Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-21, 12:50
  #1
Medlem
Som rubriken säger, vore inte det väl om man slutade med dessa licenser och började med statsfinansiering och delvis en bolagisering?
TV arknaden är ju bara för folk från igår hursom, moderna människor låter inte en apparat bestämma vad o när du ser
2009-10-21, 12:56
  #2
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Som rubriken säger, vore inte det väl om man slutade med dessa licenser och började med statsfinansiering och delvis en bolagisering?
TV arknaden är ju bara för folk från igår hursom, moderna människor låter inte en apparat bestämma vad o när du ser

Varför inte låta dom som vill se på SVT betala kostnaden för detta?
2009-10-21, 13:00
  #3
Medlem
pang olufsens avatar
Här dude: https://www.flashback.org/showthread.php?t=15519
2009-10-21, 13:06
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Som rubriken säger, vore inte det väl om man slutade med dessa licenser och började med statsfinansiering och delvis en bolagisering?
TV (kn)arknaden är ju bara för folk från igår hursom, moderna människor låter inte en apparat bestämma vad o när du ser

-Jag vill iaf vara med att stödja:
2009-10-21, 13:08
  #5
Medlem
Robin Woods avatar
Tycker man har tagit tillräckligt från folk i fråga om redan skattade pengar!
Tvlicensen skulle mao bli ett bra tillskott i matkassan, men å andra sidan gör man som vanligt, plockar dom pengarna någon annanstans ifrån!
Och varför inte gratis EL! Titta på eran dj-la elräkning så får ni se, moms på moms! är inte det ett bedrägeri? Det tycker jag i alla fall!
2009-10-21, 19:14
  #6
Medlem
greenfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Tycker man har tagit tillräckligt från folk i fråga om redan skattade pengar!
Tvlicensen skulle mao bli ett bra tillskott i matkassan, men å andra sidan gör man som vanligt, plockar dom pengarna någon annanstans ifrån!
Och varför inte gratis EL! Titta på eran dj-la elräkning så får ni se, moms på moms! är inte det ett bedrägeri? Det tycker jag i alla fall!

du skriver om moms på momsen.
alla punktskatter (bensin, alkohol osv) är momspliktiga.
ett smart drag av något parti vore att lansera "sänk momsen på skatt" men det kräver dock att de lanserar en vettig finansiering också.
2009-10-22, 06:40
  #7
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenfighter
du skriver om moms på momsen.
alla punktskatter (bensin, alkohol osv) är momspliktiga.
ett smart drag av något parti vore att lansera "sänk momsen på skatt" men det kräver dock att de lanserar en vettig finansiering också.

Har dom problem med att skära ner på något så är jag villig att hjälpa till..
2009-10-22, 07:56
  #8
Medlem
Kingen_kings avatar
Det vore förödande om SVT och SR skulle styras av riksdagen. Då skulle vi få en politisk tv av ett helt annat slag än vad vi har idag.

Skattefinansierad tv är inget vi kan ha om vi ska ha public service.
2009-10-22, 10:56
  #9
Medlem
brianmolkos avatar
Kan jag också få välja var pengarna ska gå om jag köper en produkt ? jag vill att den ska gå till en som gör varan och inte till reklam för varan
2009-10-22, 11:37
  #10
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Det vore förödande om SVT och SR skulle styras av riksdagen. Då skulle vi få en politisk tv av ett helt annat slag än vad vi har idag.

Skattefinansierad tv är inget vi kan ha om vi ska ha public service.

SVT och SR är ju skattefinansierat? TV-avgiften är ju en slags skatt, bara med finare namn.

Dessutom så är ju statligt styrda medier tydligt vänstervridna, vilket är den största anledningen till att jag tycker att TV-licensen ska slopas.
2009-10-22, 11:48
  #11
Medlem
nymans avatar
Riksdagspartierna funderar på att slopa TV-licensen och införa att alla ska betala en skatt istället och på det viset så får dom ju in ännu mer skattepengar.
Detta kallar dom för att ta bort TV-licensen liksom Alliansen "tog" bort fastighetsskatten
Jag betalar gärna Tv-licens men jag vill inte betala för reklamkanaler som redan är betalda genom reklam som vi konsumenter betalar på priset på varan, förstår inte varför folk frivilligt betalar för att se tv som är reklamfinasierade.
Att stalligt styrda kanaler skulle vara vänsterdrivna är rena skitsnacket eller menar ni att Alliansen vill ha vänsterdrivna kanaler nu när dom sitter vid makten eller menar ni att Alliansen är vänstervriden
2009-10-22, 11:50
  #12
Avstängd
SVT kan ta bort TV-licensen och ersätta den med lite kommunistpropaganda så har man tillfälle att gå och pissa mitt i ett program.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback