Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-16, 22:31
  #2797
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argsvennne
Men har du kört förut?

Ja, 5 gram dagligen. Använde Star Nutrition, vanligt monohydrat.
Citera
2017-08-16, 22:34
  #2798
Avstängd
argsvennnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Ja, 5 gram dagligen. Använde Star Nutrition, vanligt monohydrat.
ok, ska kolla upp dom
Citera
2017-08-16, 22:41
  #2799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argsvennne
Vilket märke då? Hur mår du på den?

Kör Myprotein nu, använt Smartsups också.
Kör alltid på det billigaste då det ger samma effekt.

Jag märker ingenting negativt av kreatin.
Du borde pröva att låta bli det helt, för att se om huvudvärken försvinner på dina träningsdagar.

Gör den det så win, gör den inte så vet du att det inte var kreatinet.
Citera
2017-08-16, 22:47
  #2800
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argsvennne
En skopa enligt min burk, fick man med vid köpet.

fick ingen skopa.
Citera
2017-08-16, 22:56
  #2801
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
fick ingen skopa.

Då är det som jag skrev tidigare, ca 2 teskedar.
Citera
2017-08-17, 04:17
  #2802
Medlem
libbens avatar
Själv köper jag det märke som är billigast av monohydrat.

Tagit det sedan 2011 året runt. Uppehåll som uppstått är marginellt på grund av att jag väntar på att få ny leverans hem.

ArgSvenne.

Det räcker med en rågad tesked. Du får ingen större effekt av att du tar 5 gram.
Ta en bra rågad tesked så ligger du runt 4-5 gram. Ingen ide med att sleva i dig två teskedar.

Försök att få det som en vana att ta det på kvällen efter du tränat i samband med något intag.

Du verkar noja väldigt mycket. Vet du med dig om du är fullt frisk för övrigt? Nojar du även över hur mycket vatten du dricker varje dag och tvingar i dig extra vatten när du tränar och tar kreatin?

Håller du på med annat inom träning som ej är nyttigt. Steroider osv dvs.

Du verkar väldigt orolig och framstår nojig.

Kreatin har en känd biffekt, man får mer fettfri massa.

Är du fullt frisk så belastar det inte njurarna alls och skulle det vara så att du inte har friska njurar så skulle du troligen märka det och ha större symtom.

Det låter som du nojar mycket. Du kan även träna precis som vanligt fast utan kreatin ett halvår och se hur det känns. Sedan börja med kreatin igen.
Citera
2017-08-17, 17:59
  #2803
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Själv köper jag det märke som är billigast av monohydrat.

Tagit det sedan 2011 året runt. Uppehåll som uppstått är marginellt på grund av att jag väntar på att få ny leverans hem.

ArgSvenne.

Det räcker med en rågad tesked. Du får ingen större effekt av att du tar 5 gram.
Ta en bra rågad tesked så ligger du runt 4-5 gram. Ingen ide med att sleva i dig två teskedar.

Försök att få det som en vana att ta det på kvällen efter du tränat i samband med något intag.

Du verkar noja väldigt mycket. Vet du med dig om du är fullt frisk för övrigt? Nojar du även över hur mycket vatten du dricker varje dag och tvingar i dig extra vatten när du tränar och tar kreatin?

Håller du på med annat inom träning som ej är nyttigt. Steroider osv dvs.

Du verkar väldigt orolig och framstår nojig.

Kreatin har en känd biffekt, man får mer fettfri massa.

Är du fullt frisk så belastar det inte njurarna alls och skulle det vara så att du inte har friska njurar så skulle du troligen märka det och ha större symtom.

Det låter som du nojar mycket. Du kan även träna precis som vanligt fast utan kreatin ett halvår och se hur det känns. Sedan börja med kreatin igen.

Pratar du med mig? Du verkar upprepa dig mycket. Jag undrar mest eftersom att en tesked kreatin kan variera mellan knappt en full tesked till två teskedar om den är rågad. Du verkar upprepa dig mycket.
Citera
2017-08-17, 22:40
  #2804
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Pratar du med mig? Du verkar upprepa dig mycket. Jag undrar mest eftersom att en tesked kreatin kan variera mellan knappt en full tesked till två teskedar om den är rågad. Du verkar upprepa dig mycket.

Ja jag ser nu att det jag skrev känns upprepande.

Jag skrev inte till dig i första hand, utan till ArgSvenne.

1 rågad tesked duger fint. I mitt sinne är detta en bra rågad tesked.
https://thumbs.dreamstime.com/z/spiskummin-18640941.jpg

Vissa tycker nästan att en rågad tesked är som den till vänster i denna bild.
http://2.bp.blogspot.com/-moI2CqC81O...0/IMG_5962.JPG

Då förstår jag att man tar två ifall man tar sådana skedar.
Citera
2017-08-18, 17:38
  #2805
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Ja jag ser nu att det jag skrev känns upprepande.

Jag skrev inte till dig i första hand, utan till ArgSvenne.

1 rågad tesked duger fint. I mitt sinne är detta en bra rågad tesked.
https://thumbs.dreamstime.com/z/spiskummin-18640941.jpg

Vissa tycker nästan att en rågad tesked är som den till vänster i denna bild.
http://2.bp.blogspot.com/-moI2CqC81O...0/IMG_5962.JPG

Då förstår jag att man tar två ifall man tar sådana skedar.

Den du menar är rågad ser snarare ut som 2½ skedar.....

men ja, spela roll, mer än den vänstra iaf
Citera
2017-08-25, 12:47
  #2806
Medlem
Kersers avatar
Tränat 3-4 (ibland 5) gånger i veckan 1 år nu. Tränar rätt och bra, samt sköter kosten.
Har alltid haft enormt svårt att gå upp i vikt. Har dock, äntligen, börjat lägga på mig en del muskler. Har tyvärr inte gen-lotteriet på min sida...

Jag har försökt läsa på om kreatin, men har lässvårigheter och kommer därför inte fram till något vettigt innan jag lackar på min tröghet.

Så min fråga är; Hade jag fått ut något av att börja med kreatin?
Citera
2017-08-25, 12:53
  #2807
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerser
Tränat 3-4 (ibland 5) gånger i veckan 1 år nu. Tränar rätt och bra, samt sköter kosten.
Har alltid haft enormt svårt att gå upp i vikt. Har dock, äntligen, börjat lägga på mig en del muskler. Har tyvärr inte gen-lotteriet på min sida...

Jag har försökt läsa på om kreatin, men har lässvårigheter och kommer därför inte fram till något vettigt innan jag lackar på min tröghet.

Så min fråga är; Hade jag fått ut något av att börja med kreatin?

Det är välstuderat och fungerar, dessutom billigt. Ett vanligt monohydrat funkar utmärkt. Du ska dock inte förvänta dig några stora effekter. Är det viktuppgång som är ditt mål så är inte kreatin lösningen, förvisso kan man lägga på sig ett par kg i vätska, men det är snarare en kostfråga om du behöver gå upp. Men som sagt, billigt och välstuderat, anses vara säkert.
Citera
2017-08-26, 08:12
  #2808
Medlem
Kersers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det är välstuderat och fungerar, dessutom billigt. Ett vanligt monohydrat funkar utmärkt. Du ska dock inte förvänta dig några stora effekter. Är det viktuppgång som är ditt mål så är inte kreatin lösningen, förvisso kan man lägga på sig ett par kg i vätska, men det är snarare en kostfråga om du behöver gå upp. Men som sagt, billigt och välstuderat, anses vara säkert.

Tack för ett snabbt och välformulerat svar. Blir till att prova en omgång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback