Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-22, 18:51
  #1
Medlem
TheWidowmakers avatar
Från en blogg på Sveriges Radio Kristianstad. Frånsett att bloggskribenten är bland de sämsta jag läst, (och jag har läst en hel del), så ställer hon indirekt Jimmie Åkesson och SD som ansvariga för muhammedanernas framfart i sitt värdland.

Min fråga: Kan det stämma att de unga muhammedanerna sitter och kåtar upp sig med ett tal av Jimmie Åkesson innan ännu ett brott genomförs?

http://www.sr.se/cgi-bin/kristiansta...rtikel=3184858


Tonåringar med utländsk bakgrund lyssnar på Sverigedemokraterna
På skolgården sitter tredje generationens "invandrare" och lyssnar på Sverigedemokraterna via mobilen. De laddar ner deras tal via Youtube.com och lyssnar på det om och om igen tills meningarna sitter fast i hjärtat på dem. Det är tonåringar vi pratar om.

- Eyyyy, lyssna här, kallar killarna på mig som sitter på en bänk och lyssnar på mobilen.

- Vad är det ni lyssnar på?, frågar jag.

- Det är Sverigedemokraterna. Lyssna på vad de säger, haha, säger en av killarna som sitter i mitten och skrattar lite ironiskt.

- Varför lyssnar ni på dem?

- För de hatar oss och vi hatar dem, svarar samma kille.

Är det därför tredje generationens "invandrare" helst vill identifiera sig med islam?

Ett stort moln full av frågor spred sig över mitt huvud när jag fick veta att det är Sverigedemokraternas tal de lyssnar på innan de rånar eller eldar upp en papperskorg till exempel.

Betyder det att Rosengårdsbränderna ökar om vi uttalar oss som Sverigedemokraterna gjorde i Aftonbladets debattartikel?

Demokrati ska vara något självklart i vårt samhälle men blir inte demokratin komplicerad när den får odemokratiska följder?

Är det då vi ofta diskuterar om yttrandefrihetens gränser?

Är det då vi utesluter en viss grupp, förnedrar, diskriminerar och trycka ner en viss person/grupp på grund av religion, kön, ålder, etnicitet och sexuell läggning, etcetera?

Om ni försöker lista ut vad jag tycker så har jag två ord till er alla: Kärlek och fred!
2009-10-22, 19:10
  #2
Medlem
Idioti i sin renaste form.

"Kritisera inte för då kanske det blir värre! Låt dem vara!"
"Det är lugnt! Vi hade ju ändå tänkt att riva de där husen!"

And so on...
2009-10-22, 20:05
  #3
Medlem
Ingetvals avatar
Att dom flesta jallas skulle veta vem Jimmie Åkesson är mer än till namnet ser jag som otroligt. Det är lika absurt som när vissa journalister försökte hitta ett politiskt motivet bakom mordet på Anna Lindh. Mihajlovic hade naturligtvis ingen jävla aning om vem Anna var förutom att han hade sett hennes nuna på någon plansch förut.
2009-10-22, 20:09
  #4
Medlem
L0darens avatar


Detta är inte förvånande. Media och politiker försöker ju totalt skifta fokus från SD:s kärnfrågor genom att peka på petitesser gällande faktafel, felaktiga påståenden osv, för att slippa stå till svars för det svek de utsatt svenska folket och invandrarna för. Pekar du ett finger pekar tre tillbaka.

Denne lallare bara fortsätter på samma tema.
2009-10-22, 20:20
  #5
Medlem
1:aHjälpens avatar
Helt klart är s"d":s hetsande del i polariseringen. Men muslimer är ingen homogen grupp. De har sina reaktionärer också. Nu kommer debatten till slut till Sverige - 8 år sedan Usama inledde sitt heliga Jihad och George W beslutade sig för korståg.
2009-10-22, 20:22
  #6
Medlem
Skattesmitarns avatar
Det är väl detta som är SDs enda chans och strategi - att de lyckas röra upp tillräckligt mycket hat bland invandrarna sa att det blir oroligheter som vänder opinionen till deras fördel.

Deras vata dröm är väl att nagon Sverigedemokrat angrips.
2009-10-22, 20:40
  #7
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Det är väl detta som är SDs enda chans och strategi - att de lyckas röra upp tillräckligt mycket hat bland invandrarna sa att det blir oroligheter som vänder opinionen till deras fördel.

Deras vata dröm är väl att nagon Sverigedemokrat angrips.

Du pratar Helter Skelter nu. Jag lovar dig, det finns ingen Sverigedemokrat som vill ha den utveckligen.
2009-10-22, 22:49
  #8
Medlem
Ankdammsmans avatar
Detta var nog fan det dummaste jag läst den här månaden, och det kvalar in på årets topp fem. Total brist på logik och formuleringar som en 16-åring.

Först trodde jag att det var en gymnasieelev som bloggade på P4, men hon jobbar alltså som reporter där...
2009-10-22, 22:50
  #9
Medlem
1:aHjälpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Detta var nog fan det dummaste jag läst den här månaden, och det kvalar in på årets topp fem. Total brist på logik och formuleringar som en 16-åring.

Först trodde jag att det var en gymnasieelev som bloggade på P4, men hon jobbar alltså som reporter där...
Inte alls brist på logik. Däremot vad kan man förvänta sig att en person som onanerar till SD kan om logik..?
2009-10-22, 22:51
  #10
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
Deras vata dröm är väl att nagon Sverigedemokrat angrips.


Stämmer!
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1035476
2009-10-22, 22:52
  #11
Medlem
Jrgens avatar
Tråden saknar diskussionsunderlag.

Tråd låst.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback