Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-28, 01:33
  #13
Medlem
Valkyries avatar
Inteno X5822-A. Upptäckte att det stod ADSL2+Router på undersidan så det verkar visst vara en router i den.
Citera
2009-10-28, 01:47
  #14
Medlem
toniiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyrie
Inteno X5822-A. Upptäckte att det stod ADSL2+Router på undersidan så det verkar visst vara en router i den.


Okii då har du väl svaret. mtu är för lågt i routern.. goglade fick fram att ms vill att mtu ska vara 1364. hur man nu ändrar de
Citera
2009-10-28, 10:27
  #15
Medlem
Valkyries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toniii
Okii då har du väl svaret. mtu är för lågt i routern.. goglade fick fram att ms vill att mtu ska vara 1364. hur man nu ändrar de

Jag vet inte hur man ändrar det då det inte finns några knappar alls på "modem-routern" förutom på-knappen och jag har inga manualer kvar heller...
Citera
2009-10-29, 20:27
  #16
Medlem
halobrudens avatar
Min brorsha har samma problem och han har en Inteno med
Citera
2009-10-29, 23:52
  #17
Medlem
toniiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyrie
Jag vet inte hur man ändrar det då det inte finns några knappar alls på "modem-routern" förutom på-knappen och jag har inga manualer kvar heller...

På wikipedia står de:
Maximum transfer unit är den maximala längd på ett meddelande som kan skickas på internet. Nätverkslagret packar meddelandena i olika stora delar med den maximala storleken MTU.

ring dom som gjort din router ??
Citera
2009-10-30, 02:22
  #18
Medlem
Valkyries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toniii
På wikipedia står de:
Maximum transfer unit är den maximala längd på ett meddelande som kan skickas på internet. Nätverkslagret packar meddelandena i olika stora delar med den maximala storleken MTU.

ring dom som gjort din router ??

Jo, jag vet vad MTU är. Ja, blir väl till att göra det.
Citera
2009-10-30, 02:52
  #19
Avstängd
SixPackGirlss avatar
men kan du inte knappa in 192.168.1.1 i din webbläsare så kommer du in på modemet/routern? Där inne ska du iaf kunna pilla lite med inställningar
Citera
2010-11-22, 21:41
  #20
Medlem
Hmm då borde jag kunna köra på mitt trådlösa Thomson44 eller vare heter!!!
Med en nätverkskabel emellan! Jag ha nada koll på tekniken i min box. Men det är ett X-box 360 Elite 250 MB! Kan det ha trådlöst nätverk?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback