Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-12-24, 00:31
  #37
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Den Avira som är med där är väl ändå Pro versionen?

Ja, det står ju t.o.m det men skillnaden mellan gratis, pro och Is är inte så väldigt stor - t.e.x så uppdateras virusdefinitionerna lika ofta hos alla. Kolla på Aviras hemsida så ser du att det är en del specialskydd som "vanligt" folk vanligtvis inte behöver i Pro och Is, skydd som i en del fall går att fixa på annat sätt.
Citera
2015-12-24, 08:27
  #38
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Och Panda saknar "performance" vad nu det innebär. De enda två andra programmen som får full pott (precis som Norton) är också betalprogram.

Klicka på raderna så får du svar. Performance är likadan i Aviras alla 3.

Märk att allt gäller W10 - har du 8 så får du ändra tabell.
__________________
Senast redigerad av 1FF 2015-12-24 kl. 08:38.
Citera
2016-06-22, 22:28
  #39
Medlem
Faptistens avatar
Det kom precis upp att den hade blockerat en skadlig webbplats när jag startade min dator, tycker det är väldigt konstigt eftersom jag hade skannat min dator 1 timme tidigare och inget hade kommit upp? Jag hade kopplat upp mig på ett nytt Wi-Fi, kan det vara det? Stod att det var en IP som började på 202, vad fan kan det vara?

EDIT: Såg nu att det kom ifrån uTorrent.exe, tog bort skiten ifrån min dator så jag får hoppas på det bästa, har bara Malwarebytes nu då mitt AVG kukade ur så skulle upskatta lite tips på bra antivirus. Skannade också med Malwarebytes igen och det kom inte upp någonting, behöver inte vara orolig antar jag?
__________________
Senast redigerad av Faptisten 2016-06-22 kl. 22:55.
Citera
2016-06-22, 23:00
  #40
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faptisten
Det kom precis upp att den hade blockerat en skadlig webbplats när jag startade min dator, tycker det är väldigt konstigt eftersom jag hade skannat min dator 1 timme tidigare och inget hade kommit upp? Jag hade kopplat upp mig på ett nytt Wi-Fi, kan det vara det? Stod att det var en IP som började på 202, vad fan kan det vara?

EDIT: Såg nu att det kom ifrån uTorrent.exe, tog bort skiten ifrån min dator så jag får hoppas på det bästa, har bara Malwarebytes nu då mitt AVG kukade ur så skulle upskatta lite tips på bra antivirus.


Av tips - https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/.

Zemana antimalware är också en väldigt väldigt bra skanner.

På vilket sätt vart det problem med AVG?

Du kan ju köra uTorrent i en sandlåda.
Citera
2016-06-22, 23:21
  #41
Medlem
Faptistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Av tips - https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/.

Zemana antimalware är också en väldigt väldigt bra skanner.

På vilket sätt vart det problem med AVG?

Du kan ju köra uTorrent i en sandlåda.

Kan inte använda AVG eftersom det står att mitt licensnummer inte hittas (?) Och jag har inte orkat ladda hem det igen. Nu fick jag en varning om att en till Skadlig webbplats blockerats, ip adressen började på 191. Också ifrån utorrent.exe, vad fan ska jag göra? Kan det möjligtvis vara falskt? Alltså att det inte är farligt utan att det bara är Malwarebytes som upfattar det som Malware? Har haft det sedan länge och det har ju inte hänt någonting med min dator så kanske inte är någon fara?
__________________
Senast redigerad av Faptisten 2016-06-22 kl. 23:31.
Citera
2016-06-22, 23:27
  #42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faptisten
Kan inte använda AVG eftersom det står att mitt licensnummer inte hittas (?) Och jag har inte orkat ladda hem det igen.


Ok. Prova med att använda deras dedikerade avinstallerare och återinstallera sedan!?

I övrigt gäller tidigare info.
Citera
2016-06-22, 23:35
  #43
Medlem
Faptistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ok. Prova med att använda deras dedikerade avinstallerare och återinstallera sedan!?

I övrigt gäller tidigare info.

Ska jag göra, men hur fan tar jag bort uTorrent, har försökt avinstallera skiten men då kommer det upp ''Tillåter du att följande program kan användas för att ändra denna dator?'' men det vågar jag typ inte för att det kanske kommer massa virus Hittade även en fil utgiven av ''igor pavlov'' vem fan är det? när jag försökte avinstallera komd et upp att en okänd fil ville ändra på min dator, tryckte genast nej. Snälla hjälp blir jätte paranoid. Ska jag rensa hela min hårddisk?
__________________
Senast redigerad av Faptisten 2016-06-22 kl. 23:42.
Citera
2016-06-23, 00:14
  #44
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faptisten
Ska jag göra, men hur fan tar jag bort uTorrent, har försökt avinstallera skiten men då kommer det upp ''Tillåter du att följande program kan användas för att ändra denna dator?'' men det vågar jag typ inte för att det kanske kommer massa virus Hittade även en fil utgiven av ''igor pavlov'' vem fan är det? när jag försökte avinstallera komd et upp att en okänd fil ville ändra på min dator, tryckte genast nej. Snälla hjälp blir jätte paranoid. Ska jag rensa hela min hårddisk?

Vad är det som frågar?

När man avinstallerar så ändras ju saker så det är nog i sin ordning.

Pavlov kan vara 7 zip.

Gör en återställnings punkt innan du gör allt!
Citera
2016-06-23, 00:25
  #45
Medlem
Faptistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vad är det som frågar?

När man avinstallerar så ändras ju saker så det är nog i sin ordning.

Pavlov kan vara 7 zip.

Gör en återställnings punkt innan du gör allt!

Vad är 7 zip?
Citera
2016-06-23, 01:31
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faptisten
Vad är 7 zip?
Det är ett uppackning/nedpacknings verktyg. Likt WinRar fast gratis.
Citera
2016-06-23, 01:44
  #47
Medlem
Faptistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chippzy
Det är ett uppackning/nedpacknings verktyg. Likt WinRar fast gratis.

Ah, du har helt rätt. Tack 1FF och Chippzy för hjälpen!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback