Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-21, 12:19
  #1
Medlem
Mycket intressant ledare i sossebladet Länstidningen (den jämtländska)
http://ltz.se/ledaredebatt/ledare/1.1454459

En retorik som känns "som ett fiskande i grumliga vatten" för att använda sig av ett av vänsterns favorituttryck.

Är detta en uppmaning till brott, hot eller bara ett välmenande råd till en partiledare som vågar sticka ut?

Btw så är kommentatorsfunktionen fortfarande aktiv till denna ledare
Citera
2009-10-21, 12:24
  #2
Avstängd
""Vad liten han är! Och sedan: Var är livvakterna?""

Han förlitar sig nog på att han kan tjata ihjäl en eventuell angripare, det har han ju lyckats med, iaf med många potentiella SD-väljare, typ: akta dig din lilla muslim, annars omvänder jag din omskärelse och stoppar in ditt bombbälte innanför din nya förhud (om angriparen nu är en muslim vill säga)
__________________
Senast redigerad av MittiSverige.se 2009-10-21 kl. 12:34.
Citera
2009-10-21, 12:32
  #3
Medlem
Montbarss avatar
Det där är ett förtäckt hot, inget annat. Och skulle Åkesson utsättas för hot eller våldshandlingar från muslimska extremister så skulle det i så fall påvisa att han inte är ute och cyklar i sakfrågan. Jag tror dessbättre att han inte kommer att utsättas för något våld från den gruppen, däremot att sekter och terrorgrupper från den extrema vänsterkanten kan komma att triggas till hot eller våldshandlingar.
Citera
2009-10-21, 12:36
  #4
Medlem
L0darens avatar
obehaglig jävla artikel.
Citera
2009-10-21, 12:48
  #5
Medlem
DertyHarrys avatar
Kalle Olsson verkar ju vara en sådan där som aldrig hade några vänner och nu blivit journalist och bara hänger på i "Hata SD"-svängen. Som Jimmie sa i morgonsoffan på TV4 senast så är artikeln säkerligen vinklad och felciterad.
Citera
2009-10-21, 12:50
  #6
Medlem
clas_ohlssons avatar
Ja, det känns som om han mest är en svans till övriga journalistkåren och passar på att delta i hetsjakten på Sverigedemokraterna och J. Åkesson medan han egentligen själv inte skulle haft mod nog att publicera en sådan artikel till att börja med.

Kan ge mig tusan på att Kalle Olsson sitter tillbakalutad efter att ha fått sin ledare publicerad och tänker att han nu har gjort sin gärning för "samhället" för denna gång av hetsjakt på SD, drömmandes om kommande ryggdukningar som följd och eventuellt en liten extraslant i lönekuvertet.

Kanske dags att sluta kommentera artiklarna i tidningarna och istället ta och ringa upp journalisten i fråga direkt och konfrontera dem då de alltid skriver ut sitt telefonnummer/mail (just för denna sak).

Man kanske skulle vända på kakan och sätta Kalle Olsson i samma situation som Åkesson är i hans ledare? (läs mellan raderna).

Kalle Olsson, journalist på Länstidningen Östersund
Telefon arbete: 063-15 55 10
Telefon mobil: 070-366 14 70
Mail: kalle.olsson@ltz.se

(Uppgifter tagna direkt från artikeln och därmed redan publicerade för allmänheten)
__________________
Senast redigerad av clas_ohlsson 2009-10-21 kl. 12:53. Anledning: Blandat
Citera
2009-10-21, 13:05
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av santander
fuck SD & åkesson
Oj vilken hög nivå!

OT: Efter att ha läst igenom artikeln måste jag hålla med om att den är jävligt obehaglig
Citera
2009-10-21, 13:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
obehaglig jävla artikel.

Du tycker denna är obehaglig, men inte Åkessons debattartikel?

Citat:
Ursprungligen postat av DertyHarry
Kalle Olsson verkar ju vara en sådan där som aldrig hade några vänner och nu blivit journalist och bara hänger på i "Hata SD"-svängen. Som Jimmie sa i morgonsoffan på TV4 senast så är artikeln säkerligen vinklad och felciterad.

Hur kan en artikel som bygger helt på egna åsikter vara felciterad? Vinklad är klart, det är ju hans egna åsikter!

Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Ja, det känns som om han mest är en svans till övriga journalistkåren och passar på att delta i hetsjakten på Sverigedemokraterna och J. Åkesson medan han egentligen själv inte skulle haft mod nog att publicera en sådan artikel till att börja med.

Kan ge mig tusan på att Kalle Olsson sitter tillbakalutad efter att ha fått sin ledare publicerad och tänker att han nu har gjort sin gärning för "samhället" för denna gång av hetsjakt på SD, drömmandes om kommande ryggdukningar som följd och eventuellt en liten extraslant i lönekuvertet.

Kanske dags att sluta kommentera artiklarna i tidningarna och istället ta och ringa upp journalisten i fråga direkt och konfrontera dem då de alltid skriver ut sitt telefonnummer/mail (just för denna sak).

Man kanske skulle vända på kakan och sätta Kalle Olsson i samma situation som Åkesson är i hans ledare? (läs mellan raderna).

Kalle Olsson, journalist på Länstidningen Östersund
Telefon arbete: 063-15 55 10
Telefon mobil: 070-366 14 70
Mail: kalle.olsson@ltz.se

(Uppgifter tagna direkt från artikeln och därmed redan publicerade för allmänheten)

Det där är ett hot om något, detta för han har en annan åsikt. Jag blir fan rädd för er.
Citera
2009-10-21, 13:07
  #9
Medlem
Vireks avatar
Vad spelar Åkessons utseende för roll? Det är argumenten och politiken som är intressant.
Citera
2009-10-21, 13:15
  #10
Medlem
Montbarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coof

Det där är ett hot om något, detta för han har en annan åsikt. Jag blir fan rädd för er.

Hur kan du få det till ett hot, mailen är till hans jobb och jag antar att även telefonnummren går till hans arbetsplats. Har någon här i tråden yttrat något hotfullt om honom?

Att en etablerad tidning har en ledare som håller en så pass låg nivå är sorgerlig. Visst kan man kritisera Åkesson och SD i allmänhet och hans debattartikel i synnerhet, det ingår i det politiska spelet. Men denna ledare är inte bara ett förtäckt hot utan har även en mycket låg retorisk nivå, hade jag bara sett texten hade jag trott den var författad av en gymnasist.
Citera
2009-10-21, 13:17
  #11
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coof
Du tycker denna är obehaglig, men inte Åkessons debattartikel?



Hur kan en artikel som bygger helt på egna åsikter vara felciterad? Vinklad är klart, det är ju hans egna åsikter!



Det där är ett hot om något, detta för han har en annan åsikt. Jag blir fan rädd för er.

Är väl inget hot? Han är en usel journalist om inget annat. De uppgifter som är publicerade här är precis de som finns i artikeln, man skriver väl inte ut det annars om man inte är rädd för kritik? Eller jag förstår inte? Annars skulle han ju undvikit att göra det.

Och för förtydligande, kontaktuppgifterna går och är skrivna till hans arbete. Man måste kunna stå för det man skriver.
Citera
2009-10-21, 13:23
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Man kanske skulle vända på kakan och sätta Kalle Olsson i samma situation som Åkesson är i hans ledare? (läs mellan raderna).

Kalle Olsson, journalist på Länstidningen Östersund
Telefon arbete: 063-15 55 10
Telefon mobil: 070-366 14 70
Mail: kalle.olsson@ltz.se

(Uppgifter tagna direkt från artikeln och därmed redan publicerade för allmänheten)

Citat:
Ursprungligen postat av Montbars


Hur kan du få det till ett hot, mailen är till hans jobb och jag antar att även telefonnummren går till hans arbetsplats. Har någon här i tråden yttrat något hotfullt om honom?

Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson


Är väl inget hot? Han är en usel journalist om inget annat. De uppgifter som är publicerade här är precis de som finns i artikeln, man skriver väl inte ut det annars om man inte är rädd för kritik? Eller jag förstår inte? Annars skulle han ju undvikit att göra det.

Jag repeterar:

Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Man kanske skulle vända på kakan och sätta Kalle Olsson i samma situation som Åkesson är i hans ledare? (läs mellan raderna).

Är inte det ett förtäckt hot om något? Knappt att det ens är förtäckt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback