Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-03-26, 20:43
  #1201
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Jag kör på med EAA från Fairings oh jag gillar resultatet men har en liten fundering;

Hur e det med Aspartam'en, e de något att ora sig för? Har denna frågan kommit innan i tråden får ni gärna länka mig dit jag har inte lust att leta igenom alla 100 sidor =)
Du hittar ingen seriös sida som påstår att Aspartam är bevisat farligt.
Citera
2010-03-26, 21:44
  #1202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Jag kör på med EAA från Fairings oh jag gillar resultatet men har en liten fundering;

Hur e det med Aspartam'en, e de något att ora sig för? Har denna frågan kommit innan i tråden får ni gärna länka mig dit jag har inte lust att leta igenom alla 100 sidor =)
Det skall vara ofarligt i måttliga doser. Dock vid överkonsumption har det laxerande effekt!

Finns en studie som visar på nervskador i hjärnan och flera studier som visar på både ökad risk för cancer och inte alls någon risk, men hur ofta hör man inte om hur man får cancer av allt? Nu ställer jag mig neutral i frågan om aspartam, men själv undviker jag helst aspartam! Men det är enligt senaste helt ofarligt i de mängder som normalt använts.
Citera
2010-03-27, 02:13
  #1203
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Du hittar ingen seriös sida som påstår att Aspartam är bevisat farligt.

På råttor, visserligen i sjuka mängder, så ökar det statistiskt risken för hjärncancer. Om du inte anser att hjärncancer är farligt, så får du väl anse det, men jag tror nog att gemene man gör det.
Citera
2010-03-27, 09:29
  #1204
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
På råttor, visserligen i sjuka mängder, så ökar det statistiskt risken för hjärncancer. Om du inte anser att hjärncancer är farligt, så får du väl anse det, men jag tror nog att gemene man gör det.
Såklart tar jag inte med den i beräkning då det rör sig om stora mängder. Men vid normala mängder då, får jag väl tillägga.
Citera
2010-03-27, 15:08
  #1205
Medlem
Sujoks avatar
Var nere och handlade EAA FX nu. Men de hade bara naturell Någon som har något tips man kan blanda det med för att få lite bättre smakl. Har inte testat den ännu.
Citera
2010-03-27, 15:09
  #1206
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Var nere och handlade EAA FX nu. Men de hade bara naturell Någon som har något tips man kan blanda det med för att få lite bättre smakl. Har inte testat den ännu.


Fun light!!
Citera
2010-03-27, 17:53
  #1207
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Fun light!!

Har du någon favorit?
Citera
2010-03-27, 18:09
  #1208
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Har du någon favorit?


Tyvärr inte, men har hört mycket gott om wild berries och appear.

Jordgubb borde inte slå helt fel heller.
Citera
2010-03-28, 00:20
  #1209
Medlem
NormalBurgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Tyvärr inte, men har hört mycket gott om wild berries och appear.

Jordgubb borde inte slå helt fel heller.
Wildberries är nice!
Citera
2010-03-28, 00:57
  #1210
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormalBurger
Wildberries är nice!


Sa ju de

Jag själv har bara kört med Icas egna och BOBs.
Det jag tycker är viktigt är att leta efter en med aspartam i eftersom jag tycker det tar bort den äckliga smaken ännu mer än vad "nyttiga" sockersaften gör gentemot den "onyttiga" aspartamdrickan
Citera
2010-03-28, 10:47
  #1211
Medlem
BengtZzs avatar
Fun light med smaken "Appear" dvs äpple och päron är riktigt god. Rekommenderas av mig!
Citera
2010-03-28, 20:57
  #1212
Medlem
Krehs avatar
Alla Fun Light, förutom den sliskiga gröna, peach passion och den nya med kinessmak, smakar bra.

Orange är en väldigt stark favorit hos mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback