2010-04-07, 17:25
Medlem
MatMammas avatar
Jag har en frågeställning kring proteintillskott och liknande. Testar livsmedelsverket alla nya tillskott som kommer till marknaden, eller vem är de som godkänner dem? Jag menar de måste ju vara nån som testar så att de innehålelr vad som står, eller i alla fall kollar efter hormoner/prohormoner eller?
Citera
2010-04-07, 17:43
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Jag har en frågeställning kring proteintillskott och liknande. Testar livsmedelsverket alla nya tillskott som kommer till marknaden, eller vem är de som godkänner dem? Jag menar de måste ju vara nån som testar så att de innehålelr vad som står, eller i alla fall kollar efter hormoner/prohormoner eller?

Om jag inte minns helt fel så testas ingenting innan de kommer ut. Det brukar dock testas efter ett tag om det blir en stor uppmärksamhet mot en viss produkt. Typ JW. Finns en bra filmsnutt i filmen Bigger, stronger faster om detta.

Mvh
Citera
2010-04-07, 21:53
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Om jag inte minns helt fel så testas ingenting innan de kommer ut. Det brukar dock testas efter ett tag om det blir en stor uppmärksamhet mot en viss produkt. Typ JW. Finns en bra filmsnutt i filmen Bigger, stronger faster om detta.

Mvh

Så man kan i princip bara göra ett tillskott med massa testo i, och sedan tas de bara bort ur hyllorna??:O
Citera
2010-04-07, 23:01
Medlem
S-ammes avatar
Nya Rage kommer att finnas att köpa från 14 April

Däremot tycker jag de nu börjar överdriva, att jämnt och ständigt ta fram ett nytt PWO.. kollar man på fairing har de över 10st olika PWO

Det sägs att det enbart är nått nytt slags kreatin i denna och ingen annan skillnad
Citera
2010-04-07, 23:05
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-amme
Nya Rage kommer att finnas att köpa från 14 April

Däremot tycker jag de nu börjar överdriva, att jämnt och ständigt ta fram ett nytt PWO.. kollar man på fairing har de över 10st olika PWO

Det sägs att det enbart är nått nytt slags kreatin i denna och ingen annan skillnad

Handlar om pengar.
Var det inte Cocacola som tog bort aspartamet och bytte till typ acesulfam-K eller något sådant för några år sedan med hela den här aspartam hysterin?

Sedan när det lagt sig lanserade dom en Coca-cola med nytt bra recept och la tillbaka aspartam i colan igen?
Citera
2010-04-07, 23:52
Medlem
är VPX NO Shotgun 644g preworkout från gymvaruhuset vätskebindande?

Citera
2010-04-08, 00:00
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coose
är VPX NO Shotgun 644g preworkout från gymvaruhuset vätskebindande?

Citat:
Proprietary Muscle Volumizing, NO2, Insulinotrophic Matrix 10 gram

Creatine Gluconate

CEX®(creatine ethyl ester HCL)

Creatine Taurinate

Creatine Monohydrate

Så ja.
Fast, hur mycket det blir är troligen inte så mycket då du bara tar på träningsdagar.
Och så är jag lite tveksam till att bara ta kreatin på träningsdagar då det inte har någon akut uppiggande effekt.

Shotgun är dessutom dyrt som fan, finns billigare alternativ som förmodligen är minst lika bra.

" "
Citera
2010-04-08, 00:12
Medlem
driv inte me mina smilisar!! nä skämtar men ge mig tips på någon som är billigare

Citera
2010-04-08, 00:18
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coose
driv inte me mina smilisar!! nä skämtar men ge mig tips på någon som är billigare

Vip-X från mmsports gillar jag. 239kr. =)

Mvh
Citera
2010-04-08, 02:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Handlar om pengar.
Var det inte Cocacola som tog bort aspartamet och bytte till typ acesulfam-K eller något sådant för några år sedan med hela den här aspartam hysterin?

Sedan när det lagt sig lanserade dom en Coca-cola med nytt bra recept och la tillbaka aspartam i colan igen?

Jovisst, och så fick man en gratis cola light på McDonalds när man beställde meny (eller plusmeny kanske det var?)

Det är tydligen billigare med dessa invecklade marknadsföringskampanjer än att informera folket om att aspartam inte är farligt. Så trögfattade och inbitna i sina tankemönster är samhället vi lever i, tyvärr.
Citera
2010-04-08, 11:15
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Jovisst, och så fick man en gratis cola light på McDonalds när man beställde meny (eller plusmeny kanske det var?)

Det är tydligen billigare med dessa invecklade marknadsföringskampanjer än att informera folket om att aspartam inte är farligt. Så trögfattade och inbitna i sina tankemönster är samhället vi lever i, tyvärr.

Det är ändå riktigt smart gjort.
Föra folk bakom ljuset, få folk att testa "nya" cola och sen så tycker alla den är god och försäljningen är minst lika bra som innan. Och dom försätter ju fortfarande inte normalt folk i risken.
Citera
2010-04-11, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Vip-X från mmsports gillar jag. 239kr. =)

Mvh
Rekomenderas. Kör samma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in