2008-09-05, 12:57
Bannlyst
För att förtjocka det utan att förstöra aktiva kemikalier tillsätts helst mer aktiva kemikalier, t.ex. klassiker såsom kristallviolett o.s.v. men jag skulle tippa på att kaliumpermanganat inte kommer uppskatta ett dopp.

Släng in produktnumret vid http://www.imaje.com/umbrella/sw/sw-sw/index.cfm?page=/umbrella/home/by_product/consumables/msds och kolla upp bläckets MSDS vetja!
Citera
2008-09-05, 14:47
Medlem
weedsones avatar
Det känns ganska vattnigt och skvalpigt... sådär lösflytande som bara kemikalier kan kännas.
Jo jag prövade att dra nåra streck med squeezern, och det sätter sig ju som sagt väldigt fint. Det ger dock inte det här bäckmörka avtrycket som t.ex. Grogg ger, utan är mer åt det transparenta hållet.
Därför skulle det vara intressant med ev. pigmentering eller liknande, för att ge ett ännu mörkare avtryck... eller kokning.

Rabiatex, "men jag skulle tippa på att kaliumpermanganat inte kommer uppskatta ett dopp", menar du att det inte skulle lösa sig väl, och att nån kemisk reaktion skulle uppstå? (som inte vore för det bättre)

Jag försökte med sidan. På flaskan står det färsktryckt:
Additif: 5100 och
Batch: M 727101
Det gav dessvärre inte något, och valde jag "France" i listan fick jag nå error.
Citera
2008-09-05, 18:38
Medlem
VioletChilds avatar
Köpte idag en Röd Montana Gold burk på HL.
Jag sa att jag ville ha en röd färg då gav han mig en Schock red!
jag hoppas att den bara är jävligt röd men att det inte är en såndär neon-färg som lyser i mörkret... är det en sån? som lyser i mörkret?
Citera
2008-09-05, 19:12
Medlem
Aurells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VioletChild
Köpte idag en Röd Montana Gold burk på HL.
Jag sa att jag ville ha en röd färg då gav han mig en Schock red!
jag hoppas att den bara är jävligt röd men att det inte är en såndär neon-färg som lyser i mörkret... är det en sån? som lyser i mörkret?

Nej den lyser inte i mörkret.

På tal om självlysande, vet någon var man kan köpa/beställa Montana-Poltergeist någonstans.
Det är den som lyser i mörkret
Citera
2008-09-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurell
Nej den lyser inte i mörkret.

På tal om självlysande, vet någon var man kan köpa/beställa Montana-Poltergeist någonstans.
Det är den som lyser i mörkret

www.fatcap.se
Citera
2008-09-06, 12:09
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedsone
Det känns ganska vattnigt och skvalpigt... sådär lösflytande som bara kemikalier kan kännas.
Jo jag prövade att dra nåra streck med squeezern, och det sätter sig ju som sagt väldigt fint. Det ger dock inte det här bäckmörka avtrycket som t.ex. Grogg ger, utan är mer åt det transparenta hållet.
Därför skulle det vara intressant med ev. pigmentering eller liknande, för att ge ett ännu mörkare avtryck... eller kokning.

Rabiatex, "men jag skulle tippa på att kaliumpermanganat inte kommer uppskatta ett dopp", menar du att det inte skulle lösa sig väl, och att nån kemisk reaktion skulle uppstå? (som inte vore för det bättre)

Jag försökte med sidan. På flaskan står det färsktryckt:
Additif: 5100 och
Batch: M 727101
Det gav dessvärre inte något, och valde jag "France" i listan fick jag nå error.

Kaliumpergamanat skulle nog fixa fram fint bubbel, stänk, kanske eld och annat läbbigt. Finns ju små påsar "magic dust" på henxs, det är starka pigment, det blå är metyleneblått och det lila är genetanviolett(?)

Få tag i metyleneblått, det ska nog göra ditt ink mörkare.
Citera
2008-09-07, 03:35
Medlem
Rikard_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Kaliumpergamanat skulle nog fixa fram fint bubbel, stänk, kanske eld och annat läbbigt. Finns ju små påsar "magic dust" på henxs, det är starka pigment, det blå är metyleneblått och det lila är genetanviolett(?)
Är du säker på det? Sånt är i alla fall kul att hälla ner i kompisens drink. Så kissar dom blått ett tag. Båda används även inom sjukvård, för att märka vätskeläckor enklare. Eftersom större delen av släkten arbetar inom sjukvård och jag har kompisar som jobbar inom den också så kan jag nog få tag någon utav dem.

Avfettningsmedel borde ju göra sitt i ett ink, någon som testat? Annars gör jag det.
Citera
2008-09-07, 11:37
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Är du säker på det? Sånt är i alla fall kul att hälla ner i kompisens drink. Så kissar dom blått ett tag. Båda används även inom sjukvård, för att märka vätskeläckor enklare. Eftersom större delen av släkten arbetar inom sjukvård och jag har kompisar som jobbar inom den också så kan jag nog få tag någon utav dem.

Avfettningsmedel borde ju göra sitt i ett ink, någon som testat? Annars gör jag det.

Inte säker på att det är metyleneblått i magic dust, det är bara vad jag har hört. Jag vet dock att koncentrerad metyleneblå och genetanviolet gör sig bra i ink.
Citera
2008-09-07, 13:38
Bannlyst
Dock bör man inte införskaffa metylblått eller kristallviolett i kvantiteter under 100g eftersom du då blir våldtagen rent prismässigt. Ifall du är en kladdare så går 100g åt, om inte annat har du så det räcker till dina vänner med.
Citera
2008-09-07, 17:19
Medlem
Jaaaas avatar
Jag är rätt säkert på att det är metylenblått den blå och den lila är kristallviolett .

Hittade föresten en sida med metylenblått 100 gr för 170kr + frakt kanske delar med mej av länk senare .
Citera
2008-09-07, 17:32
Medlem
martenssons avatar
Spraypack - Montana Gold

Tjenare!

Nu är det så att jag tänker köpa hem lite kannor och vill ha tips vart man kan köpa Montana Gold Pack.

Det ska vara från Webshop (Inte highlights).
Vilka säljer Gold för rimligt pris?
Citera
2008-09-07, 17:42
Medlem
strawberrykings avatar
fatcap.se har även dom sprayburkar, childstore, mm.
kolla igenom faq'n där står sådant

https://www.flashback.org/showthread.php?t=710728 nästa gång du behöver hjälp med färg / ink ets. mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in