2004-01-12, 17:40
Medlem
dt52810s avatar
Installerade alldeles nyss opera efter många lovord, och jag känner mig som en idiot som kört IE när detta alternativ funnits.

Nåja. en snabb fråga, När man dubbelklickar i en text så kommer det upp en meny med "kopiera text" "sök" "kopiera till anteckningar" osv, detta vill jag omedelbart ha bort. Har letat men hittar ingenting.

Någon "expert" som har svar?
Citera
2004-01-12, 18:17
Medlem
TTKs avatar
Har du titta i File -> Preferences -> Mouse and Keyboard

Om det inte finns nå regelrätt sått att stänga av det så kanske det går att knyta funktionen till något annat.

Men får jag fråga, varför vill du ha bort funktionen? Om du inte använder den kan du väl undvika dubbelklickningar, eller?
Citera
2004-01-12, 18:26
Medlem
dt52810s avatar
Hehe. Jag har en liten böjelse för att sitta och dubbelklicka i texten samtidigt som jag läser. enbart av den anledningen

Tack för svaret, skall omedelbart kolla upp det!

edit: Förstod inte mycket av det där, ingen som har något bra tips eller skall jag maila företaget och fråga?
Citera
2004-01-12, 18:56
Medlem
Nidstangs avatar
Har du Svensk version av opera så är det:
Arkiv - Inställningar - Mus och tangentbord och avaktivera "musgester"
Ärligt talat är jag inte 100% på att musgester har med just detta att göra, men du kan ju testa.
I övrigt så tycker jag att det är just denna typ av finesser som gör Opera så bra.
Citera
2004-01-12, 19:26
Medlem
dt52810s avatar
Nidstang: Har testat och det fungerade tyvärr inte. Nåväl det är kanske dags att göra sig av med min lilla böjelse.

Tack till alla som hjälp till!
Citera
2004-01-12, 20:17
Medlem
XSSs avatar
Kanske det kanske, saken är den att om man dubbelklickar i en text så markeras först ett ord, en tredje klickning markerar en rad och ett fjärde klick markera hela stycket/texten.

Och då är det kanske naturligt att få upp en meny om vad man vill göra med den markeringen, tex. kopiera eller klippa =)
Citera
2004-01-13, 13:18
Bannlyst
mm. Visst äger Opera IE alltid
Orsaken till IE's dominans beror ju på att det finns integrerat i Windows+ att windows är det vanligaste förekommande os:et.

Sen finns det väl också dem som är för "dumma" för att inse hur smartOpera är för att vara på så få mb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in