2013-07-18, 18:23
Medlem
Kommandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Om gainern medför ett överskott så kommer en del av det överskottet lägga sig som fett på din kropp

Ok tack för svaret! Jag är lång och smal(69kg), har börjat gymma regelbundet. Vilken skulle du rekommendera mellan gainer och proteinpulver? Vill helst bara gå upp i muskler och inte så mycket fett.

Tack på förhand
Citera
2013-07-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommando
Ok tack för svaret! Jag är lång och smal(69kg), har börjat gymma regelbundet. Vilken skulle du rekommendera mellan gainer och proteinpulver? Vill helst bara gå upp i muskler och inte så mycket fett.

Tack på förhand

Om du kommer gå upp i fett/muskler kommer bero på ditt överskott/gener/träning så där spelar inte gainer/proteinpulver någon roll.

Hade själv valt proteinpulver och sedan lagt de extra kalorierna på mat istället för gainer.
Citera
2013-07-24, 15:41
Medlem
sowahs avatar
Har en fråga angående HMB. Spelar det någon roll när man intar HMB, alltså förstörs effekten om man inte är på tom mage eller måste man ha något i magen?
Citera
2013-07-30, 11:22
Medlem
legendaryjls avatar
En fråga angående om det går bra att mixa fettförbrännare med kreatin?

Är det ultimat att köra så? Kommer köra på OxyLite för att försöka bränna bort lite underhudsfett men samtidigt kliva på kreatin nu i höst. Är det ultimat? Vet att oxy bränner fett och att kreatin är vattenbindande men tänkte mest om det är bättre att bara köra på kreatin först och sedan kliva på Oxy när jag är klar med kreatinet?
Citera
2013-07-30, 11:33
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legendaryjl
En fråga angående om det går bra att mixa fettförbrännare med kreatin?

Är det ultimat att köra så? Kommer köra på OxyLite för att försöka bränna bort lite underhudsfett men samtidigt kliva på kreatin nu i höst. Är det ultimat? Vet att oxy bränner fett och att kreatin är vattenbindande men tänkte mest om det är bättre att bara köra på kreatin först och sedan kliva på Oxy när jag är klar med kreatinet?
Spara pengarna och skippa oxyelite, om det funkar kommer du inte märka någon skillnad iaf.
Kör på bara kreatin och kcal underskott tills du kommer din målvikt.
Citera
2013-07-30, 12:17
Medlem
legendaryjls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
Spara pengarna och skippa oxyelite, om det funkar kommer du inte märka någon skillnad iaf.
Kör på bara kreatin och kcal underskott tills du kommer din målvikt.

Köpte dom där burkarna för ett halvår sedan och tänkte ge till några kompisar men glömde dom i USA så blir att jag själv använder. Poängen är att jag vill öka i muskelmassa och minska i fettmassa. Fettet är marginellt dock, inte mycket alls.

Tycker du hellre jag borde bulka upp för att lättare kunna lägga på mig muskelmassa och sedan gå på deff?
Citera
2013-07-30, 13:19
Medlem
Ter-minators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legendaryjl
Köpte dom där burkarna för ett halvår sedan och tänkte ge till några kompisar men glömde dom i USA så blir att jag själv använder. Poängen är att jag vill öka i muskelmassa och minska i fettmassa. Fettet är marginellt dock, inte mycket alls.

Tycker du hellre jag borde bulka upp för att lättare kunna lägga på mig muskelmassa och sedan gå på deff?
Ja det skulle jag ha gjort, ingen idé att deffa samtidigt som du vill bli större. Kör en bra bulk och gå sedan på deff.
Citera
2013-08-13, 14:21
Medlem
MrEchozs avatar
Hejsan!
Det är så att när jag tränar så blir jag extrem skakis efter bara 10-15 min träning. Jag själv tror att det ev kan bero på energin i kroppen som tar slut för snabbt men kan det bero på något annat? Tips önskas!
Citera
2013-08-13, 14:46
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Hejsan!
Det är så att när jag tränar så blir jag extrem skakis efter bara 10-15 min träning. Jag själv tror att det ev kan bero på energin i kroppen som tar slut för snabbt men kan det bero på något annat? Tips önskas!
Dricker du tillräckligt med vatten, skakar du under tiden du utför övningarna, isåfall kan mer uppvärmningen vara botemedlet. Hur länge har du tränat?
Citera
2013-08-13, 14:54
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
Dricker du tillräckligt med vatten, skakar du under tiden du utför övningarna, isåfall kan mer uppvärmningen vara botemedlet. Hur länge har du tränat?
Ja, jag brukar dricka eaa + vatten. Men dock så brukar jag inte värma upp så det kan ju vara problemet. Jag har nyligen börjat träna igen( jojjotränar!)
Citera
2013-08-13, 16:32
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Ja, jag brukar dricka eaa + vatten. Men dock så brukar jag inte värma upp så det kan ju vara problemet. Jag har nyligen börjat träna igen( jojjotränar!)
Testa att värma upp ordentligt inför nästa pass då, försök även få i dig en måltid någon/några timmar innan träningen, ifall det inte hjälper hör av dig!
Citera
2013-08-15, 12:15
Medlem
Har någon testat Remed-X från BMR? Jag hittar inte några omdömen på google och är i stort behov av att få ordning på lederna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in