2011-11-03, 21:25
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centon
Det gjorde jag och där hittade jag denna tråden... Var vänlig länka dom isf, denna var den mest passande jag kunde hitta.

https://www.flashback.org/t1703589
https://www.flashback.org/t1703600

Där är de två trådarna som var uppe igår. Sen består ungefär var tionde tråd här på forumet av trådar av typen "Jag kan inte gå upp/ner i vikt vilket kosttillkott ska jag tar?"
Citera
2011-11-04, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
https://www.flashback.org/t1703589
https://www.flashback.org/t1703600

Där är de två trådarna som var uppe igår. Sen består ungefär var tionde tråd här på forumet av trådar av typen "Jag kan inte gå upp/ner i vikt vilket kosttillkott ska jag tar?"

Då får jag be att tacka Men båda trådarna utgåt från att man tränar, men då utgår jag från att samma gäller om man inte tränar.

Mjo, kunde också räkna ut att sådana trådar skapas till som tätt, vilket jag också såg av min sökning och därav jag använde den klistrade tråden...

Hur som helst så verkar Super Gainer vara den mest effektiva

Men min fråga nummer två kvarstår, hur länge en produkt varar om man tar 4 skopor dagligen och den ligger på 2.8kg...?
Citera
2011-11-04, 13:57
Medlem
Vill ha något tillskott

Tjena alla som är bättre än mig på träning, dom flesta

Jag tränar hemma, använder då kroppen som motstånd.

Gör pushups, pull ups i en stång jag köpt för ett tag sen och andra övningar jag lärt mig, orkar mer och mer med tiden, körde på gym innan stenhårt men tycker mer om att bara använda kroppen. Börjar lära mig extrema övningar eller s.k "Ghetto träning"

Jag äter ordentligt och nyttigt, brukar även jogga en liten runda innan jag ska träna, får upp pulsen lite då och blir mer taggad.

MEN, vill ha någon tillskott, som gör att jag blir lite mer taggad, orkar mer, piggare och kanske får lite mer muskler.

Har testat creatin för ett tag sen, men vet inte om det hjälpte något, kanske drack för lite vatten eller nått...

Men ifall någon kunde länka något fint tillskott? tack
Citera
2011-11-04, 14:05
Medlem
Thuriazs avatar
Din ork är nog till viss del psykologisk. Kan man inte tagga till sig jävlar anama ATT NU SKA FAN viktjäveln upp, eller minst en rep till, och en till!!! - så blir man ju klen därefter!

Äter du som du ska så bör du ju få i dig vad du behöver. Men att införskaffa lite omega3 och en burk med dagliga vitaminer är ju inte alls dåligt!
Citera
2011-11-04, 14:05
Medlem
m31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rajjy93
Tjena alla som är bättre än mig på träning, dom flesta

Jag tränar hemma, använder då kroppen som motstånd.

Gör pushups, pull ups i en stång jag köpt för ett tag sen och andra övningar jag lärt mig, orkar mer och mer med tiden, körde på gym innan stenhårt men tycker mer om att bara använda kroppen. Börjar lära mig extrema övningar eller s.k "Ghetto träning"

Jag äter ordentligt och nyttigt, brukar även jogga en liten runda innan jag ska träna, får upp pulsen lite då och blir mer taggad.

MEN, vill ha någon tillskott, som gör att jag blir lite mer taggad, orkar mer, piggare och kanske får lite mer muskler.

Har testat creatin för ett tag sen, men vet inte om det hjälpte något, kanske drack för lite vatten eller nått...

Men ifall någon kunde länka något fint tillskott? tack

Tjena rajjy!
EAA, protein eller kreatin. Helst alla 3 om du har råd
Citera
2011-11-04, 14:16
Medlem
Reaper123s avatar
Kan börja och säga att du mest troligt klarar dig utan tillskott om du sköter din kost, vila & sömn bra. Sömn/vila kan mest troligt vara orsaken till att du inte orkar så mycket du vill eller att du helt enkelt tränar mer än vad du du har energi för. Hur som helst...

Låter som du kanske ska testa en PWO, använder själv inte detta främst pga att det funkar dåligt på mig, men många får en uppiggande effekt och bättre fokus. Annars kan ju koffeintabletter funka? Det sistnämda hittar du ju nere på stan!

Nu är det en djungel i PWO-träsket, men detta är ett par exempel:
http://www.gymvaruhuset.com/traning/pre-workout-produkter/energi-pump.html
- Tänker inte yppa vilken produkt som funkar bäst, för detta skiljer något enormt och oftast är det främst placeboeffekten man känner av!

Edit: Självfallet ska du först läsa denna klistrade tråd (och alla andra, om du inte redan gjort det):
https://www.flashback.org/t1408546
Citera
2011-11-04, 16:24
Medlem
Bigorexias avatar
En burk koffeintabletter. Billigaste och effektivast.

Ev. Beta-alanin om man tycker om det. Ger stickningar vilket en del upplever som "taggande", men någon prestationsökande effekt har det inte.
Citera
2011-11-04, 18:53
Medlem
tack så mycket för alla svar! men vad betyder pwo? hehe
Citera
2011-11-04, 18:58
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Pre Work-Out.
Citera
2011-11-04, 19:00
Medlem
Citat:

Pre Work Out.

Tänkte ge body en chans igen för det var säkert 2-3 år sen jag var där senast. Kollar in på Kost och hälsa och läser första rubriken:

Öka 1 kg muskler i veckan med BODY Radio!
Radio Redaktionen, 2011-11-03 06:39 Coachning, Diet, Forskning, Hälsa 2

Denna vecka gästas BODY Radio av Ola Wallengren, en av Sveriges främsta experter på kost och träning. Ola berättar bland annat hur han lyckades lägga på sig fantastiska 18 kilo muskler på 20 veckor, och hur han bemästrade konststycket att äta 900 kcal per dag och ändå öka i muskelmassa. Detta och mycket mer i ett faktaspäckat program!
Stängde ner sidan och kommer aldrig besöka den igen. : )

Bigorexia. Jag läste i en bodybuilders blogg för något år sedan att där han skrev att Beta Alenine var det enda med kreatin som bevisligen fungerar. Jag vet inte om det är sant. Men tänkte ändå skriva det och fråga dig om du kanske visste något. Hursom så tror jag det är därför folk köper PWO just för effekten man får av Beta-Aleninet.
Citera
2011-11-06, 13:12
Medlem
Neontomtes avatar
Så då var det dags att köpa på sig div. hjälpmedel men har noll koll här.
Hoppas även jag postar i rätt del!

Funderar på att införskaffa mig följande:

Gainer Pro
Whey-80
Creatine Complete Extreme

Samtliga produkter ifrån Star Nutrition.

Jag försöker åtminstone träna 4-5 gånger i veckan på gym och har gjort detta i 3 månader nu.
Jag vill öka i både vikt och muskler då jag är väldigt lång och smal.

Hur ser dosering ut för dessa produkter? Skall man följa rekommendationerna på förpackningarna eller blanda något själv?

När tar man dessa produkter? Tillsammans, innan/efter träning, morgon, eftermiddag, kväll?

Tacksam för svar!
Citera
2011-11-06, 13:21
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Så då var det dags att köpa på sig div. hjälpmedel men har noll koll här.
Hoppas även jag postar i rätt del!

Funderar på att införskaffa mig följande:

Gainer Pro
Whey-80
Creatine Complete Extreme

Samtliga produkter ifrån Star Nutrition.

Jag försöker åtminstone träna 4-5 gånger i veckan på gym och har gjort detta i 3 månader nu.
Jag vill öka i både vikt och muskler då jag är väldigt lång och smal.

Hur ser dosering ut för dessa produkter? Skall man följa rekommendationerna på förpackningarna eller blanda något själv?

När tar man dessa produkter? Tillsammans, innan/efter träning, morgon, eftermiddag, kväll?

Tacksam för svar!

Om du inte vet vad produkterna är till, eller hur de ska användas, då ska du definitivt inte köpa de, utan istället läsa på om ämnet tills du har bildat en egen uppfattning, sen kommer du med ett vettigt förslag. Inte bara "Servera mig allt på ett silverfat."

Vill du gå upp i vikt lägg pengarna på något vettigt, ett kaloriöverskott från mat är det allra bästa.
Senast redigerad av Bigorexia 2011-11-06 kl. 13:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in