Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-27, 17:32
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
haha låter helt sjukt jepp

Spöken kanske
Man har ju hört att de kan flytta saker.

Min mammas kollega blev förresten kastad in i en vägg av ett spöke när hon var på hembesök hos en patient. Hon var där med en annan kollega och kollegan såg hur hon åkte rakt in i väggen. Det fanns ingen annan i rummet än de två.

Själv säger hon att hon lyftes upp från marken och kastades in rakt i väggen av någon/något hon inte kunde se. Hon blev så chockad att hon fick lämna platsen omedelbart.

Inte helt omöjligt. Det finns helt enkelt saker som inte går att förklara.
Citera
2009-10-27, 17:34
  #14
Medlem
Idetorkas avatar
Snälla, styckeindelning så kanske jag orkar läsa skiten
Citera
2009-10-27, 17:54
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idetorka
Snälla, styckeindelning så kanske jag orkar läsa skiten

Nu har jag delat upp det så du kan läsa om du vill.
Citera
2009-10-27, 18:44
  #16
Medlem
xantonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasharn
dra åt helvete!!!!!!!!!!!!!!!! BYT LÄGENHET DIREKT!!

+1
Citera
2009-10-27, 21:11
  #17
Medlem
Idetorkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DownToHell
Nu har jag delat upp det så du kan läsa om du vill.

Vad bra
Citera
2009-10-27, 21:20
  #18
Medlem
Det verkar som att din familj har någon personlig relation till det som pågår, alternativt att ni är FÖR mottagliga/vidöppna. Ni behöver lära er att stänga av lite, avvisa.

Jag skulle kontakta ett medium om jag var ni, att åka på en smäll är fan inte okej. Och busas det något mer i era lägenheter så säg ifrån på skarpen, som ni skulle göra om det vore en granne som gjorde intrång. Känn känslan också, ilskan, antipatin ni skulle känna om en dum granne knatade in i er lgh. Se till att den känslan märks och sprids, den stärker er också...

Det finns en del knep andra knep för att stärka sig också... Man kan meditera/ta en lugn stund och visualisera att ens aura är stark, avvisande och skyddande. Rent av taggig.
Låter lite löjligt men det funkar.. Lycka till...
Citera
2009-10-27, 21:39
  #19
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Det verkar som att din familj har någon personlig relation till det som pågår, alternativt att ni är FÖR mottagliga/vidöppna. Ni behöver lära er att stänga av lite, avvisa.

Jag skulle kontakta ett medium om jag var ni, att åka på en smäll är fan inte okej. Och busas det något mer i era lägenheter så säg ifrån på skarpen, som ni skulle göra om det vore en granne som gjorde intrång. Känn känslan också, ilskan, antipatin ni skulle känna om en dum granne knatade in i er lgh. Se till att den känslan märks och sprids, den stärker er också...

Det finns en del knep andra knep för att stärka sig också... Man kan meditera/ta en lugn stund och visualisera att ens aura är stark, avvisande och skyddande. Rent av taggig.
Låter lite löjligt men det funkar.. Lycka till...
Med aura menar du som en bubbla någon decimeter från kroppen runt hela kroppen va ?
Citera
2009-10-27, 23:36
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Det verkar som att din familj har någon personlig relation till det som pågår, alternativt att ni är FÖR mottagliga/vidöppna. Ni behöver lära er att stänga av lite, avvisa.

Jag skulle kontakta ett medium om jag var ni, att åka på en smäll är fan inte okej. Och busas det något mer i era lägenheter så säg ifrån på skarpen, som ni skulle göra om det vore en granne som gjorde intrång. Känn känslan också, ilskan, antipatin ni skulle känna om en dum granne knatade in i er lgh. Se till att den känslan märks och sprids, den stärker er också...

Det finns en del knep andra knep för att stärka sig också... Man kan meditera/ta en lugn stund och visualisera att ens aura är stark, avvisande och skyddande. Rent av taggig.
Låter lite löjligt men det funkar.. Lycka till...

När mina föräldrar på bodde ihop år 1996 så tog kontakta dom ett medium som dom känner. Han lyckades få ut alla spöken om man säger. Men mina föräldrar har vart med saker sen dom va små. Anledningen till att dom tog dit medium då var för att att det blev för mycket helt enkelt. Typ en gång såg farsan nåt som rörde sig i ögonvrån när han satt vid datorn och när han vände sig om fick han se att kamera-stativet balansera på ett ben. Och hotfulla saker på nätterna inträffade också. Och farsan sa till högt i lägenheten för ett tag sen att dom fick lägga av ungefär och nu har det inte vart nåt på ett tag, och sen nu idag så började det igen.
Citera
2009-10-28, 01:43
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DownToHell
Jo det var såhär att för ca ett årsen köpte jag en videokamera på ONOFF. Kameran spelar in filer som heter VOB. För att kunna göra om dom till MPEG så krävs det att man har ett program som heter Image-mixer. Det följde med videokameran på en CD. I början av augusti eller om det var tidigare så hade jag lite filmat på datorn som jag skulle göra om till MPEG. Hittar inte skivan nånstans. Letat igenom hela lägenheten flera gånger. Kollat igenom kartongen till videokameran ett antal gånger. Finns inte där i. Lägger tillbaka kartongen i min garderobsom jag tittat i flera gånger och nu sen dess har jag inte tänkt på skivan alls efter som grafikkortet i datorn pajade för ett litet tag sen. Men ändå mystiskt att skivan bara försvann just när man behövde den då. Och igår började jag tänka på skivan igen för min brorsa skulle ville låna den och filma med sina kompisar och jag sa att skivan är ju fortfarande borta. Nu idag vid typ 13.00 tiden gick jag in på mitt rum och skulle hämta en grej i garderoben. Och vafan får jag se? Mitt framför mig ligger Image-Mixer skivan i videokamera-kartongen. Helt sjukt. Och kartonen är inte så mycket större än va en mobiltelefon-kartong är. Går liksom inte att missta att jag kollat i den. Det är nån som jävlas helt enkelt. har varit med om massor saker förr.




Det går att förklara vetenskapligt, minns bara inte namnet på fenomenet. Ivarjefall låter detta du varit med om väldigt likt det jag tänker på.

Det är samma sak som kan hända när man tex ska öppna kylen och ta ketchupflaskan. Du öppnar kylskåpsdörren men du ser inte flaskan. Dina ögon ser säkerligen flaskan men din hjärna registrerar det inte, men dock ändå så står den verkligen där mitt framför ögonen på dig. Du slänger bort blicken och kliar dig på huvudet och när du tittar tillbaka så står den helt plötsligt där.


Man kan dra en liten parallell eller exempel, som han killen i RainMan, han kudne direkt se hur många tändstickor som låg på golvet. Poängen är att vi hade också sett att där är 127st, men vi anser inte den informationen är viktig (eller vårt undermedvetna gör det inte) så därmed kan vi inte säga hur många där är. Men vi ser ju samma bild ändå, bara uppfattar dom på olika vis.
__________________
Senast redigerad av Dajon 2009-10-28 kl. 01:46.
Citera
2009-10-28, 02:04
  #22
Medlem
Hamstrutss avatar
jag letade nyligen efter min laddningskabel till xbox dosan i typ en vecka.

och en dag får jag se den i bokhyllan vid tvn där jag kollat ett flertal gånger
Citera
2009-10-28, 02:54
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dajon
Det går att förklara vetenskapligt, minns bara inte namnet på fenomenet. Ivarjefall låter detta du varit med om väldigt likt det jag tänker på.

Det är samma sak som kan hända när man tex ska öppna kylen och ta ketchupflaskan. Du öppnar kylskåpsdörren men du ser inte flaskan. Dina ögon ser säkerligen flaskan men din hjärna registrerar det inte, men dock ändå så står den verkligen där mitt framför ögonen på dig. Du slänger bort blicken och kliar dig på huvudet och när du tittar tillbaka så står den helt plötsligt där.


Man kan dra en liten parallell eller exempel, som han killen i RainMan, han kudne direkt se hur många tändstickor som låg på golvet. Poängen är att vi hade också sett att där är 127st, men vi anser inte den informationen är viktig (eller vårt undermedvetna gör det inte) så därmed kan vi inte säga hur många där är. Men vi ser ju samma bild ändå, bara uppfattar dom på olika vis.

Har varit så för mig ett par gånger, men nu var det inte så kan jag säga.. Går inte att ta miste på. Och jag är van vid sånt här.
Citera
2009-10-28, 02:55
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
jag letade nyligen efter min laddningskabel till xbox dosan i typ en vecka.

och en dag får jag se den i bokhyllan vid tvn där jag kollat ett flertal gånger

Det är så jävla skumt. Men dom gillar ju och jävlas tydligen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback