2013-06-14, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Beror på hur man räknar. Jämför vi mängden EAA i dom olika produkterna så är kostnaden mer eller mindre likvärdig. 10g EAA är inte lika med 10g protein. Snarare så att 10g EAA = 20g protein.

Ja, så blir det naturligtvis, fast när jag har räknat på det har det varit dyrare med rent EAA tillskott än proteinpulver,men jag kanske räknade snabbt, fel eller så räknade vi på olika produkter. Men faktum kvarstår dock att man sällan använder EAA till något annat än efter träning.
Citera
2013-06-14, 23:50
Medlem
sowahs avatar
Ska påbörja deff om några veckor, värt att köra EAA under den tiden? Min magkänsla säger nej, då jag inte kommer bygga mycket muskelmassa under deffen.
Citera
2013-06-14, 23:54
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sowah
Ska påbörja deff om några veckor, värt att köra EAA under den tiden? Min magkänsla säger nej, då jag inte kommer bygga mycket muskelmassa under deffen.

Det som stimulerar muskeltillväxt under bulk gör det som regel även under diet. M.a.o. det som hjälper dig att öka under bulk kommer att hjälpa dig att behålla under deff.
Citera
2013-06-14, 23:59
Medlem
sowahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Det som stimulerar muskeltillväxt under bulk gör det som regel även under diet. M.a.o. det som hjälper dig att öka under bulk kommer att hjälpa dig att behålla under deff.
Intressant, bättre än att bara använda vassle då med andra ord?

Fan, nu fick jag ingen ursäkt att få ett uppehåll på den hemska smaken
Citera
2013-06-15, 00:02
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sowah
Intressant, bättre än att bara använda vassle då med andra ord?

Fan, nu fick jag ingen ursäkt att få ett uppehåll på den hemska smaken

I praktiken kommer det inte att göra någon skillnad om du väljer EAA eller vassleprotein. Kan du inte vänja sig vid smaken kan du gott dricka vassleprotein med gott samvete.
Citera
2013-06-15, 00:41
Medlem
sowahs avatar
Citat:
I praktiken kommer det inte att göra någon skillnad om du väljer EAA eller vassleprotein. Kan du inte vänja sig vid smaken kan du gott dricka vassleprotein med gott samvete.
Jag gillar inte smaken av bägge, men om jag får välja blir det whey-100 över EAA smakmässigt, om dessa gör samma sak för mig under deff väljer jag det förstnämnda, som dessutom är billigare.
Citera
2013-06-18, 07:33
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Ett tips: Eaanabol säljs ut för 195 spänn på sportkost.se
Citera
2013-06-18, 22:57
Medlem
mrrandom14s avatar
Är det onödigt att ta EAA på "full mage"? (1-1,5 h efter tex frukost då jag käkat två ägg och 3 dl havregryn)
Slänger man pengar i sjön eller har det någon effekt?
Citera
2013-06-18, 23:08
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrrandom14
Är det onödigt att ta EAA på "full mage"? (1-1,5 h efter tex frukost då jag käkat två ägg och 3 dl havregryn)
Slänger man pengar i sjön eller har det någon effekt?

Effekten kvarstår, men det blir mindre ju mer man har i magen vid intag.
Citera
2013-06-19, 19:20
Medlem
Citat:
Innan och under fyller träningen fyller ingen funktion om du även tar efter träning, förutsatt att du inte tränar fastande.

Ledsen att dra upp ett äldre inlägg men vad åsyftas med det fetade?
Jag brukar träna det första jag gör på morgonen för att sedan äta en stor lunch, när bör jag inta BCAA? Har fram tills nu tagit det under passet.
Citera
2013-06-19, 19:24
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maufau
Ledsen att dra upp ett äldre inlägg men vad åsyftas med det fetade?
Jag brukar träna det första jag gör på morgonen för att sedan äta en stor lunch, när bör jag inta BCAA? Har fram tills nu tagit det under passet.

Alltid efter och i din sits ev. även innan.
Citera
2013-06-26, 20:41
Medlem
Så, jag köpte mig en burk EAA FX Red Berry Breezer, har aldrig använt EAA innan. Tränar på morgonen, fastande, så då ska jag ta det innan om jag fattat rätt.

Det står: "Blanda en halv till hel skopa (6-12 gram) EAA FX i 1,5-3,0 dl vatten."

Jag grunnar bara på, hur mycket motsvarar 6/12 gram EAA "vanligt" protein så att säga? Jag sätter i mig 200g protein om dagen, hur mycket kan jag dra av på dessa 200g ifrån EAA't? Hoppas ni förstår hur jag menar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in