Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-01-13, 12:04
  #13
Medlem
Gordon Gekkos avatar
Ingen som reagerade på att Västgötarna hade "Tre kronor" i sitt standar Det dröjde förmodligen till Albrekt av Mecklenburg innan "Tre kronor" blev till (1364).
Citera
2004-01-13, 12:54
  #14
Medlem
Boogaloos avatar
Enligt tv4.se verkar i alla fall inte nästa avsnitt gå i repris. Idioter.
Citera
2004-01-13, 13:26
  #15
Medlem
Lady Crofts avatar
Blev lite besviken. Trodde att detta skulle vara en ren tv-serie, inte med någon 'berättare'. Jag tror att denna story gjorts sig riktigt bra som serie eller film minus sagoberättaren då...
Citera
2004-01-13, 13:57
  #16
Medlem
Bergman-Wasas avatar
Böckerna är jävligt bra. Tyvärr missade jag första delen, och eftersom det är tv4 kan man ju inte räkna med någon repris.
Citera
2004-01-13, 14:28
  #17
Banned
thompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Croft
Blev lite besviken. Trodde att detta skulle vara en ren tv-serie, inte med någon 'berättare'. Jag tror att denna story gjorts sig riktigt bra som serie eller film minus sagoberättaren då...

Utan berättare, var skulle då Gullgego kunnat placera sigsjälv?
Citera
2004-01-14, 11:10
  #18
Medlem
Film m.m.

Vad jag har förstått så kommer Arn att bli film, men denna serie handlar väl mer om riket och vad som hände på den tiden än om själva Arn. Jag missade också första avsnittet.
Maila TV4s tittarombudsman och fråga om repris, det skall jag göra!

Maila: tittarombudsmannen@tv4.se

Kasst att satsa på en ny serie som man själv gjort och sedan inte reprisera den, det finns gott om utrymme, men troligtvis kommer de släppa den på DVD efter det att den gott och vill inte visa den för mycket på TV, för att hålla upp intresset för DVDn. PISS!!
Citera
2004-01-14, 11:24
  #19
Medlem
Renegades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullegubbe
Vad jag har förstått så kommer Arn att bli film, men denna serie handlar väl mer om riket och vad som hände på den tiden än om själva Arn. Jag missade också första avsnittet.
Maila TV4s tittarombudsman och fråga om repris, det skall jag göra!

Maila: tittarombudsmannen@tv4.se

Kasst att satsa på en ny serie som man själv gjort och sedan inte reprisera den, det finns gott om utrymme, men troligtvis kommer de släppa den på DVD efter det att den gott och vill inte visa den för mycket på TV, för att hålla upp intresset för DVDn. PISS!!

Jag var inte hemma, så jag spelade in det... ska nog hem och kolla på det ikväll... åhh sköna videobandspelare...
Citera
2004-01-14, 22:59
  #20
Medlem
Det är TV4 vi snackar om. Lär nog komma repriser i mängder. Visar de annat än repriser? Jo just det: Reklam också.
Citera
2004-01-19, 17:20
  #21
Medlem
Repris

De kommer reprisera avsnitten, men inte förrän lite längre fram, eller som Tv ombudsmannen skrev till mig: Inte under veckan innan avsnitt 2, men därefter, någon gång. Ikväll är avsnitt 2, det skall jag inte missa!
Citera
2004-01-19, 18:26
  #22
Medlem
Forbidden donuts avatar
Tyckte Guillou fick för mycket utrymme för sin Arn-fiktion och sig själv. En historielektion i light-format. Bara att hoppas att SVT gaddar ihop sig med Dick Harrisson och gör en ordentlig djupdykning i 1200-talet.
Citera
2004-01-19, 21:02
  #23
Medlem
Gravelands avatar
Dagens avsnitt är det värdelösaste av dessa två. Lång dragna paraleller som saknar totalt verklighets förankring. Får hoppas på att nästa blir bättre.
Citera
2004-01-19, 21:57
  #24
Medlem
Det verkar nästan som om JG vill få oss att tro att det är han som avslöjat att nationalromantiken på 1800-talet är skev...

För övrigt känner man sig förolämpad när man ser programmet, han har inga höga tankar om sina tittare... Den serien går bort.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback