Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-21, 01:34
  #1
Medlem
Ari.Golds avatar
Nu var det ju ganska öppet mål, då kvinnan inte är den skarpaste kniven i lådan.
I slutet av sändningen så äger Joakim Larsson henne så jäkla ordentligt!

Klippet börjar runt 12:00 i klippet och ägningen är runt 24, men lyssna på hela för att få mest utdelning av det.



http://www.sr.se/webbradio/webbradio...Date=&IsBlock=
2009-10-21, 01:51
  #2
Medlem
Joakim Larsson är OTROLIGT påläst och kan det han pratar om, lite extrem och så men väldigt väldigt vältalig.
2009-10-21, 01:53
  #3
Medlem
Loyals avatar
Ingen aning om vem denne Joakim Larsson är, men han verkade vara en påläst människa och gav ett respektingivande intryck. Jag undrar dock vad det är för muppar som snackar om "islamofobi" samtidigt välkommnar för islamkritik? Vilket självmål av vänsterflummaren!
2009-10-21, 01:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyal
Ingen aning om vem denne Joakim Larsson är, men han verkade vara en påläst människa och gav ett respektingivande intryck. Jag undrar dock vad det är för muppar som snackar om "islamofobi" samtidigt välkommnar för islamkritik? Vilket självmål av vänsterflummaren!


Han sitter i uppsala kommunfullmäktige www.sverigedemokraterna.se/uppsala
2009-10-21, 01:58
  #5
Medlem
L0darens avatar
Man är tydligen islamofob om man anser att islam är en enhetlig religion och muslimer ett enhetligt folk. Då måste ju lagen om hets mot folkgrupp vara islamofobisk.

Diskrimineringsbyrån i Uppsala ska starta en kampanj mot islamofobi imorgon.
Vad är då islamofobi?

Vi börjar med ordet fobi, från våran kära wiki
Citat:
Fobi (av grek. φόβος, fobos, "fruktan"), en irrationell, ihållande rädsla för särskilda situationer, objekt, aktiviteter, eller personer. Det vanligaste symptomet för denna rubbning är den orimliga viljan att undvika fruktade saker. När rädslan är bortom ens kontroll, eller om rädslan inkräktar på det dagliga livet, kan en diagnos under en av ångeststörningarna göras.

Jag är nyfiken på hur många personer som gått till doktorn och fått diagnosen islamofobi? Samt hur många personer som fått ångestframkallade reaktioner av islam? Kan detta medicineras?

Att förneka eller attackera en ideologi eller religion är inte fobi. Har du någonsin hört någon bli kallad för kommunismofob? Demokratofob? Kristofob?(den sistnämnda har jag skämtsamt använt mig av för att illustrera töntigheten i ordet).

Fobier som faktiskt existerar:

Achluophobia or Lygophobia (fear of darkness), Acrophobia, (fear of heights), Androphobia (fear of men), Aviatophobia (fear of flying), Chiraptophobia (fear of being touched), Claustrophobia (fear of confined spaces), Coitophobia (fear of coitus), Decidophobia (fear of making decisions), Agrophobia or Demophobia (fear of crowds), Eleutherophobia (fear of freedom), Gynophobia (fear of women), Hadephobia (fear of hell -this is the phobia affecting many Muslims), Hylophobia (fear of forests), Insectophobia, (fear of insects), Isolophobia (fear of solitude, being alone), Necrophobia, (fear of death or dead things), Neophobia (fear of anything new), Phasmophobia, (fear of ghosts), Philophobia, (fear of falling in love or being in love), Xenophobia, (fear of strangers or foreigners), etc.


Joakim Larsson är suverän, lugn, saklig, full av fakta. Batikhäxan kommer av sig något fruktansvärt, jag lider med henne.
2009-10-21, 02:03
  #6
Medlem
L0darens avatar
http://jockelarsson.blogspot.com/

In och skriv nåt snällt på Jockes blogg!
Han var nervös innan men gjorde ett extremt bra intryck.
2009-10-21, 02:04
  #7
Medlem
Det tycker inte jag håller.... faktiskt... ehm ehm..
2009-10-21, 02:04
  #8
Medlem
volvo 240s avatar
Larsson är bra ja.

http://www.youtube.com/user/sduppsala#p/u/1/9BUPNWywB0I

"Så ni menar inte judarna med andra ord" Haha vilken dåre han pratar med.


Men sedan var det faktiskt en lugn coh trevlig debatt. Ledningen borde kika åt Joakim Larssons håll, killen är mycket bra och kunnig.


Nu är det ju inte topic men synd att Åkesson inte hade med sig källor till debatterna med Malm pch Maudan.

Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Visst kan det vara skillnad på islamkritik och islamofobi.
För att det är ett ett passande ord. Då islamofobi är ett fult förösk att antyda att islamkritiker är psykiskt sjuka.
__________________
Senast redigerad av volvo 240 2009-10-21 kl. 02:35.
2009-10-21, 02:12
  #9
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyal
Jag undrar dock vad det är för muppar som snackar om "islamofobi" samtidigt välkommnar för islamkritik?

Visst kan det vara skillnad på islamkritik och islamofobi.
2009-10-21, 02:19
  #10
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Visst kan det vara skillnad på islamkritik och islamofobi.

Anser du att islamofobi är ett korrekt ord? Är det korrekt att folk som tar en stark ställning mot islam lider av en fobi? Trots att många av dessa människor är väldigt pålästa på sitt ämne?

Vad ska man kalla alla dessa som tar islam i försvar och som inte vet ett dyft om religionen? De måste ju i sådana fall lida av någon form av åkomma de med.
2009-10-21, 02:41
  #11
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Joakim är väl en av dom kändare SD:arna, han måste ju ha vart med i SD minst 10 år. Hon "PK-tanten" var en av dom mest snurriga personer jag hört, förstod knappt vad hon menade. Lät som en full vänsterpartist ungefär
2009-10-21, 02:41
  #12
Medlem
Fy fan vad förbannad man blir när man lyssnar på pk kärringarna!
Jävla flum!!

Men man skrattade rätt bra när kärringen inte visste vad hon skulle säga.
Ser Joakim Larssons bra ut, så ska han lyftas fram till Sd ledning omedelbart!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback