Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-19, 17:07
  #1
Medlem
nu har min kompis glömt lösenordet på datorn (idiot, vet) men jag har försökt att logga in med hjälp av administratör kontot men problemet är att det också finns lösenord på kontot. Jag har omformaterings skivan kan detta hjälpa?? isåfall hur?

annars behöver jag andra tips på hur man kan komma in på något sätt
Citera
2009-10-19, 17:48
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Om jag inte missminner mig så finns det verktyg på Hiren´s BootCD.

Se efter där på deras hemsida, se Google.
Citera
2009-10-19, 17:49
  #3
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naxster
nu har min kompis glömt lösenordet på datorn (idiot, vet) men jag har försökt att logga in med hjälp av administratör kontot men problemet är att det också finns lösenord på kontot. Jag har omformaterings skivan kan detta hjälpa?? isåfall hur?

annars behöver jag andra tips på hur man kan komma in på något sätt


Du laddar ner en password recovery skiva, bränner och bootar i datorn. Följer instruktionerna på skärmen. Klart på 5 minuter. Kommer inte ihåg vilken jag kör med, finns ett urval. Googla.
Citera
2009-10-19, 18:52
  #4
Avstängd
Hiree'ns boot key använde jag.
Citera
2009-10-19, 19:10
  #5
Medlem
sprututs avatar
Det finns ett flertal trådar om detta, sök!
Citera
2009-10-19, 19:18
  #6
Medlem
gregerross avatar
Vilket os har han i?

Detta borde funka.

http://ophcrack.sourceforge.net/

Har ej testat själv. Läs på sidan hur du gör.
Men har ett x antal kompisar som det funkat för.
Annars får du ta dig in via safe mode, om du kommer in, vet ej om det funkar om man har lösen på admin, tror inte det. Men om så öppnar du cmd.
Skriver:

net user (enter)
net user Greger * (enter)
om det blev rätt frågar den efter nytt lösenord. skriv in det. (enter)
Greger är i mitt fall namnet på konton du vill byta namn på.


Det sista tror jag dock ej fungerar om du inte kommer in..

Kör du in omformateringsskivan försvinner ju allt, om de är värt det :P
Citera
2009-10-19, 23:55
  #7
Medlem
X_surfers avatar
Gå in här och hämta PCLoginNow_Full_2.0.iso
bränn image-filen på en cd och starta om datorn från skivan, klart
Citera
2009-10-20, 16:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gregerros
Vilket os har han i?

Detta borde funka.

http://ophcrack.sourceforge.net/

Har ej testat själv. Läs på sidan hur du gör.
Men har ett x antal kompisar som det funkat för.
Annars får du ta dig in via safe mode, om du kommer in, vet ej om det funkar om man har lösen på admin, tror inte det. Men om så öppnar du cmd.
Skriver:

net user (enter)
net user Greger * (enter)
om det blev rätt frågar den efter nytt lösenord. skriv in det. (enter)
Greger är i mitt fall namnet på konton du vill byta namn på.


Det sista tror jag dock ej fungerar om du inte kommer in..

Kör du in omformateringsskivan försvinner ju allt, om de är värt det :P

har försökt att logga in på admin men det är lösenskyddat och om jag ändå ska formatera datorn så använder jag omformateringsskivan men först vill jag öppna datorn utan att ladda ner ophcrack eller ngt sånt.. har hört att man kan fixa problemet med windows xp skivan men vet inte hur
Citera
2009-10-20, 16:45
  #9
Medlem
TheOmnipotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naxster
har försökt att logga in på admin men det är lösenskyddat och om jag ändå ska formatera datorn så använder jag omformateringsskivan men först vill jag öppna datorn utan att ladda ner ophcrack eller ngt sånt.. har hört att man kan fixa problemet med windows xp skivan men vet inte hur

Jag tror du måste ha admin-lösenordet om du ska fixa det med xp-skivan.

Jag använde ERD commander förut och det funkade utmärkt, gränssnittet är som windows och funktionen locksmith (tror att den hette det iaf) bytte lösenorden lätt som en plätt. Det tar inte många minuter att ladda ner och bränna på skiva.
Citera
2009-10-20, 19:20
  #10
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naxster
har försökt att logga in på admin men det är lösenskyddat och om jag ändå ska formatera datorn så använder jag omformateringsskivan men först vill jag öppna datorn utan att ladda ner ophcrack eller ngt sånt.. har hört att man kan fixa problemet med windows xp skivan men vet inte hur

Har du provat PC Login Now som jag tipsade om ovan?
Den nollställer ditt lösenord och funkar alltid, lätt som en plätt och är både freeware och opensource
Citera
2009-10-21, 01:15
  #11
Medlem
lycklig_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naxster
har försökt att logga in på admin men det är lösenskyddat och om jag ändå ska formatera datorn så använder jag omformateringsskivan men först vill jag öppna datorn utan att ladda ner ophcrack eller ngt sånt.. har hört att man kan fixa problemet med windows xp skivan men vet inte hur



Tror man ska kunna boota ophcrack med en live-cd, är dock inte riktigt säker. Annars bootar du en linuxdist live-cd och snor lösenordshasharna från C:\windows\system32\config och crackar dom sedan.
Citera
2009-10-21, 14:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lycklig_man
Tror man ska kunna boota ophcrack med en live-cd, är dock inte riktigt säker. Annars bootar du en linuxdist live-cd och snor lösenordshasharna från C:\windows\system32\config och crackar dom sedan.

kan man boota ophcrack från usb?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback