2013-10-27, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IHateYou
Men Alkej funkar att köra utomhus, på elskåp osv, eller är det kasst? Tack för tipset förresten.

Han sa ju att det var kasst. Sjukt lättbuffat, bleks i solen, bara onödigt att lägga tags om de ändå inte sitter.
Citera
2013-10-27, 12:45
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kun6Size
Det är lättare att sanera , och är överlag sämre för utomhusbruk.

Generellt alla pennor med stor udd; http://highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_gender=& search_sort=&search_product=v71&search_brand=&sida =5&page=14&shophex=&pid=212 tex

Postermarkers originalfärg sitter rätt bra utomhus så länge det inte buffas. Kör slut på pennan och fyll sedan på med egen häxbrygd. Fantastisk skön penna att skriva med!
Citera
2013-10-27, 14:19
Medlem
IHateYous avatar
Okej, blir nog en sån postermarker 30mm! Sen om man ska köra utomhus - metalldörrar, elskåp och liknande, vilket bläck rekommenderar ni att köpa? Vill inte hålla på att göra eget, än

Något som sitter bra, och gärna inte försvinner pga sol och regn osv... Buffs bryr jag mig inte så mycket om, buffas det så buffas det ju..

Vilket är bäst!?
Citera
2013-10-27, 17:33
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Okej, blir nog en sån postermarker 30mm! Sen om man ska köra utomhus - metalldörrar, elskåp och liknande, vilket bläck rekommenderar ni att köpa? Vill inte hålla på att göra eget, än

Något som sitter bra, och gärna inte försvinner pga sol och regn osv... Buffs bryr jag mig inte så mycket om, buffas det så buffas det ju..

Vilket är bäst!?
Nero är bra, och även alkej! Grog sitter också rätt bra.
Citera
2013-10-27, 21:22
Medlem
IHateYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
Nero är bra, och även alkej! Grog sitter också rätt bra.

Alkej den vattenbaserade?
Citera
2013-10-27, 23:33
Medlem
VonBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Riktig skön penna om du tänker på samma som jag

Vilken effekt det skulle ha på ditt stealth vet jag inte riktigt (jag vet inte om det skulle förstöra effekten dvs) men jag kan svära på att det kommer bli lite silvrigt om inte mycket silvrigt.

Aa, den är riktigt skön och tror jag kör klart på den och sen testar jag att rensa den så mycket som möjligt och sno en ren udd från deras affär. I värsta fall får man väl en glansigare version av stealth
Citera
2013-10-28, 00:19
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Alkej den vattenbaserade?
Alkohol, dom kostar lika mycket men det är alkoholbaserat du ska ha.
Citera
2013-10-28, 10:28
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonBong
Aa, den är riktigt skön och tror jag kör klart på den och sen testar jag att rensa den så mycket som möjligt och sno en ren udd från deras affär. I värsta fall får man väl en glansigare version av stealth

Aa jag hade också bytat ut udden helt och hållet iaf Prova att tvätta ut den med alkohol ellet lacknafta. Blir det inte så värst rent ändå så kanske det är värt att kasta den eller bara testa med en liten skvätt till att börja med. Lycka till!
Citera
2013-10-28, 10:32
Medlem
IHateYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
Alkohol, dom kostar lika mycket men det är alkoholbaserat du ska ha.

Blev en liter D'inferno, hoppas den är bra nu.
Citera
2013-10-28, 12:29
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Blev en liter D'inferno, hoppas den är bra nu.
Inte om du ska köra utomhus, Bleks så inihelvette fort på metallytor. Svart alkej är det bästa köpes-ink jag provat för utomhusbruk. Orginalfärgen i postermarkers och liknande är ju självklart outstanding när det kommer till att sitta länge, dock gör den ju inte att köpa litervis.
Citera
2013-10-28, 12:56
Medlem
IHateYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Inte om du ska köra utomhus, Bleks så inihelvette fort på metallytor. Svart alkej är det bästa köpes-ink jag provat för utomhusbruk. Orginalfärgen i postermarkers och liknande är ju självklart outstanding när det kommer till att sitta länge, dock gör den ju inte att köpa litervis.

Det var ju inte kul att höra. Hur fort bleks det? Köpte också en hel drös med pennor, bl.a postermarker :]
Citera
2013-10-28, 13:13
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta

Skulle vilja påstå att speedflow slår alkej faktiskt. Verkar vara väldigt hög andel kaliumpermanganat i det inket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in