• 6
  • 7
2025-06-03, 16:07
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
KoS:A är förstås Kläder och skor: allmänt.

EPH och A&S är kvar.
A&S stod förut för Arbetsliv och studier.
EPH låter som någon gammal förkortning där Erotik eller Eskortservice ingick men där är jag osäker.
Citera
2025-06-03, 17:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
KoS:A är förstås Kläder och skor: allmänt.

EPH och A&S är kvar.

H:et i EPH borde vara ett subforum i antingen Egna Projekt eller Eskortservice & Prostitution.
Citera
2025-06-03, 19:30
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
A&S stod förut för Arbetsliv och studier.
EPH låter som någon gammal förkortning där Erotik eller Eskortservice ingick men där är jag osäker.
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
H:et i EPH borde vara ett subforum i antingen Egna Projekt eller Eskortservice & Prostitution.
Jag tänkte det också men kunde inte verifiera. Genom att söka i Viktiga meddelanden får man ju fram en del namnbyten och annonseringar om nya forum. Dock inte i samtliga fall.
Citera
2025-06-03, 20:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag tänkte det också men kunde inte verifiera. Genom att söka i Viktiga meddelanden får man ju fram en del namnbyten och annonseringar om nya forum. Dock inte i samtliga fall.

Jag gjorde också en sådan sökning lite snabbt men hittade inget passande.

Gjorde även ett par sökningar på Wayback Machine utan lycka men det är ju svårt att veta när. Har du någon aning om det?
Citera
2025-06-03, 21:22
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag gjorde också en sådan sökning lite snabbt men hittade inget passande.

Gjorde även ett par sökningar på Wayback Machine utan lycka men det är ju svårt att veta när. Har du någon aning om det?
Absolut. Jag gav exempel på förra sidan. Ruskigbuss använder EPH här:

Tråden har id 629811.

(FB) Vad tycker ni då om min superfina hemsida deikerad till christer sjögren den RIKTIGE?

Egna projekt: hemsidor kanske?
Citera
2025-06-03, 22:12
Moderator
Chantres avatar
Citat:

Egna projekt: hemsidor kanske?
Har funnits ett sådant forum.

(FB) Blogg på egen hemsida?

Låter som något ämne den moderatorn kan ha modererat.

Citera
2025-06-03, 23:41
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Har funnits ett sådant forum.

(FB) Blogg på egen hemsida?

Låter som något ämne den moderatorn kan ha modererat.

Yes, snyggt, då var den löst då.

Ett problem med dessa förkortningar är ju de fall då förkortningen inte är entydig i längden. Då blir det mycket jobb för den som söker upp gamla papperskorgade trådar, vilket jag märkte nu. Fattar att detta är lågt prioriterat men det hade varit toppen om det indikerades i varje kastad tråd vilket forum den kom ifrån. Det hade ju också besparat er mods mycket jobb.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2025-06-03 kl. 23:48.
Citera
2025-06-04, 02:42
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Yes, snyggt, då var den löst då.

Ett problem med dessa förkortningar är ju de fall då förkortningen inte är entydig i längden. Då blir det mycket jobb för den som söker upp gamla papperskorgade trådar, vilket jag märkte nu. Fattar att detta är lågt prioriterat men det hade varit toppen om det indikerades i varje kastad tråd vilket forum den kom ifrån. Det hade ju också besparat er mods mycket jobb.
Ett problem som är löst om du tittar på nya papperskorgade trådar. Förkortningar används inte längre för trådförflyttningar.
Citera
2025-06-09, 06:22
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Ett problem som är löst om du tittar på nya papperskorgade trådar. Förkortningar används inte längre för trådförflyttningar.
Tack för info. Vet du ungefär när det blev mer strikt att förkortningar inte längre får användas?
Citera
2025-06-09, 07:33
Moderator
vhes avatar
Citat:
Tack för info. Vet du ungefär när det blev mer strikt att förkortningar inte längre får användas?

Jag har för mig att funktionen för att skapa automatiska flyttmeddelanden fanns när jag tillträdde, dvs för ca 12 år sedan. Dock har det väl aldrig varit något strikt förbud mot att skriva egna. Vissa kollegor är lite mer konservativa än andra när det kommer till att anamma nymodigheter.

Så någon tydlig skärningspunkt kommer du inte hitta, och jag tror inte alla använder dem ens idag.
Citera
2025-06-09, 07:44
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Jag har för mig att funktionen för att skapa automatiska flyttmeddelanden fanns när jag tillträdde, dvs för ca 12 år sedan. Dock har det väl aldrig varit något strikt förbud mot att skriva egna. Vissa kollegor är lite mer konservativa än andra när det kommer till att anamma nymodigheter.

Så någon tydlig skärningspunkt kommer du inte hitta, och jag tror inte alla använder dem ens idag.
Ok, det låter rimligt. Jag kommer lägga upp statistik på detta. Ungefär en tredjedel av de papperskorgade trådarna är inte användbara då det inte går att avgöra var de kommer ifrån. Ska fixa någon trend över hur det ser ut med andelen trådar per år. MondoBizarro och CyrusGNetWork utmärker sig med särskilt många trådar utan hänvisning till ursprungsforum. Jag kollar på 2004-2024.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2025-06-09 kl. 07:46.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in