2013-04-08, 16:25
Medlem
SportquattroS1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakkemannen
Sånt kan spela in mycket om det bor uteliggare och sånt där så kanske dom int bor där på vintern eller kanske sommaren? Så det spelar in mycket!!!
Mitt på dagen under de varma månaderna borde det vara mest riskfritt.
Citera
2013-05-30, 09:26
Medlem
Freddealfs avatar
Är det här den ligger elr? http://www.dn.se/blogg/epstein/files/2012/01/a42.jpg
Citera
2013-05-30, 12:12
Medlem
latexxxsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddealf
Är det här den ligger elr? ;) http://www.dn.se/blogg/epstein/files/2012/01/a42.jpg

Det är samma spår, men inte rätt tunnel.
Citera
2013-05-31, 18:03
Medlem
Freddealfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latexxxss
Det är samma spår, men inte rätt tunnel.

Okej tack!
Citera
2013-05-31, 21:47
Medlem
Finns det mer bilder i tunneln?
Citera
2013-10-02, 01:13
Medlem
latexxxsss avatar
Jag och några polare vandrade i SÖS tunneln för en vecka sedan. Soffor och allt sånt är borta.
Dom har väl inte börjat köra något provtåg i tunneln igen, eller?
Citera
2013-10-02, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbex123
vadå kofot?
plasmaskärare ska det vara!

Jag gillar sprängdeg, mest för det smäller. Diskret är det inte, men jobbet gör det.
Citera
2013-10-03, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latexxxss
Dom har väl inte börjat köra något provtåg i tunneln igen, eller?
Nej dom har inte börjat köra tåg där igen.

Folk drar in både det ena och det andra i tunneln. Sedan skulle jag gissa att Trafikverket (eller rättare sagt någon entreprenör) åker dit med jämna mellanrum och tömmer tunneln på bråte.

För dom som inte känner till tunneln kan jag säga att när man ser "ljuset i tunneln" (trafikspåren) så är det dags att vända om, av flera anledningar. Tågen kör ganska fort förbi och där trafikspåren börjar finns deckare som går direkt till vaktbolag.

Några bilder från tunneln
Citera
2013-11-24, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ueuget
Nej dom har inte börjat köra tåg där igen.

Folk drar in både det ena och det andra i tunneln. Sedan skulle jag gissa att Trafikverket (eller rättare sagt någon entreprenör) åker dit med jämna mellanrum och tömmer tunneln på bråte.

För dom som inte känner till tunneln kan jag säga att när man ser "ljuset i tunneln" (trafikspåren) så är det dags att vända om, av flera anledningar. Tågen kör ganska fort förbi och där trafikspåren börjar finns deckare som går direkt till vaktbolag.

Några bilder från tunneln

tja! du verkar ha koll och jag undrar om det bara är att traska rakt in i tunneln utan att bry sig om nått speciellt? Och det där med deckare. Hur när trafik spåren kan man gå utan att dom märker att man e där?
Citera
2013-11-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulze
tja! du verkar ha koll och jag undrar om det bara är att traska rakt in i tunneln utan att bry sig om nått speciellt? Och det där med deckare. Hur när trafik spåren kan man gå utan att dom märker att man e där?
I princip är det bara att traska rakt in.

En sak som du iof kommer märka är att tunneln är ganska lång (ca 500-600m) och den är svängd vilket gör att det efter väldigt kort bit blir _helt_ kolsvart. Som alltid ska man ha med sig minst två ficklampor.

Kan vara bra att känna till att mobiler inte har någon täckning där inne (skulle tror att det gäller de flesta) vilket gör att om du tex går in själv och skulle snubbla och bryta benet så får du försöka ta dig ut själv bäst du kan.

Respektera de som "bor" i tunneln och förstör inte deras saker.
Det kan vistas narkomaner i tunneln, vilka kan få hallucinationer och snedtändning och tex få för sig att folk är ute efter dom och gå till "attack" mot såna som närmar sig. Så stöter du på någon i tunneln så va försiktig.

Exakt var deckarna sitter vet jag inte men du bör inte gå mycket längre än jag gjort på den sista av bilderna på länken i mitt förra inlägg.
Citera
2013-11-27, 01:46
Medlem
Meritiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulze

Jag har varit två gånhger inne i SÖS-tunneln, och vill ge dig några rekomendationer:

1. Var aldrig själv!
2. Ha två ficklampor, och dubbelt sett med batteriet. Tro mig.. det är kolsvart därinne!
3. Va observant, som tidigare skrivet att det kan bo folk i tunneln. Rör inte uteliggarnas prylar! Jag har sett ett helt vardagsrum därinne, så visst bor det folk där. Nu är allt detta utrivet, men va ändå försiktig!
4. Gå INTE ut ur tunneln vid spåret. Vare sig det sitter en deckare i taket eller ej, så kommer du bli sedd av någon annan, framförallt lokförarna.

Lycka till med din expediton.
Citera
2013-12-05, 21:14
Medlem
Ser fram emot flytten till Stockholm och att börja med UE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in