Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-28, 00:23
  #4093
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Kan någon tipsa om ett billigt 100%-igt proteinhydrolysat?

Genom prisjakt hittade jag dessa:

Triple Whey-3
http://www.gymvaruhuset.com/sv/artik...chocolate.html

och

ARNOLD IRON WHEY Protein
http://www.xpower.se/arnold-iron-whe...feral=prisjakt

Tittar jag på resp hemsidor så verkar dessa vara blandningar dvs koncentrat, isolat och hydrolysat.

Bumpar denna!
Citera
2015-03-28, 02:17
  #4094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Bumpar denna!

Arnolds produkter var nyligen ute i blåsväder, jag hade inte köpt något från det företaget.
Citera
2015-03-28, 09:46
  #4095
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Bumpar denna!
ARNOLD IRON WHEY har visat sig vara protein spike:ad. Precis som ovanstående användare skrev skulle jag undvika det företaget.
Citera
2015-03-29, 13:38
  #4096
Medlem
http://www.va.se/nyheter/2015/03/20/...-lite-protein/
Citera
2015-03-29, 16:47
  #4097
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralNovember
http://www.va.se/nyheter/2015/03/20/...-lite-protein/


Ajajaj, själv har jag kört med protein från Star Nutritions Whey-100 och Mutant Nutritions Mutant Whey.

Är Fairings Rapid Hydro Blend något man kan pröva? Jag tänker främst på hydrolyserat protein. Fairing är väl ett bra märke?
__________________
Senast redigerad av Askenar 2015-03-29 kl. 16:48. Anledning: Tillägg
Citera
2015-03-30, 15:19
  #4098
Medlem
Jag brukar handla mina produkter på Maxim. Vet inte så mycket om företag, men tror dom är bra!
Vill helst inte byta då jag har 15% rabatt där genom Studentkortet.se!
Citera
2015-03-30, 15:23
  #4099
Medlem
Ovcharkas avatar
Happ, köpte Whey Class+

Men vad fan, blir inte klok på proteininnehållet. Hela dunken är på 1kg. Per 100g är det 78g protein. Enligt mina uträkningar är det extremt lite. Väger 70kg. Så tänker att runt 200g protein per dag blir bra.

Så; 250g pulver = 195g protein.

Men burken innehåller 1000g, alltså räcker det ju bara 5 dagar?! Räknar jag galet eller är burken extremt snål på protein? Har kvittot kvar... Kan ju inte köpa en burk för 300 spänn var femte dag...
Citera
2015-03-30, 16:35
  #4100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Happ, köpte Whey Class+

Men vad fan, blir inte klok på proteininnehållet. Hela dunken är på 1kg. Per 100g är det 78g protein. Enligt mina uträkningar är det extremt lite. Väger 70kg. Så tänker att runt 200g protein per dag blir bra.

Så; 250g pulver = 195g protein.

Men burken innehåller 1000g, alltså räcker det ju bara 5 dagar?! Räknar jag galet eller är burken extremt snål på protein? Har kvittot kvar... Kan ju inte köpa en burk för 300 spänn var femte dag...

För det första så köpte du onödigt dyrt proteinpulver och för det andra så ska verkligen inte alla dina 200 g protein komma från pulvret.
du ska räkna proteiner från all mat du äter under hela dagen också. Äter du proteinrik mat så är chansen stor att du redan landar på över 200 g protein UTAN ditt proteinpulver.
Citera
2015-03-30, 17:06
  #4101
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerho
För det första så köpte du onödigt dyrt proteinpulver och för det andra så ska verkligen inte alla dina 200 g protein komma från pulvret.
du ska räkna proteiner från all mat du äter under hela dagen också. Äter du proteinrik mat så är chansen stor att du redan landar på över 200 g protein UTAN ditt proteinpulver.

Köpte ändå den billigare varianten (298kr) istället för den andra som kostade hundra mer för jag tänkte detspelar väl ingen roll. Antagligen billigare på nätet, men jag ville ha det nu direkt så jag köpte i butik.

Tja, jag äter ju kött varje dag... Så vad sägs om leverantörens rekomenderade dosering då? De säger att en burk räcker till 28 portioner, vilket de i sin tur säger man ska ta 3ggr dag. Så enligt deras rekomendation räcker en burk inte ens tio dar. Och då får jag i mig ca 80g protein. Det är ju ingenting.

Ugh, jag ruttnar. Vet inte vad jag ska göra. Så mycket högre än 78g protein per 100g pulver går väl inte komma antar jag.

Är det mycket billigare på annat håll? Kan ju köra slut på den här burken sålänge medans jag jag väntar på att få en annan burk hemskickad.
__________________
Senast redigerad av Ovcharka 2015-03-30 kl. 17:08.
Citera
2015-03-30, 19:06
  #4102
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag drack en Whey Class energidryck idag med hallon, den var mycket god faktiskt. Den tycker jag att ja var värd när jag har svettats och tränat bra.
Citera
2015-03-30, 19:16
  #4103
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Tja, jag äter ju kött varje dag... Så vad sägs om leverantörens rekomenderade dosering då? De säger att en burk räcker till 28 portioner, vilket de i sin tur säger man ska ta 3ggr dag. Så enligt deras rekomendation räcker en burk inte ens tio dar. Och då får jag i mig ca 80g protein. Det är ju ingenting.


Om det på en flaska vatten stod att du ska dricka 6dl 3 gånger dagligen, hade du gjort det då? Eller hade du istället druckit när du var törstig?

Sikta på att äta 0g proteinpulver per dag, skulle du slarva med maten någon dag så kan du komplettera med lite proteinpulver. Det heter kosttillskott utav en anledning.
Citera
2015-03-30, 19:45
  #4104
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Om det på en flaska vatten stod att du ska dricka 6dl 3 gånger dagligen, hade du gjort det då? Eller hade du istället druckit när du var törstig?


Va? På tal om vad? Och nej.

Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia
Sikta på att äta 0g proteinpulver per dag, skulle du slarva med maten någon dag så kan du komplettera med lite proteinpulver. Det heter kosttillskott utav en anledning.

Herregud, man kan vara trevlig och man kan vara dryg. Du är det senare. Vad lärdejag mig av detta inlägget? Inte ett skit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback