Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-15, 11:23
  #529
Medlem
Beror på motiv osv, men hos en ordenlig tatuerare runt 80-100k
Citera
2023-08-07, 20:31
  #530
Medlem
Vattenspanns avatar
Två namn på bröstkorgen, det ena på fyra den andra på fem bokstäver. Runskrift, inte allt för stort. Tänk storlek som en tumme eller dylikt per namn.
Citera
2023-08-08, 20:16
  #531
Medlem
roleones avatar
Runt 2000 eller strax över. Beror på om det bara är linjer eller om du ska ha några detaljer.
Citera
2023-08-14, 19:42
  #532
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Har aldrig tatuerat mig förut. Har lite frågar om en som jag vill ha.... Funderat i flera år och kanske gör slag i saken i vinter. Vill ha ett hum om kostnad även fast det inte spelar någon större roll (kvalité först alltid) men har ju inget att jämföra med så en fingervisning vore skönt!

Vill inte auto'a motivet men tänk er två stycken simpla kuber/rektanglar bredvid varandra, HELT ifyllda med svart.. total storlek ca 20x30cm. Raka linjer överallt men mycket färg.
Endast svart färg.
Denna ska sitta övre delen av mittenryggen.
Citera
2023-08-21, 23:28
  #533
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaWalde
1500 typish?
Bättre sent än aldrig! Har inte tatuerat mig än men uppskattar ju ändå svaret
Citera
2023-08-22, 20:50
  #534
Medlem
spagettipojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Har aldrig tatuerat mig förut. Har lite frågar om en som jag vill ha.... Funderat i flera år och kanske gör slag i saken i vinter. Vill ha ett hum om kostnad även fast det inte spelar någon större roll (kvalité först alltid) men har ju inget att jämföra med så en fingervisning vore skönt!

Vill inte auto'a motivet men tänk er två stycken simpla kuber/rektanglar bredvid varandra, HELT ifyllda med svart.. total storlek ca 20x30cm. Raka linjer överallt men mycket färg.
Endast svart färg.
Denna ska sitta övre delen av mittenryggen.

Ett "rimligt" pris ligger på runt 6000-9000kr för en heldag beroende på tatuerare och vart i landet.
Gissningsvis tar din tatuering 1 dag att göra klart. Räkna med runt 7k
Citera
2023-09-11, 21:10
  #535
Medlem
En väldigt dum fråga men tenderar tatuerare att ta betalt för tiden de lägger på att designa ett motiv eller består kostnaden uteslutande av tiden för själva gaddandet?
Citera
2023-10-27, 18:35
  #536
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakan22352
En väldigt dum fråga men tenderar tatuerare att ta betalt för tiden de lägger på att designa ett motiv eller består kostnaden uteslutande av tiden för själva gaddandet?

I regel brukar motivframställning ingå i timpriset, men det beror såklart på hur krånglig du är som kund. Krävs många rundor med justeringar/omskissningar så kan det säkert påverka slutpriset.

Om du drar dig ur och motivet redan är förberett med mycket tid investerad kan du dock bli tvungen att betala delar av tiden ändå (iallafall om du vill kunna gå tillbaka till studion fler gånger). Många studios har en sista avbokningsdag av just den anledningen.
Citera
2024-03-07, 16:23
  #537
Medlem
Söker pris för hel hals tatuering
Citera
2024-04-05, 21:31
  #538
Medlem
Ska tatuera in dotterns namn, ca 6-7 cm stort och ska placeras på handleden. En simpel tatuering. Tatueraren vill ha 1800kr är inte det liiiite mycket?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback