Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_d
Ungefär samma naiva inställning som DN-killen alltså. Du har inte ens sett filmen och kommer inte att se den..OM du nu är så intresserad av japansk film så vore det väl intressant att se hur mycket som är fel på filmen?
-Va, var det nån som sa pretto?!
Jag tänker inte se den därför att jag avskyr Tom Cruise. Han har förstört varenda film jag sett honom i, från "Interview with the Vampire" till "Magnolia". Jag har varken sett "Glitter" eller "Crossroads" (den med Britney Spears) heller, men det betyder knappast att jag är "pretto", bara att det finns oerhört många filmer jag antagligen hellre skulle se. "The Last Samurai" gör "Glitter" sällskap i det hänseendet.
Citat:
Om du läser min post igen så skriver jag att det är en hollywood-story, så vad förväntar du dig? Och jag skriver också att det inte går att jämföra med riktiga samuraj-filmer. Ändock är det en bra film, som ger förvånansvärt mycket USA-kritik och innehåller en del mycket vackra scener, och jag kan tänka mig att den väcker ett stort intresse hos den breda allmänheten som inte ännu upptäckt japansk film.
USA-kritik är jag inte heller intresserad av, det får jag nog av i svensk vänstervriden media. Se där, ytterligare ett skäl till att inte se filmen. Vill jag se något vackert så tar jag en skogspromenad