Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-27, 16:39
  #1
Medlem
Jo det var såhär att för ca ett årsen köpte jag en videokamera på ONOFF. Kameran spelar in filer som heter VOB. För att kunna göra om dom till MPEG så krävs det att man har ett program som heter Image-mixer. Det följde med videokameran på en CD. I början av augusti eller om det var tidigare så hade jag lite filmat på datorn som jag skulle göra om till MPEG. Hittar inte skivan nånstans. Letat igenom hela lägenheten flera gånger. Kollat igenom kartongen till videokameran ett antal gånger. Finns inte där i. Lägger tillbaka kartongen i min garderobsom jag tittat i flera gånger och nu sen dess har jag inte tänkt på skivan alls efter som grafikkortet i datorn pajade för ett litet tag sen. Men ändå mystiskt att skivan bara försvann just när man behövde den då. Och igår började jag tänka på skivan igen för min brorsa skulle ville låna den och filma med sina kompisar och jag sa att skivan är ju fortfarande borta. Nu idag vid typ 13.00 tiden gick jag in på mitt rum och skulle hämta en grej i garderoben. Och vafan får jag se? Mitt framför mig ligger Image-Mixer skivan i videokamera-kartongen. Helt sjukt. Och kartonen är inte så mycket större än va en mobiltelefon-kartong är. Går liksom inte att missta att jag kollat i den. Det är nån som jävlas helt enkelt. har varit med om massor saker förr.
__________________
Senast redigerad av DownToHell 2009-10-27 kl. 16:41.
Citera
2009-10-27, 16:42
  #2
Medlem
Ödlans avatar
Helt sjukt, massor av saker också! Det är nog ett spöke som jiddrar med ditt Image-mixer! Eller det kanske är skivan som är besatt av djävulen?!
Citera
2009-10-27, 16:46
  #3
Medlem
Rubarth23s avatar
Det var bland det sjukaste och läskigaste jag hört talas om!
Citera
2009-10-27, 16:47
  #4
Medlem
...va?
Citera
2009-10-27, 16:53
  #5
Medlem
riktigt creepy asså. du behöver nog ett medium. nej men vafan lägg av. vem har INTE varit med om att man TROR att saker och ting försvinner, och sedan så hittar man dom igen? tror knappast det är nåt övernaturligt. men grattis till att du hittade den i alla fall
Citera
2009-10-27, 16:53
  #6
Medlem
[Strange Days]s avatar
Lär dig skriva dina inlägg med radbrytningar och styckeindelningar.
__________________
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-10-27 kl. 17:49.
Citera
2009-10-27, 16:54
  #7
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Helt sjukt, massor av saker också! Det är nog ett spöke som jiddrar med ditt Image-mixer! Eller det kanske är skivan som är besatt av djävulen?!
Talar han sanning så var ju din kommentar mindre nödvändig.

Menar du att den låg ovanpå allt i kartongen eller underst?
Citera
2009-10-27, 16:55
  #8
Medlem
backflasharns avatar
dra åt helvete!!!!!!!!!!!!!!!! BYT LÄGENHET DIREKT!!
Citera
2009-10-27, 17:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Talar han sanning så var ju din kommentar mindre nödvändig.

Menar du att den låg ovanpå allt i kartongen eller underst?

Skivan låg ovanpå kartongen. Jag har varit med om grejer i 4 lägenheter innan så det är absolut nånting. Och det har varit riktigt påtagliga grejer. Händer även saker på min farsas jobb som är jättelitet. Saker försvinner just precis när han behöver kanske en kniv som han vet att hann la på ett ställe. sen går han dit och så är den borta. Han vänder sig om o tänker. Går omkring lite. Sen går han tillbaka och lik förbannat ligger kniven där igen. I lägenheten som jag bor i nu har det hänt saker som att ytterdörren öppnas och slås igen av sig självt och en gång när det hände så satt jag o kolla TV. Plötsligt började det lukta kärringparfym. hel-sjukt. Min basförstärkare ha varit uppdragen på högsta volym när jag ska spela. Kontakter har varit urdragna till TV:n o.s.v. För några månader sen så tanka jag hem The Grudge 3 och skulle titta på. Kollade på TV:n som vanligt. Dagen efter ska jag sätta på DVD:n igen Den funkar inte. Helt kaputt och får till min förvåning se att även strömkabeln till DVD:n är urdragen och ligger ihoprullad bakom hyllan. Så jävla sjukt. Borde inte sett den där filmen. Kollar DVD:n lite och skulle nästan kunna säga att det såg ut som om nån har försökt vrida om den. D.V.S den såg helt förvrängd ut.
Citera
2009-10-27, 17:10
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Talar han sanning så var ju din kommentar mindre nödvändig.

Menar du att den låg ovanpå allt i kartongen eller underst?

Skivan låg ovanpå kartongen. Jag har varit med om grejer i 4 lägenheter innan så det är absolut nånting. Och det har varit riktigt påtagliga grejer. Händer även saker på min farsas jobb som är jättelitet. Saker försvinner just precis när han behöver kanske en kniv som han vet att hann la på ett ställe. sen går han dit och så är den borta. Han vänder sig om o tänker. Går omkring lite. Sen går han tillbaka och lik förbannat ligger kniven där igen.

I lägenheten som jag bor i nu har det hänt saker som att ytterdörren öppnas och slås igen av sig självt och en gång när det hände så satt jag o kolla TV. Plötsligt började det lukta kärringparfym. hel-sjukt. Min basförstärkare ha varit uppdragen på högsta volym när jag ska spela. Kontakter har varit urdragna till TV:n o.s.v. För några månader sen så tanka jag hem The Grudge 3 och skulle titta på. Kollade på TV:n som vanligt. Dagen efter ska jag sätta på DVD:n igen Den funkar inte.

Helt kaputt och får till min förvåning se att även strömkabeln till DVD:n är urdragen och ligger ihoprullad bakom hyllan. Så jävla sjukt. Borde inte sett den där filmen. Kollar DVD:n lite och skulle nästan kunna säga att det såg ut som om nån har försökt vrida om den. D.V.S den såg helt förvrängd ut. Sen har det varit uppehåll under vissa perioder och sen börjar det igen.
__________________
Senast redigerad av DownToHell 2009-10-27 kl. 17:52.
Citera
2009-10-27, 17:11
  #11
Medlem
MaxDLs avatar
haha låter helt sjukt jepp

Spöken kanske
Man har ju hört att de kan flytta saker.

Min mammas kollega blev förresten kastad in i en vägg av ett spöke när hon var på hembesök hos en patient. Hon var där med en annan kollega och kollegan såg hur hon åkte rakt in i väggen. Det fanns ingen annan i rummet än de två.

Själv säger hon att hon lyftes upp från marken och kastades in rakt i väggen av någon/något hon inte kunde se. Hon blev så chockad att hon fick lämna platsen omedelbart.
__________________
Senast redigerad av MaxDL 2009-10-27 kl. 17:14.
Citera
2009-10-27, 17:30
  #12
Medlem
Ja för fan. Är alltid svårt att försöka få folk att fatta som själva aldrig har varit med om nåt och det är svårt som fan att beskriva så att folk kan tänka sig att det är möjligt. När jag var liten så bodde jag på samma område som jag bor nu. Mina föräldrar separerade för en kort stund och farsan skaffade sig en annan lägenhet på detta område. Började spöka med en gång. Han kom hem en dag och varenda lampa i hela lägenheten stod tända. På morgnarna låg posten inburen på köksbordet varje dag.

Farsan kontaktade bostadstiftelsen om dom hade burit in posten på bordet med det var det inte. Och en dag i den lägenheten hände något av det mest påtagliga. Farsan står i badrummet framför spegeln och borstar tänderna. Kollar man i spegeln ser man bakom sig toalettdörren som står helt öppen. Plötsligt ser han i spegeln en människa som går förbi med ena handen för ansiktet och dörren slår igen med en jävla smäll.

Det visade sig att det var en som bodde där tidigare som hade blivit ihjälslagen med en hammare i ansiktet. Detta var runt 1993-1994. Och för typ 2-3 årsen blev han erbjuden en lägenhet i samma trapphus. (Inte samma lägenhet) Farsan var först tveksam men vi gick och kollade på lägenheten iallafall. Han kände inte av nånting och blev sugen på att ta den.

Nästa dag sticker han och jag o fiskar. Sen när vi är kklara går vi til bilen med spöna och draglådorna i händerna och pratar som vanligt. Han säger nåt till mig och jag tittar på honom. Plötsligt får han världens käftsmäll så att glasögonen flyger iväg. (Av ingenting) liksom mitt framför mina ögon och tanken var inget annat än ett mysterium. Min morsa är också mottaglig som fan och vi kom fram till att det nog var som en varning för att inte flytta in i lägenheten.

Och tittar man idag på bostadstiftelens hemsida om lediga lägenheter i motala så ser man att den lägenheten flyttar folk in och ut i stup i ett. Även bostadstiftelsens egna ord när vi snackade med en käring. "Det är helt otroligt men det går inte 3 veckor förrens det är nån som flyttar ut och sen flyttar nästa in. Dom ringer redan efter några veckor och säger att dom vill flytta igen. Och så håller det på hela tiden". Och när morsan och farsan bodde ihop så kunde man känna att nån gick i mitten av dubbel sängen. Det bara gungade.
__________________
Senast redigerad av DownToHell 2009-10-27 kl. 17:51.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback