord
Loggar gör enligt vad jag vet ingen skillnad som bevis i rättssalen, eftersom vilken idiot som helst kan förfalska det, jag tror nog att om det skulle bli något stort på detta forum (typ någon kränger vapen el. dylikt) kan ju Flashback skylla på en "backup-loss" och radera allt som har med incidenten att göra, sen om det är nån dum jävel som snackar helt öppet om fel saker, är ju inte Flash's fel.

Loggar håller bara hårt om det går att hänvisa till IP via ISP, dock faller åtal på att ingen kan bevisa vem som sitter bakom spakarna och skriver, samma som smitning i fyllan, väl ute ur bilen så blir det jobbigt att bevisa vem som körde..."hellre fria än fälla" tycks vara vår tigers riktlinje....
Citera
2004-01-17, 10:03
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selbstmord

Det skulle kunna användas som bevis, t.ex. när ComHem m.fl. stämde Flashback så användes utskrifter på hemsidor som bevis.

Men jag tror nog största risken är om man snackar för mycket här och polisen står och väntar på plats när man ska göra något olagligt. Snacket på forumet skulle aldrig i sig självt räcka till att fälla någon, men kan användas som bevis tillsammans med andra för att visa att man planerat nåt en längre tid och så.
Citera
2004-01-17, 19:05
Medlem
TWATEs avatar
Följdfråga.
Vet nån (moderator?) om polisen någonsin begärt ut accessloggarna från servern, eller likande..?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in