Citat:
Ursprungligen postat av
raatty
Känns som att alla kosttillskott marknadsförs på liknande vis eller tvärt om, antingen är det superörter som ökar din testo på två dagar eller som den här marknadsföringen när det försöker låta "proffsiga". Men förstår din synpunkt.
Intar ni någon form av kolhydrat+protein efter träning? Jag försöker oftast inta en måltid straxt efter träning då bestående av just protein samt viss del kolhydrater.
Visst är det så att vissa tillskott marknadsförs på ett missvisande sätt, eller skriver sådant som låter bra för den som köper det. Det finns mycket, speciellt t.ex "testoboosters" och fettförbränningspiller, som bara är trams rakt igenom, nu syftar jag på lagliga tillskott. Jag tränar alltid fastande och äter när jag kommer hem, både kolhydrat och protein i den måltiden (Mängden varierar). Detta är dock inget
måste, har du ett tillräckligt intag av kolhydrater kommer du hinna fylla på glykogenet tills nästa pass, förutsatt att du utfört träning som ens tömt det och du inte tränar samma muskel igen samma dag. Samma med protein, får du i dig tillräckligt totalt sett under dygnet, så spelar nog tajmingen av intagen mindre roll, även om det självklart inte är någon nackdel att lägga det i anslutning till träning.