2009-10-20, 23:33
Medlem
McGregors avatar
Gjorde förra säsongen av med ca 10 kompositklubbor. Inte vart speciellt mycket på is i år och redan haft sönder två. Funderar nu på att gå tillbaka till de hederliga träklubborna. Någon som har tips på någon schysst?
Citera
2009-10-20, 23:42
Medlem
David_Villas avatar
Allt med Nike Bauer
Citera
2009-10-20, 23:44
Medlem
GoHabss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McGregor
Gjorde förra säsongen av med ca 10 kompositklubbor. Inte vart speciellt mycket på is i år och redan haft sönder två. Funderar nu på att gå tillbaka till de hederliga träklubborna. Någon som har tips på någon schysst?

Vet ej om dom finns kvar, men vet att Sher-wood för några år sedan hade någon form av hybridklubbor, med trä inuti. Kanske en sån vore något för dig?
Citera
2009-10-21, 13:01
Medlem
McGregors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_Villa
Allt med Nike Bauer

Visserligen är NikeBauer jäkligt sköna även i komposit, men dem går sönder som glas. Alla klubbor förra året och även i år har varit NikeBauer
Citera
2009-10-22, 00:17
Medlem
sherwood, den med laminat i ett rutnät på bladet och en bit upp på skaftet. Lätt som en helkomposit, stryktålig som trä

Men annars är det väll bara att dra ner till där du köper stickor och testa?
Citera
2009-10-22, 00:45
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Skaft månne? Lite av en kompromiss, men håller betydligt mycket bättre än helkomposit.
Citera
2009-10-22, 18:58
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Vanja
Skaft månne? Lite av en kompromiss, men håller betydligt mycket bättre än helkomposit.

Det är inte skillnad på hållbarhet mellan "helkomposit och Skaft med blad, eftersom det är ytterst få modeller på marknaden som är helgjutna, nästan alla "helkompositer" är skaft med insatt blad i.
Citera
2009-10-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirrebirre
Det är inte skillnad på hållbarhet mellan "helkomposit och Skaft med blad, eftersom det är ytterst få modeller på marknaden som är helgjutna, nästan alla "helkompositer" är skaft med insatt blad i.

Hållbarheten kanske är den samma, men fördelen med ett skaft är om du bryter bladet kan du bara köpa ett nytt för några hundra medans om du skulle haft en
helkomposit skulle du fått slänga hela klubban.

Jag kör med helkomposit då jag tycker att man får sjukt mycket bättre skott och känsla jämfört med skaft och blad.
Citera
2009-10-24, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bollkarl
Hållbarheten kanske är den samma, men fördelen med ett skaft är om du bryter bladet kan du bara köpa ett nytt för några hundra medans om du skulle haft en

Jag kör med helkomposit då jag tycker att man får sjukt mycket bättre skott och känsla jämfört med skaft och blad.
men om bladet går sönder på helkompositen kan man ju kapa av till ett skaft och sätta dit blad bara
Citera
2009-10-24, 23:07
Medlem
hokoshas avatar
Citat:

Vilken nivå spelar du på?
Jag menar, spelar du på en någorlunda vettig nivå är det inga otroliga och ögonbrynshöjande siffror du presenterar...
Men förstår dig om du spelar på en nivå som gör att du betalar själv för hela kalaset...
Citera
2009-10-24, 23:34
Medlem
Citat:
"Montreal" var en bra träklubba, sa min bror 1976.
Citera
2009-10-25, 00:32
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av bollkarl

Helkomposit eller "helkomposit"?

Det är en märkvärd skillnad mellan en helgjuten helkomposit och en standard komposit. Som jag redan nämnt så är det ovanligt med helgjutna kompositer och då kan du således sätta in ett blad i en "vanlig" komposit om nu bladet skulle gå sönder. Du kan även ta ut bladet ifrån en helkomposit om den nu går av på ett högre ställe än vid och en liten bit över själva bladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in