• 1
  • 2
2009-10-26, 00:41
Medlem
Jag är 25 år haft ångest i ca 10, Jag är själv med mitt problem finns ingen som kan lösa det genom att peppa mig. Har bra med kompisar både tjejer och killar är en ganska social och snäll kille, tränar ca 5ggr i veckan har bra fysik, jag är frisk och har friska kompisar min familj är underbar har även ett helt ok jobb. Mitt liv är helt enkelt bra(fast ändå inte) Jag har lätt för att lära mig uppfattas som smart och klok av andra. Allt är perfekt men ändå mår jag dåligt känns som att ingenting stimulerar mig.

Är jag med bästa polarn och fikar lr något så vill jag bara hem och sova, sitter jag och pratar med någon ny person så orkar jag lyssna i 5s alla pratar om samma saker. Ibland stänger jag av telefonen i flera dagar pga att det känns så frustrerande att prata med folk... Inget nytt liksom jag stöder dom och dom stöder mig.

Min hjärna snurrrar hela tiden har svårt att koncentrera mig då jag gör saker allt blir bara svart. Jag tvingar mig själv att gå till jobbet och vara social då jag vet att hemma händer ingenting, Allt jag gör, gör jag bara för att inte försvinna! Allt är trist liksom.

Blir jag spontant glad över något så funderar jag på varför jag blev glad och kommer varje gång fram till att egentligen var det inget att bli glad över. Samma sak då jag känner mig ledsen, är jag ledsen så tänker jag på samma sätt. Jag är liksom på en normal menlös nivå, varken ledsen eller glad, är säkert därför jag har ångest, ingenting får mig ur balans heller jag är jämnt på samma nivå.. Jag har inga känslor, är en helt känslolös person vet inte vad det beror på.

Andra ser mig som en person som dom kan prata och lita på, är det någon som har problem så kan jag hjälpa dom men jag kan inte hjälpa mig själv... Kan inte heller känna glädje över att hjälpa och göra andra glada, allt är helt meningslöst....

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till härnäst tar antideppresiva piller nu ätit dom i ca en månad nu är väldigt skeptiskt till att det ska förändra min syn på livet. Har tagit sådana tidigare under ett års tid då hände ingenting heller så jag sluta med dom men nu har jag börjat igen, för som sagt jag måste göra något för att inte försvinna!

Självmord har aldrig varit något jag funderat över. Har däremot funderat på att börja ta droger allt för att få någon mening med livet, kanske bara är ett starkt beroende som kan få mig att känna inspiration och glädje. Om det är någon som har en ide på vad jag ska hitta på så skulle jag tycka ni var snälla om ni skrev ett svar :-)
Senast redigerad av psykialist 2009-10-26 kl. 00:47.
Citera
2009-10-26, 00:43
Medlem
för...mycket....text!

styckeindelning please
Citera
2009-10-26, 00:48
Medlem
tänkte själv på det! :-)

Citat:
Ursprungligen postat av limmer
för...mycket....text!

styckeindelning please

tänkte själv på det! :-)
Citera
2009-10-26, 01:02
Medlem
Ung_Fascists avatar
Haha sluta!!
Citera
2009-10-26, 01:06
Medlem
hehe123s avatar
Skaffa dig en hobby eller en brud?
Citera
2009-10-26, 01:39
Medlem
DesktopZquaress avatar
Kan det inte fungera(tillfälligt om inte annat) att göra något radikalt... Säg upp dig och börja plugga något som du tycker är intressant och spännande!

Sen bör du nog prata(läs: tjata på) läkaren.. Det lär ju finnas mediciner som är till för att stimulera "viljan" osv. (tror det är: Efexor eller Lyrica)
Citera
2009-10-26, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykialist
JHar däremot funderat på att börja ta droger allt för att få någon mening med livet, kanske bara är ett starkt beroende som kan få mig att känna inspiration och glädje. Om det är någon som har en ide på vad jag ska hitta på så skulle jag tycka ni var snälla om ni skrev ett svar :-)

Detta är mina personliga åsikter, så att du vet.
LSD användes under 60talet hos psykologer och man insåg ganska snabbt att det kan hjälpa alkoholister, depressiva människor ur helvetet.
Själv har jag testat svamp och lsd, och ja, man kommer verkligen in i sig själv, man förstår vad problemet är, man inser saker man aldrig insett innan.

Om du nångång ska testa lsd/svamp, nån hallucinogen drog, då är det bra att du läser på ganska mycket innan så du vet vad som förväntar dig.

Annars finns MDMA och E (XTC) också en jävla drog som ser till att dina tankar, känslor ändras. Det som händer med dessa droger är att du blir glad, du mår så bra, du mår FÖR bra, du förstår att du KAN må såhär utan drogen, men du måste såklart ha testat drogen för att inse vad det är för känsla.

Det svåra däremot med E och MDMA är att hamna i ett missbruk, iofs så hamnade inte jag i någon form av missbruk av detta men fanumig att jag insåg att man kan må bra..

Läs på en massa innan, finns massa bra sidor.

Mina åsikter.
Citera
2009-10-26, 02:48
Medlem
Dalailamas avatar
Såklart att knarkarna skulle spamma tråden.. TS, väck inte de björnar som sover

Här är min lista över vad du bör göra.

1. Försök att hitta någon att prata med. Ett tips är att kontakta Stadsmissionens terapicenter. Låter knäppt, jag vet, men har hört mycket gott om dem. Hjälper just unga som känner som du gör och det nästan gratis. http://www.stadsmissionen.se/zino.aspx?articleID=519

2. Gör en lista över hur en normal vecka ser ut för dig. Anteckna hur mycket tid du lägger ned på varje aktivitet. Gör ett plus på sådant som gör dig lycklig och ett minus på sådant som inte tillför dig någonting (och som du inte måste göra, t.ex. jobb).
Försök sedan att dra ifrån tid ifrån minus och lägg till på plus nästa vecka. Upprepa detta ett antal veckor och du kommer att se stor skillnad.

3. Börja med meditation. Google de hälsobringande effekterna.

4. Köp följande bok:

Lyckligare : den största belöningen i ditt liv av
Tal Ben-Shahar.

Har den själv och tycker att den är kanon!

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127088685

lycka till
Citera
2009-10-26, 02:59
Bannlyst
Ni äcklar mig verkligen.
En snubbe i tråden råder TS till att börja med droger, en annan ber honom att bli en omvänd kåtmunk.

Nä TS, börja med WoW!!
Senast redigerad av knasig23 2009-10-26 kl. 03:22.
Citera
2009-10-26, 03:08
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasig23
Ni äcklar mig verkligen.
En snubbe i tråden råder TS till att börja med droger, en annan ber honom att bli en omvänd kåtmunk.

Nä TS, börja WoW!!

Du menade förstås pulla en Orc-Lock med en Hunter med en epic imba-crossbow och pwna min guild i Naxx och få T4 epic bracers..

Suck och pust. Där kom den finniga datanörden med i bilden också... Jolt-Cola, lan och medel mot finnar är deras svar på allt..
Citera
2009-10-26, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
1. Försök att hitta någon att prata med. Ett tips är att kontakta Stadsmissionens terapicenter. Låter knäppt, jag vet, men har hört mycket gott om dem. Hjälper just unga som känner som du gör och det nästan gratis. http://www.stadsmissionen.se/zino.aspx?articleID=519

Ja, för vem vet mer om ens egna problem än en själv?
Ja, gå och prata med nån idiot som får månadslön för att prata med dig, de funkar galant. Nej, de gör det inte. Att prata med nån psykolog eller terapeut eller annat leder inte till någonting förutom att man blir fattig och hjälp får man knappast, för som sagt. Vem av dom vet hur din situation är?

-Buu bäähää, jag mår dååligt, vad ska ja göra.
-Jo, de kostar 800kr timmen så pratar vi om dina problem..ja kom och sätt dig.

Citat:
2. Gör en lista över hur en normal vecka ser ut för dig. Anteckna hur mycket tid du lägger ned på varje aktivitet. Gör ett plus på sådant som gör dig lycklig och ett minus på sådant som inte tillför dig någonting (och som du inte måste göra, t.ex. jobb).
Försök sedan att dra ifrån tid ifrån minus och lägg till på plus nästa vecka. Upprepa detta ett antal veckor och du kommer att se stor skillnad.

Hahaha, är du seriös? Ska han sitta och göra listor nu också?
Han har problem med sitt liv, hur i helvete ska listor se till att man mår bra?
De e ingen jävla skola här där man ska göra listor på för och nackdelar, helvete alltså.

Citat:
3. Börja med meditation. Google de hälsobringande effekterna.

Ja, för att blunda och hålla käften ser ju till att dina problem försvinner.
Då kan du lika gärna bli benzomissbrukare så slipper du anstränga dig.

Citat:
4. Köp följande bok:

Ja, för böcker beskriver dina problem, preciiiis. Köp denna bok.. den fixar DINA problem ..jaa, och denna fixar dina problem.. jaa, köp köp.. läs denna och denna.. JAG VET DINA PROBLEM ..min bok är bra..

Herrejävlar vilka idioter de finns.

Det ända sättet att lösa sina egna jävla problem är att inse det själv, och kan man inte det, är det för svårt, då finns det bra medel som får igång dig.

LSD har varit en jävla bra verktyg och har bevisats en jävla massa gånger, de har hjälpt alla sorters människor, allt från tunga alkoholister till depressiva tragiska buuhuu bäähää människor.

Varken nån bok, att hålla käften och blunda, nån jävla lista eller nån att prata med kommer att lösa problem. Vem vet vad dina problem är? Vem vet hur DU känner förutom dig själv? Precis.
Citera
2009-10-26, 11:20
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Ja, för vem vet mer om ens egna problem än en själv?
Ja, gå och prata med nån idiot som får månadslön för att prata med dig, de funkar galant. Nej, de gör det inte. Att prata med nån psykolog eller terapeut eller annat leder inte till någonting förutom att man blir fattig och hjälp får man knappast, för som sagt. Vem av dom vet hur din situation är?

-Buu bäähää, jag mår dååligt, vad ska ja göra.
-Jo, de kostar 800kr timmen så pratar vi om dina problem..ja kom och sätt dig.

Hahaha, är du seriös? Ska han sitta och göra listor nu också?
Han har problem med sitt liv, hur i helvete ska listor se till att man mår bra?
De e ingen jävla skola här där man ska göra listor på för och nackdelar, helvete alltså.

Ja, för att blunda och hålla käften ser ju till att dina problem försvinner.
Då kan du lika gärna bli benzomissbrukare så slipper du anstränga dig.

Ja, för böcker beskriver dina problem, preciiiis. Köp denna bok.. den fixar DINA problem ..jaa, och denna fixar dina problem.. jaa, köp köp.. läs denna och denna.. JAG VET DINA PROBLEM ..min bok är bra..

Herrejävlar vilka idioter de finns.

Det ända sättet att lösa sina egna jävla problem är att inse det själv, och kan man inte det, är det för svårt, då finns det bra medel som får igång dig.

LSD har varit en jävla bra verktyg och har bevisats en jävla massa gånger, de har hjälpt alla sorters människor, allt från tunga alkoholister till depressiva tragiska buuhuu bäähää människor.

Varken nån bok, att hålla käften och blunda, nån jävla lista eller nån att prata med kommer att lösa problem. Vem vet vad dina problem är? Vem vet hur DU känner förutom dig själv? Precis.

Suck. Ett troll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in