Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-08, 11:06
  #4189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sssara
Hej

Var inne Och kikade efter ngt nytt proteinpulver, då jag tröttnat lite på whey 80.
Såg på gymvaruhuset de fanns ett tripel whey-3 till ett mkt bra pris!
Men inga omdömen på sidan, någon som provat är de ett juste protein?
Smakmässigt?

Har tidigare haft whey fx som var helt okej
De godaste ja testat är double pro ifrån eiselt men är tyvär lite dyrt!

Eller något annat billigt juste protein ni kan rekommendera? :-)

Whey FX päronsplit är ju min favorit. Tycker alla smaker är riktigt bra i Whey FX serien. Väldigt bra kvalite på smakerna precis som på Gymgrossistens Whey 80.

Egentligen är jag inte så kräsen. Efter träning är jag lite nojjig och halsar drinken för vill snabbt få i mig näring. Kan inte se meningen med att gå runt och smutta på den som vissa här verkar göra. Nu syftar jag på de som betalar 300-400kg för sketet proteinpulver. Kan inte tänka mig att de halsar som riktiga män direkt.
Citera
2015-07-08, 16:25
  #4190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sssara
Hej

Var inne Och kikade efter ngt nytt proteinpulver, då jag tröttnat lite på whey 80.
Såg på gymvaruhuset de fanns ett tripel whey-3 till ett mkt bra pris!
Men inga omdömen på sidan, någon som provat är de ett juste protein?
Smakmässigt?

Har tidigare haft whey fx som var helt okej
De godaste ja testat är double pro ifrån eiselt men är tyvär lite dyrt!

Eller något annat billigt juste protein ni kan rekommendera? :-)


Body Science "Whey 100" från MMsport är gott,

http://www.mmsports.se/Kosttillskott...-Whey-100.html

Smaken Double Rich Chocolate är himmelsk! Mycket godare än Double Rich Chocolate på gymgrossisten.
Citera
2015-07-08, 17:19
  #4191
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Whey FX päronsplit är ju min favorit. Tycker alla smaker är riktigt bra i Whey FX serien. Väldigt bra kvalite på smakerna precis som på Gymgrossistens Whey 80.

Egentligen är jag inte så kräsen. Efter träning är jag lite nojjig och halsar drinken för vill snabbt få i mig näring. Kan inte se meningen med att gå runt och smutta på den som vissa här verkar göra. Nu syftar jag på de som betalar 300-400kg för sketet proteinpulver. Kan inte tänka mig att de halsar som riktiga män direkt.

Så där tänkte jag alltid förr. Om det drog ut på tiden så fick jag nästan ångest.
På senare år har jag dock märkt att det inte gör någon skillnad om man tar sitt protein direkt efter eller någon timma senare. Nu för tiden sätter jag mig ner och tar det lugnt en stund innan jag tar fram drinken. Kan i vissa fall dröja upp till 1h. Som sagt, har inte märkt något negativt av det alls.
Citera
2015-07-14, 03:40
  #4192
Medlem
http://www.lifebutiken.se/produkter/...800-g-jordgubb

är denna bra?
Köpte pga fattigdom, men tror ni det är bra kvalitativ protein?
Det ska ju finnas torin(???) och liknande protein typer som ska vara sämre och liknande, det är "LIFE" egna märke därav priset

jag väger ca 70kg, är inte 3x70, 210g protein otroligt mycket per dag?
Citera
2015-07-14, 10:45
  #4193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
http://www.lifebutiken.se/produkter/...800-g-jordgubb

är denna bra?
Köpte pga fattigdom, men tror ni det är bra kvalitativ protein?
Det ska ju finnas torin(???) och liknande protein typer som ska vara sämre och liknande, det är "LIFE" egna märke därav priset

jag väger ca 70kg, är inte 3x70, 210g protein otroligt mycket per dag?

Dyrt bara, annars är det säkert inget fel på det.
Citera
2015-07-14, 14:15
  #4194
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
http://www.lifebutiken.se/produkter/...800-g-jordgubb

är denna bra?
Köpte pga fattigdom, men tror ni det är bra kvalitativ protein?
Det ska ju finnas torin(???) och liknande protein typer som ska vara sämre och liknande, det är "LIFE" egna märke därav priset

jag väger ca 70kg, är inte 3x70, 210g protein otroligt mycket per dag?
Det finns betydligt billigare protein om du vill vara ekonomiskt. Innehållsmässigt ser det inte ut som något märkvärdigt, ett typiskt 80 % vassleprotein.
Citera
2015-07-14, 16:22
  #4195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Det finns betydligt billigare protein om du vill vara ekonomiskt. Innehållsmässigt ser det inte ut som något märkvärdigt, ett typiskt 80 % vassleprotein.

Skulle du kunna länka något billigare är du snäll?
900gram räcker till 34 portioner vilket är bra, kollade på gymgross och mmasports och det var dyrare per gram om jag inte minns fel, plus orkar inte handla genom internet eller åka ända till en gymgross butik, men om det är betydligt billigare kan jag tänka mig det
Citera
2015-07-14, 17:04
  #4196
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
Skulle du kunna länka något billigare är du snäll?
900gram räcker till 34 portioner vilket är bra, kollade på gymgross och mmasports och det var dyrare per gram om jag inte minns fel, plus orkar inte handla genom internet eller åka ända till en gymgross butik, men om det är betydligt billigare kan jag tänka mig det
Nej, Gymgrossistens och MM Sports egna är betydligt billigare. Den du länkar till kostar 149 kr för 800 g. Det innebär ett kilopris på nästan 190 kr. Kikar du på MM Sports så kostar 1 kg 159 kr och de har dessutom mängdrabatt vilket gör att du kommer ner runt 100-120 kr per kg om du köper 4+ påsar på samma gång.
Citera
2015-07-14, 17:17
  #4197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
Skulle du kunna länka något billigare är du snäll?
900gram räcker till 34 portioner vilket är bra, kollade på gymgross och mmasports och det var dyrare per gram om jag inte minns fel, plus orkar inte handla genom internet eller åka ända till en gymgross butik, men om det är betydligt billigare kan jag tänka mig det

(FB) Stora Tråden om Proteinpulver - Med Guide/FAQ
Citera
2015-07-14, 18:11
  #4198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Så där tänkte jag alltid förr. Om det drog ut på tiden så fick jag nästan ångest.
På senare år har jag dock märkt att det inte gör någon skillnad om man tar sitt protein direkt efter eller någon timma senare. Nu för tiden sätter jag mig ner och tar det lugnt en stund innan jag tar fram drinken. Kan i vissa fall dröja upp till 1h. Som sagt, har inte märkt något negativt av det alls.

Samma här. Tränar mest på jobbet och har inte ens proteinpulver förvarat där. Men förvarar proteinbars i skåpet som jag äter när jag ska gå till tåget eftersom det tar runt 90min hem.
Citera
2015-07-17, 23:20
  #4199
Medlem
Någon som har bra tips på hemsidor eller butiker i stockholm som säljer proteinpulver för veganer?
Citera
2015-07-18, 00:16
  #4200
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dezmond370
Någon som har bra tips på hemsidor eller butiker i stockholm som säljer proteinpulver för veganer?

Men snälla, det är ju bara att googla:

https://www.google.se/webhp?sourceid...rotein&es_th=1

Gymgrossisten kommer som första träff
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback