2009-10-22, 13:37
Medlem
är det farligt att kombinera antideperssiva ssri mediciner, jag är lite orolig över litium och antipsykotiska också med kratom??
Citera
2009-10-22, 14:03
Bannlyst
Tror SSRI fungerar ihop med kratom eftersom det inte påverkar serotoninutsöndringen. Men ta mig inte för mina ord - om det nu skulle utlösa serotonin, så skulle det möjligtvis interagera på ett negativt sätt med SSRI´n. Men det verkar ganska beprövat, har inte läst något om att någon rapporterat varken ringa eller allvarliga bieffekter.
Citera
2009-10-22, 14:37
Medlem
10mgs avatar
Det borde inte vara farligt, utifrån det jag fick fram efter några sökningar på google. Men ta det lugnt i början och se hur du reagerar. Det enda jag fick fram som negativt var att effekten kan dämpas eller utebliv pga. neuroleptikan.
Citera
2009-10-22, 20:55
Medlem
Klngs avatar
SSRI skulle jag inte oroa mig för, det är antipsykotika som kan ställa till det där. De blockerar ju vissa receptorer och påverkar enzym. Nozinan t.ex. minskar kraftigt effekten av kodein genom att de metaboliseras mha samma enzym. Nu finns det dåligt med forskning på kratom och krypton vet man inte om det bara innehåller kratom. Men gör ett försök, någon fara föreligger inte.
Citera
2009-10-23, 12:39
Medlem
Antidots avatar
Kanske lite sent men någon annan kanske har nytta av det, äter NRI som Strattera tillsammans med krypton och jag har inte märkt av några direkta bieffekter förtutom att dagarna effter är jag lite mera aggressiv än jag brukar men iofs får jag rätt kort stubin av stratteran.

/Anti

EDIT:

Citat:
Ursprungligen postat av Klng
SSRI skulle jag inte oroa mig för, det är antipsykotika som kan ställa till det där. De blockerar ju vissa receptorer och påverkar enzym. Nozinan t.ex. minskar kraftigt effekten av kodein genom att de metaboliseras mha samma enzym. Nu finns det dåligt med forskning på kratom och krypton vet man inte om det bara innehåller kratom. Men gör ett försök, någon fara föreligger inte.

Nu är jag inte helt säker men används inte Nozinan tillsamans med just opiater för att potentiera dom? Har för mig jag läst om det på fass, men i vilket fall som helst är just Antipsykotika jävligt läskigt och exprimentera med.
Senast redigerad av Antidot 2009-10-23 kl. 12:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in