Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-10-27, 12:52
  #25
Medlem
Pallevantes avatar
Vet inte om någon redan tipsat, men ställ korvarna i brödrosten. Funkar hur fint som helst. Fungerar även med fiskpinnar
Citera
2009-10-27, 17:09
  #26
Medlem
greenfighters avatar
inga problem alls
brukar tom laga isterband i mikron, fördelen är att man tom lyckas smälta bort en massa fett istället för att tillsätta det vid stekning
Citera
2018-06-06, 16:57
  #27
Medlem
Jag micrar alltid varmkorv

Tycker se smakar bäst så

Mvh Simon zakaria Lbou
Citera
2018-06-06, 17:01
  #28
Medlem
snusaren92s avatar
Brukar slänga in varm korv på en djup talrik sen in i micron
Citera
2018-06-06, 19:12
  #29
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Brukar slänga in varm korv på en djup talrik sen in i micron

Varför slänger du in redan varm korv i micron?


Det var länge sedan jag använde mig av micron för detta ändamål. Var dock vanligt i min ungdom då en ständigt var hungrig. Gick fort att värma några vurrar och därtill hörande bröd. Så visst funkar det även om det inte är någon större kulinarisk upplevelse.
Citera
2018-06-06, 21:55
  #30
Medlem
TraXzmans avatar
Grillkorv ska du skära små skåror i runtom sen spritsa du lite olja över tex olivolja, sen micra du det på låg värme. Skårorna förhindrar att korven liksom knölar sig och spricker av värmeskräck. Och oljan eller gör det godare så det blir lite mer smak eller ta en smörpjuttar som smälter i skårorn. Har du grill funktion funka det med. Detta är seriös vetenskap
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback