Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xmz1312
spelar det nån roll om man investerar i helsingfors-börsen jämfört med usa-börsen?
Teoretiskt ska de följa samma mönster då det är samma bolag underliggande men i dessa tider är det inte säkert.
Citera
2021-01-28, 18:30
Medlem
It was all a dream! Eliten vann igen.
Citera
2021-01-28, 18:40
Medlem
Går upp en del på USA börsen nu. Får hoppas RobinHood och de öppnar upp för handel igen.
Citera
2021-01-29, 02:47
Medlem
Jag är dum i huvudet. Lade precis in en order på 32 st Nokia USD via Swedbank appen precis
Citera
2021-01-29, 10:54
Medlem
Vad tror ni? Kan lite av Gamestops framgång spilla över på Nokia när GME blir för dyr för vanligt folk? Det snackas en hel del på reddit om Nokia.
Citera
2021-01-29, 11:05
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Vad tror ni? Kan lite av Gamestops framgång spilla över på Nokia när GME blir för dyr för vanligt folk? Det snackas en hel del på reddit om Nokia.
Hoppas det. Jag har massa Nokia nu som ligger minus.

Men Nokia kanske är ett framtidsföretag ändå? Kanske kommer stiga över tid.
Citera
2021-01-29, 11:14
Medlem
Ramzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoo
Jag är dum i huvudet. Lade precis in en order på 32 st Nokia USD via Swedbank appen precis

Nejdå, jag lade just order på både NOK och AMC. Mest för att det är kul... Men lite bonuspengar är kul mo detta mot förmodan går vägen 😂
Citera
2021-02-01, 22:02
Medlem
Surenas avatar
Presterar ändå bra idag på NYSE börsen, + ca 7%. Är det redditfolket som försöker pumpa upp aktien? Eller är det någon större nyhet jag missat? Många köpte ju på ganska hög GAV då den låg mellan 5-7 dollar.
Citera
2021-02-02, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken

Nej. Hela grejen med Gamestop är att man vill tvinga fram en short squeeze. Man vill tvinga short sellers att sälja, och om det blir trångt i dörren (få antal aktier som handlas) i relation till antalet shorts som måste täckas(pga dyra räntor som måste betalas) kan det bli rusa iväg rejält.
Citat:
Gamestop:
Shares Outstanding: 69.75M
Short % of Shares Outstanding (Jan 14, 2021): 88.58%

Citat:
Nokia:
Shares Outstanding: 5.62B
Short % of Shares Outstanding (Jan 14, 2021): 1.06%
Källa: Yahoo finance

Investera i Nokia om du tror på fundamentan i företaget, men tro inte att reddit kalaset kommer driva upp någon slags pump & dump på nokia med $28B market cap.
Citera
2021-02-02, 16:52
Medlem
Surenas avatar
Faller ordentligt när alla redditköpare flyr aktien. Rapport om två dagar och ner 6-7% (SE) och 8-9% på amerikanska börsen.
Citera
2021-02-27, 00:48
Medlem
Varför är det ingen som snackar om Nokia på detta forumet? Fan nästan nere på 33 kr den skriker köp ju? 5G är ju på G redan och om några år så kommer aktien absolut stiga till nya höjder.

BlackRock, VanGuard, Morgan Stanley och många andra har köpt Nokia så vad väntar ni på? Detta aktien är en riktigt invenstering inget pump and dump GME skit. Altså ska man köpa denna och glömma det i minst 5 år om inte mer.
Senast redigerad av Harenstorkuk 2021-02-27 kl. 00:53.
Citera
2021-02-27, 08:39
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harenstorkuk
Varför är det ingen som snackar om Nokia på detta forumet? Fan nästan nere på 33 kr den skriker köp ju? 5G är ju på G redan och om några år så kommer aktien absolut stiga till nya höjder.

BlackRock, VanGuard, Morgan Stanley och många andra har köpt Nokia så vad väntar ni på? Detta aktien är en riktigt invenstering inget pump and dump GME skit. Altså ska man köpa denna och glömma det i minst 5 år om inte mer.
Jag tror faktiskt att du har rätt min välhängde vän. Jag har argumenterat för detta i ett par trådar.
Dock är folk skrämda från Nokia pga att den hamnade i kläm i wsb-manin.
Även halvledarbristen och den allmänna techselloffen är orosmoln.

Kommer nog fina köplägen för den som vill ha Nokia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in