Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-10, 21:59
  #1657
Medlem
jzprs avatar
Jag köpte kreatin i april och undrar om det fortfarande är okej att använda? Tror ni att det klarar 4 månader i en burk utan att tappa sina effekter? Har inte kvar påsen så kan inte kolla eventuellt bäst före-datum.
Citera
2012-09-10, 23:42
  #1658
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Jag köpte kreatin i april och undrar om det fortfarande är okej att använda? Tror ni att det klarar 4 månader i en burk utan att tappa sina effekter? Har inte kvar påsen så kan inte kolla eventuellt bäst före-datum.

Ja, definitivt.
Citera
2012-09-12, 10:19
  #1659
Medlem
Jag har börjat träna igen och jag hittade precis kreatin monohydrat hemma i skåpet, som jag inte använt på länge. Denna påse är nästan full, samt att den varit sluten via påsens zip sedan jag sist använde det. Påsen har stått mörkt och i rumstemp, bland kryddorna i ett skåp. Bäst före datumet är daterat 2009-07, hehe. Jag använde nog detta i slutet av 2008 och sen har det bara stått.

Det luktar inte konstigt och ser ut som vanligt, kan jag använda detta eller bör jag avstå och kasta? Tänkte om effekten uteblir, för att det är såpass gammalt, eller om det är skadligt på något sätt?
__________________
Senast redigerad av kundvagnen 2012-09-12 kl. 10:22.
Citera
2012-09-12, 10:48
  #1660
Medlem
Hej,

började med kreatin i förra veckan. En övning som jag förut klarade typ 3x6 på, klarade jag nu 4x8 på, en vecka senare Kan det vara så att kreatinet har gjort den där skillnaden? (samt en dålig/bra dag kanske?)

Citat:
Ursprungligen postat av kundvagnen
Jag har börjat träna igen och jag hittade precis kreatin monohydrat hemma i skåpet, som jag inte använt på länge. Denna påse är nästan full, samt att den varit sluten via påsens zip sedan jag sist använde det. Påsen har stått mörkt och i rumstemp, bland kryddorna i ett skåp. Bäst före datumet är daterat 2009-07, hehe. Jag använde nog detta i slutet av 2008 och sen har det bara stått.

Det luktar inte konstigt och ser ut som vanligt, kan jag använda detta eller bör jag avstå och kasta? Tänkte om effekten uteblir, för att det är såpass gammalt, eller om det är skadligt på något sätt?
Varför inte köpa nytt? kostar typ 150kr
Citera
2012-09-12, 11:57
  #1661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Stacy

Varför inte köpa nytt? kostar typ 150kr

Jag har egentligen inga planer på att ta kreatin, men eftersom jag har detta här hemma så kan jag ju likagärna använda det. Jag kommer inte köpa något nytt.

:P
Citera
2012-09-18, 18:30
  #1662
Medlem
Dysfunktions avatar
Jag är mitt inne i en kreatincykel MEN råkade idag dumt nog ta en 33cl energidryck...
Detta är inget som kommer sabba såpass mycket att jag behöver uppladdningsfas igen va?

MVH
Citera
2012-09-18, 18:46
  #1663
Avstängd
Hur lång tid tar det för kroppen att ta upp 5-7g kreatin? Jag brukar äta runt 30g kolhydrater till så att det ska tas upp snabbare.
Citera
2012-09-18, 18:56
  #1664
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dysfunktion
Jag är mitt inne i en kreatincykel MEN råkade idag dumt nog ta en 33cl energidryck...
Detta är inget som kommer sabba såpass mycket att jag behöver uppladdningsfas igen va?

MVH
drick någon liter extra vatten så borde det lösa sig,
Citat:
Ursprungligen postat av grr03
Hur lång tid tar det för kroppen att ta upp 5-7g kreatin? Jag brukar äta runt 30g kolhydrater till så att det ska tas upp snabbare.
vad spelar det för roll, inom 2 timmar borde kroppen ha brutit ned det.
Citera
2012-09-18, 18:59
  #1665
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
drick någon liter extra vatten så borde det lösa sig,

vad spelar det för roll, inom 2 timmar borde kroppen ha brutit ned det.

Det spelar roll för jag vill nämligen dricka coka cola light och eftersom koffein kan motverka effekten vill jag inte dricka det under tiden kreatinet är aktivt
Citera
2012-09-18, 23:27
  #1666
Medlem
Starkemanns avatar
Hej fb. Har kört kreatin i en vecka nu och har fått lite små röda prickar vid armhålan/biceps/framsida-axel "stället". Kan detta vara en början till hudbristning/töjning?
Citera
2012-09-19, 15:43
  #1667
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starkemann
Hej fb. Har kört kreatin i en vecka nu och har fått lite små röda prickar vid armhålan/biceps/framsida-axel "stället". Kan detta vara en början till hudbristning/töjning?

Kan du inte ta kort på det?
Citera
2012-09-19, 17:25
  #1668
Medlem
Starkemanns avatar
Jo, gör det strax. Kan dock bara ge lite info: Har gainat cirka 6kg sen i juli, en del vätska då jag låg i def maj-juni. Annars så har bror min fått bristningar då han grisbulkade för hårt, dvs rent genetiskt är det inte främmande i familjen. Jag har inte grisbulkat alls utan började som sagt med kreatin, samt har legat på en sakta bulk sedan juli. brb.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback