Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-27, 23:09
  #1
Avstängd
haystaks avatar
Som sagt, är det bättre att jobba som tidningsbud än att gå på soc eller inte jobba alls ? Vad tycker ni ?

mvh
2009-10-27, 23:10
  #2
Medlem
Det är fortfarande ett jobb, de är bättre än att inte göra något alls enligt mig.
2009-10-27, 23:21
  #3
Avstängd
sooda91s avatar
Hur mycket får man egentligen för de ?
2009-10-27, 23:24
  #4
Medlem
mounzs avatar
Ja, jag skulle definitivt ta det.

Jag arbetade som sondagstidningsbud under storre delen av gymnasiet och jag tror att det forstorde en del av mina betyg for jag klarade inte riktigt av att sova konstigt en av dagarna i veckan och sedan plugga stenhart resten av dagarna. Sa om allt hade velat sig riktigt illa hade jag val misslyckats totalt i livet pga. av denna forsyndelse under ungdomsaren. Men hade jag inget annat skulle jag nog ta vilket jobb som helst (och tidningsbud ar inte fy skam i min mening - lonen ma vara dalig, men sjalva jobbet fick mig alltid att kanna mig rejal och hurtig).
2009-10-27, 23:31
  #5
Medlem
Xayas avatar
Du får ju mer pengar än från soc och du får motion, win win
2009-10-27, 23:34
  #6
Medlem
0dens avatar
Du är blatte va, för att du ens ställer frågan? Det är väll för fan klart att det är bättre att bidra till samhället än att paracitera på det. Om inte det räcker, tänk på all jävla motion du får! Blir så förbannat trött på alla ego centrerade paraciter som finns där ute i mitt land.
2009-10-27, 23:48
  #7
Medlem
motherfucks avatar
Gå på soc och fixa ett bättre jobb ? Eller vad i helvete man går till för att få ett jobb.

Jag själv hade aldrig tagit det rövjobbet.
2009-10-27, 23:56
  #8
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haystak
Som sagt, är det bättre att jobba som tidningsbud än att gå på soc eller inte jobba alls ? Vad tycker ni ?

mvh
Det är ett strålande jobb! Ger såväl motion som lokalsinne. Vidare ökar ett arbete chansen för ett nytt arbete avsevärt, drivet av
  1. Det ser bättre ut i arbetsgivarens ögon
  2. Du kommer upp och igång på morgonen. Sysslolösa tenderar att få ytterst lite gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av motherfuck
Gå på soc och fixa ett bättre jobb ? Eller vad i helvete man går till för att få ett jobb.

Jag själv hade aldrig tagit det rövjobbet.
Du, min vän, är en fisförnäm och högfärdig parasit.
2009-10-27, 23:59
  #9
Medlem
motherfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Det är ett strålande jobb! Ger såväl motion som lokalsinne. Vidare ökar ett arbete chansen för ett nytt arbete avsevärt, drivet av
  1. Det ser bättre ut i arbetsgivarens ögon
  2. Du kommer upp och igång på morgonen. Sysslolösa tenderar att få ytterst lite gjort.


Du, min vän, är en fisförnäm och högfärdig parasit.


Va? Vad är detta för jävla påhopp? Jag säger att jag aldrig hade tagit det jävla skitjobbet. Vad är fel i det? Lågutbildade jävla hora
2009-10-28, 00:09
  #10
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motherfuck
Va? Vad är detta för jävla påhopp? Jag säger att jag aldrig hade tagit det jävla skitjobbet. Vad är fel i det? Lågutbildade jävla hora
Åh, käre vän, du missförstår mig. Det är inget påhopp. Det är ett konstaterande.

Sen är det ju en fördel om du faktiskt använder förolämpningar som passar mottagaren, n'est-ce pas? Min utbildningsnivå kan du enkelt få reda på här. Att en person som blivit utsparkad från gymnasiet för att ha rökt på kallar en civilingenjör för "lågutbildad" blir bara komiskt. Hora har du väl iofs en poäng i, konsultyrket har många likheter med glädjeflickans...

Jag vidhåller alltså mitt uttalande om att det är ett strålande yrke. Och även det om att du är en fisförnäm och högfärdig parasit.
__________________
Senast redigerad av goE- 2009-10-28 kl. 00:15. Anledning: Råkade få med ett /B i onödan
2009-10-28, 00:20
  #11
Medlem
motherfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goE-
Åh, käre vän, du missförstår mig. Det är inget påhopp. Det är ett konstaterande.

Sen är det ju en fördel om du faktiskt använder förolämpningar som passar mottagaren, n'est-ce pas? Min utbildningsnivå kan du enkelt få reda på här. Att en person som blivit utsparkad från gymnasiet för att ha rökt på kallar en civilingenjör för "lågutbildad" blir bara komiskt. Hora har du väl iofs en poäng i, konsultyrket har många likheter med glädjeflickans...

Jag vidhåller alltså mitt uttalande om att det är ett strålande yrke. Och även det om att du är en fisförnäm och högfärdig parasit.


Ja, du är ju, i och för sig inte tillräckligt smart att förstå att tråden jag gjorde var på skämt.

Färdigutbildad Högskoleingenjör i Datateknik, numera Master.

Jag struntar fullständigt i Sverige, då jag är från USA. Ska åka dit efter nyår och arbeta där istället, då jag fått ett erbjudande.


Sen att du blir tämligen upprörd över att jag säger "rövjobb" bevisar ju att dina föräldrar försörjde sig på det under tiden de påtvingade dig att tigga pengar
2009-10-28, 00:38
  #12
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motherfuck
Ja, du är ju, i och för sig inte tillräckligt smart att förstå att tråden jag gjorde var på skämt.

Färdigutbildad Högskoleingenjör i Datateknik, numera Master.

Jag struntar fullständigt i Sverige, då jag är från USA. Ska åka dit efter nyår och arbeta där istället, då jag fått ett erbjudande.


Sen att du blir tämligen upprörd över att jag säger "rövjobb" bevisar ju att dina föräldrar försörjde sig på det under tiden de påtvingade dig att tigga pengar
Åh, snälla söta du. Tycker du jag verkar upprörd? Jag måste säga att ett ordval i stil med "lågutbildade jävla hora" indikerar mer upprördhet än vad mitt vokabulär gör.

Det som får mig att tro att du ljuger som en häst travar, utöver att din stavning, ditt vokabulär och intelligensnivån som skiner igenom dina inlägg fullständigt skriker pöbel, är följande
  1. Du tycks vara mytoman
  2. Du vill flytta från Sverige, men har 2-3år i gymnasiet kvar
  3. Du misslyckas i gymnasiet
  4. Du blir utslängd från gymnasiet
Spontant skulle jag vilja anta att sannolikheten är högre att en mytoman som just blivit konfronterad med sin egen idioti drar en vals om "högskoleingenjör" och "är från USA", då ju båda de lögnerna låter flashigare än "misslyckas i gymnasiet" och "blir utslängd från gymnasiet". Om vi diskuterar mytomani rent hypotetiskt min käre motherfuck, skulle du inte vara beredd att hålla med mig om det?

Jag vidhåller alltså återigen mitt uttalande och min rekommendation till TS att ta jobbet som tidningsbud, då det vida överträffar arbetslöshet och endast har positiva effekter. Jag vidhåller även mitt uttalande om att du tycks vara en fisförnäm och högfärdig parasit, men överväger att utvidga den listan.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback