Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-15, 18:38
  #4045
Medlem
Out-of-lines avatar
Fattar inte hur folk kan med att säga att Whey FX är det billigaste. Här är länken till gymvaruhuset så du får ta en titt själv.

http://www.gymvaruhuset.com/sv/artik...10-x-750g.html

7,5kg för 1000kr = 133kr/kg OM DU KÖPER 7.5KG AKA 10 PÅSAR. Gott folk, om ni inte gjort eran research så uttala er inte.

Gymgrossisten har kampanj nu som slutar 28 feb (om jag inte minns fel) med Whey-80 1kg för 100kr
Citera
2015-02-15, 20:44
  #4046
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-line
Fattar inte hur folk kan med att säga att Whey FX är det billigaste. Här är länken till gymvaruhuset så du får ta en titt själv.

http://www.gymvaruhuset.com/sv/artik...10-x-750g.html

7,5kg för 1000kr = 133kr/kg OM DU KÖPER 7.5KG AKA 10 PÅSAR. Gott folk, om ni inte gjort eran research så uttala er inte.

Gymgrossisten har kampanj nu som slutar 28 feb (om jag inte minns fel) med Whey-80 1kg för 100kr

Bra dump där du försöker idiotförklara andra. Men: inläggen är 2 år gammal. Tror du marknaden är konstant?
Citera
2015-02-16, 04:27
  #4047
Avstängd
4BD1s avatar
Hej!

Kan någon här ge mig ett BRA tips på i första hand grymt bra protein men samtidigt en utsökt smak. Har haft en smak tidigare mins ej vilket, päron dock var smaken som var rena barnleken. Men utöver det har vart enda protein pulver jag inhandlat smakat för dåligt eller varit för mycket för magen efter gymmet. Det har i flesta fallen inte kunnat gå dricka då det blivit så tjockt och liksom " för mycket" för magen helt enkelt.

Så behöver tips på bra protein pulver som är värt pengarna. Spelar ingen roll om det kostar 99kr eller 400kr utan bara det är bra vara.

Någon med tips ?
Citera
2015-02-16, 12:09
  #4048
Medlem
Om ett proteinpulver är för "tjockt" så har du tagit för mycket pulver i förhållande till mjölk/vatten.

MMsport har bra erbjudande, deras proteinpulver är det inget fel på. Rek Double Rich Chocolate.

http://www.mmsports.se/Kosttillskott...-Whey-100.html

Jag brukar köra på 1 DL mått pulver till 3 DL mjölk, alltid 1:3 ratio.
Citera
2015-02-16, 19:23
  #4049
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4BD1
Hej!

Kan någon här ge mig ett BRA tips på i första hand grymt bra protein men samtidigt en utsökt smak. Har haft en smak tidigare mins ej vilket, päron dock var smaken som var rena barnleken. Men utöver det har vart enda protein pulver jag inhandlat smakat för dåligt eller varit för mycket för magen efter gymmet. Det har i flesta fallen inte kunnat gå dricka då det blivit så tjockt och liksom " för mycket" för magen helt enkelt.

Så behöver tips på bra protein pulver som är värt pengarna. Spelar ingen roll om det kostar 99kr eller 400kr utan bara det är bra vara.

Någon med tips ?
Platinum Whey med smaken "milk chocolate" smakar snarlikt Pucko och är den bästa "choklad"-smaken bland de märken jag testat (Gymgrossisten, sv-tillskott och Myprotein). Dock så är den väldigt dyr (ca 300/kg) så man får passa på när den har kampanj/rabatt.
Proteinpulver blir mycket tjockare med mjölk istället för vatten, själv kör jag bara med vatten.
Citera
2015-02-16, 23:38
  #4050
Medlem
Out-of-lines avatar
MM sports whey 100 för 100kr/kg
Smartupps på gymgrossisten 2kg för 100kr/kg
Också Star nutrition whey 80 för 100kr/kg som sagt

Vet dock ej vilken som har bäst kvalite men kolhydrat & fett mässigt är whey 80 mini lite bättre än smartupps
__________________
Senast redigerad av Out-of-line 2015-02-16 kl. 23:43.
Citera
2015-02-16, 23:39
  #4051
Medlem
Out-of-lines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Bra dump där du försöker idiotförklara andra. Men: inläggen är 2 år gammal. Tror du marknaden är konstant?

Förvisso sant
Citera
2015-02-16, 23:56
  #4052
Medlem
Vad är billigaste storpacket man kan köpa idag på proteinpulver?

Tog precis slut på en burk whey guld, dessvärre har den för högt pris för att köpa varje månad.
Citera
2015-02-17, 14:15
  #4053
Medlem
Orwellians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Effektivast, hur då? Vassle är vassle, i stort sett. Undantaget möjligen ett par amerikanska märken där man s. k. protein smike:ar, dvs. använder billiga aminosyror och andra kvävehaltiga utfyllnadsämnen för att höja proteinhalten. Arnold Schwarzeneggers märke misstänks göra det. Annars har du ju recensionstråden där du kan läsa folks recensioner om alla möjliga vasslesorter.

Läst någonstans att Fitnessguru gör samma sak. Någon som har koll?

edit: Och vad innebär det i praktiken? Får man dra av ett par gram protein på varje skopa eller är det i princip samma sak?
__________________
Senast redigerad av Orwellian 2015-02-17 kl. 14:17.
Citera
2015-02-17, 14:19
  #4054
Medlem
Orwellians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloblimp
Platinum Whey med smaken "milk chocolate" smakar snarlikt Pucko och är den bästa "choklad"-smaken bland de märken jag testat (Gymgrossisten, sv-tillskott och Myprotein). Dock så är den väldigt dyr (ca 300/kg) så man får passa på när den har kampanj/rabatt.
Proteinpulver blir mycket tjockare med mjölk istället för vatten, själv kör jag bara med vatten.

Tycker själv det är enorm skillnad på vassle och kasein. Kasein är riktigt tjockt och en fröjd att dricka även med vatten medan vassle får en betydligt tunnare och vattnigare konsistens. Vad man föredrar är väl en smaksak, chokladsmaker gillar jag inte alls med enbart vatten.
Citera
2015-02-17, 14:24
  #4055
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Köpte idag min första shaker på MMSports! 👍😄
Den hade 2 olika fack, så bra... 109kr
Jag har Whey 100 med smaken naturell. Blandade 70ml vatten med 0.8 dl pulver.
Måste säga att det smakade... Väldigt lite men samtidigt inte så gott.
Finns det smaker där ute som är riktigt goda?
Det är synd att man inte kan prova utan måste köpa så stora förpackningar i butikerna
Citera
2015-02-17, 14:31
  #4056
Medlem
Någon som har testat Lean Protein? Isåfall skulle de va gött med en liten recension osv på hur det smakar osv. Har riktat in mig på smaken Blueberry Raspberry icecream
(http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...-protein-900-g)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback