• 14 609 online
  • 1 146 808 medlemmar
  • 59 359 951 inlägg
2004-01-13, 14:39
Medlem
Frodos avatar
Är det bara jag som har ett lätt intresse av detta ?

Edit:
Här är tråden om Knutbys länksamling /mod.

Kan vara bra om någon precis blivit intresserad av sekten och morden.
2004-01-13, 14:54
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frodo

För att vi alla visste att du skulle lägga upp den till slut

Kan vara bra att se länken oxå

http://www.expressen.se/index.jsp?a=96444
2004-01-13, 15:25
Medlem
WSEs avatar
Vad ska du med hennes namn till? Om hon nu heter Berit Karlsson, vad har du för nytta av den informationen?
2004-01-13, 16:06
Medlem
Frågan är egentligen om psykot var snygg eller inte. Ser ju blond ut och så på fotot.
2004-01-13, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frodo

Nej!! det här är helt sjukt!! Jag har gått som en jojo till det här forumet sedan det hände för att just kolla vem det kan vara.. men alla verkar låtsas om som om det inte har hänt överhuvudtaget!! Som smålänning är man ju så nyfiken så man håller på att dö själv.

Det här kanske är en konspiration? Kanske är det mördaren själv som är moderator? Bäst vi frågar Chockad!
2004-01-13, 17:34
Medlem
Reine Röksvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av son_of_sodom
Frågan är egentligen om psykot var snygg eller inte. Ser ju blond ut och så på fotot.

håller med är också nyfiken på detta "jesubarn"
2004-01-13, 20:58
Medlem
Kan förövrigt tala om att pastorn var min klassföreståndare i sexan... då han bodde i Värmland.. Hans tidigare fru gick bort då - så nu har han mist två av sina fruar...
2004-01-13, 21:04
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emde
Kan förövrigt tala om att pastorn var min klassföreståndare i sexan... då han bodde i Värmland.. Hans tidigare fru gick bort då - så nu har han mist två av sina fruar...
Tänk om 26-åringen mördat hans gamla fru också? Läste om det där - polisen kom fram till att det var en olyckshändelse - att hon hade fallit och slagit i huvudet i duschkranen å dött.
Det låter märkligt. Har aldrig hört talas om nåt så kopiöst klantigt - däremot har jag sett massa "Forensic detectives" på Discovery där männen försöker mörda sina fruar på massa märkliga vis för att få det att se ut som olyckshändelser...
2004-01-13, 21:06
Medlem
Jo det går en del snack hemma om hurvida han är inblandad eller inte.. dock var han hur snäll som helst som lärare.. men vem vet..? Hur många drabbas av två dödsfall efter varandra bland sina fruar?
Det är ju knappast 26-åringen då hon han fortfarande bodde i värmland när det första dödsfallet hände... han flyttade senare efter det..
2004-01-13, 21:30
Medlem
Hehe, tror jag sett ett fall på Discovery's Crime Night där gubben och tanten bodde på hotellrum och han iscensatte typ att hon halkade i badkaret, blev medvetslös och drunknade eller så.

Finner det högst osannolikt att pastorn inte var inblandad i första fruns död. Kanske för att jag tittat för mycket på Crime Night och tycker sannolikheten för att något sånt ska hända är låg. Att samma sak sen ska drabba samma människa två ggr .... det ligger en hund begraven där. Vore spännande att höra om det kommer ut nå sjuka nyheter om djävulsdyrkan, kannibalism, och orgier, typ "SEX- OCH KANNIBALCHOCK I DJÄVULSPASTORNS REGI!"
2004-01-13, 21:34
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emde
Jo det går en del snack hemma om hurvida han är inblandad eller inte.. dock var han hur snäll som helst som lärare.. men vem vet..? Hur många drabbas av två dödsfall efter varandra bland sina fruar?
Det är ju knappast 26-åringen då hon han fortfarande bodde i värmland när det första dödsfallet hände... han flyttade senare efter det..
Det kanske finns en anledning till att 26-åringen fick nån form av hjärnsläpp och bestämde sig för att åka och mörda både frun och honom. Hon kanske hade blivit behandlad illa? Eller kanske fått reda på att pastorn mördat sin förra fru och blev förbannad?
Även om han var en snäll lärare så vet man inte.. tänk på Dr. Död. Den rakt igenom godhjärtade doktorn som mördade över 200 människor.
Dessutom var han frikyrkopastor.
Gillar inte frikyrkopastorer.
Tror att frikyrkopastorer är lite skumma.
Har inga belägg för ovanstående.
2004-01-13, 22:02
Medlem
Sarumans avatar
hmmmmmmm

Läste igenom artiklarna om den 26-åriga barnflickan...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...418129,00.html

Jag tvivlar på att hon överhuvudtaget var inblandad i själva mordet. Det är inte långsökt att tro att hon tar på sig skulden för att skydda frikyrkopastorn, eller att det hela är en överrenskommelse dem emellan.
Till och med polisen tvivlar, de tror inte att hon var ensam om mordet trots att hon säger att hon var det...

ps. flytta inlägget till kriminologi & juridik