2011-12-07, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Tydligen verkar det vara 100%, alltså 100g EAA per 100 g pulver.

Bra löslighet och smak är det också
EAA naturell är 100%. Lite mindre i EAA som är smaksatt.
Citera
2011-12-07, 20:31
Medlem
Fun_Universitys avatar
Skulle tippa på att det ligger på drygt 98-99 %, men eftersom det står per 6 gram så avrundar man decimalerna uppåt.

Är oftast något litet skitämne extra i, om än extremt lite, t.ex klumpförebyggande eller fuktavvisande.

I de små kvantiteterna man äter/dricker EAA tillskott så spelar det ingen roll om det är naturell eller smaksatt, det är så små skillnader i kg pris att man kan ta en tjugondel extra om man har smaksatt.

Det ytterst lilla man tjänar på naturell kan man gladeligen lägga på bättre smak.
Citera
2011-12-07, 22:51
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Skulle tippa på att det ligger på drygt 98-99 %, men eftersom det står per 6 gram så avrundar man decimalerna uppåt.

Är oftast något litet skitämne extra i, om än extremt lite, t.ex klumpförebyggande eller fuktavvisande.

I de små kvantiteterna man äter/dricker EAA tillskott så spelar det ingen roll om det är naturell eller smaksatt, det är så små skillnader i kg pris att man kan ta en tjugondel extra om man har smaksatt.

Det ytterst lilla man tjänar på naturell kan man gladeligen lägga på bättre smak.

Hehe, fast EAA smakar ju skit i vilket fall
Citera
2011-12-08, 07:22
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.

EAA FX och Body Science EAA lika så.
Citera
2011-12-08, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.

EAA FX smakar ju verkligen ingenting, körde på ESAPRO GrapeTonic innan och den var värre än FX naturell för den hade en "smak" som gick att förstöra, eller hur man ska förklara det.

Naturell har ingen smak alls, går inte att sätta fingret på vad det är i alla fall.
Citera
2011-12-08, 22:57
Medlem
klantons avatar
När bör jag inta EAA/BCAA? - FAQ
Direkt innan och direkt efter din träning.

Jag ska köpa Scivation Xtend och läser följande:
Blanda 1 skopa med ca 3dl vatten. Rör om eller skaka och drick under träning. På vilodagar, drick under dagen.

Scivation skriver själva:

När ska BCAA egentligen intas? Antar att det ultimata är att inta innan, under och efter träning men räcker det med att man bara tar före/efter eller under? Får man samma resultat om man kör på före/efter som om man kör endast under?
Det blir billigare i längden men samtidigt får du i dig mindre mängd vilket borde vara sämre?
Citera
2011-12-09, 07:28
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klanton
När bör jag inta EAA/BCAA? - FAQ
Direkt innan och direkt efter din träning.

Jag ska köpa Scivation Xtend och läser följande:
Blanda 1 skopa med ca 3dl vatten. Rör om eller skaka och drick under träning. På vilodagar, drick under dagen.

Scivation skriver själva:

När ska BCAA egentligen intas? Antar att det ultimata är att inta innan, under och efter träning men räcker det med att man bara tar före/efter eller under?
Får man samma resultat om man kör på före/efter som om man kör endast under?
Det blir billigare i längden men samtidigt får du i dig mindre mängd vilket borde vara sämre?

Du ska ta BCAA för och efter. Du kan hoppa intaget före om du inte tränar på fastande mage. Det finns inget som tyder på att BCAA före,under och efter skulle vara bättre än bara före och efter.
Citera
2011-12-09, 16:31
Medlem
klantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Du ska ta BCAA för och efter. Du kan hoppa intaget före om du inte tränar på fastande mage. Det finns inget som tyder på att BCAA före,under och efter skulle vara bättre än bara före och efter.

Okej, det låter bra! Blir att köra på det istället för proteinpulver. Är det smart att köra på proteindrinkar som mellanmål samtidigt som man kör BCAA före/efter träning eller man ska helst inte kombinera dessa två kosttillskott?
Citera
2011-12-09, 16:35
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klanton
Okej, det låter bra! Blir att köra på det istället för proteinpulver. Är det smart att köra på proteindrinkar som mellanmål samtidigt som man kör BCAA före/efter träning eller man ska helst inte kombinera dessa två kosttillskott?

Går mer än utmärkt att kombinera de två.
Citera
2011-12-12, 19:01
Medlem
Hej, Vad är skillnaden mellan EAA och BCAA?

Och jag funderar på att köpa EAA och funderar på body science från MM SPORT. men nu till min fråga, Vilken uutav dessa skall jag välja om jag vill bygga stora fina muskler, vad är skillnaden på dessa?

http://www.mmsports.se/Body-Science-EAA.html

http://www.mmsports.se/Body-Science-EAA-X.html

http://www.mmsports.se/Body-Science-EAA-XX-97-98.html
Citera
2011-12-12, 22:11
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiceCube
Hej, Vad är skillnaden mellan EAA och BCAA?
Jaddu, du kanske ska kolla upp vad förkortningen står för och därefter resonera. Hade du också frågat om det hette BAJS eller CoD istället?

Citat:
Ursprungligen postat av RiceCube
Och jag funderar på att köpa EAA och funderar på body science från MM SPORT. men nu till min fråga, Vilken uutav dessa skall jag välja om jag vill bygga stora fina muskler, vad är skillnaden på dessa?

http://www.mmsports.se/Body-Science-EAA.html

http://www.mmsports.se/Body-Science-EAA-X.html

http://www.mmsports.se/Body-Science-EAA-XX-97-98.html
Enligt mig ser de 3 nästan identiska ut, förutom storleken och priset. Välj den förpackning som passar dig bäst. Aminosyror är aminosyror, hade du fått i dig detta från maten hade det fungerat lika utmärkt. Det är inget sjukt med fria aminosyror, så du håller koll på det. Du får inte mer muskler, och de blir inte finare av sånt här heller.
Citera
2011-12-13, 20:07
Medlem
Amerikanerna verkar ju vara helt frälst på bcaa, jag tycker nästan att det endast är svenska forum som föredrar eaa. Kan inte de ha nån poäng i att bcaa skulle vara att föredra?
Tex så har utländska kosttillskott-shopar bcaa produkter i mängder men ytterst få eaa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in