Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-01-10, 13:45
  #1
Banned
Hej!

Jag har haft Win 98 SE instalerat med original skiva med medföljande boken och Cd-key.
Nu är det så att jag har laddat ner Win Xp Pro Swe från Kazaa och skaffat CD-key (samma som tusentals människor har) och uppgraderat min 98 till XP.Jag skrev den nyckeln som jag hittade när jag packade upp XP:n (den var zippad).
XP:n tog emot nyckeln (CD-key) och installerades. Allt var OK. Men när jag skulle köra Windows Update och ladda ner och installera Service Pack 1 så fick jag ett felmeddelande-typ att den nyckeln jag skrivit vid installationen inte var giltig. Och att jag skulle kontakta min återförsäljare om jag "tror" att jag skaffade ett olagligt ex. Installetionen av SP1 avbröts, således.
Alla andra uppdateringar funkade bra att ladda ner och installera.
Funderingar är följande:
1.Hur viktigt är SP1?
2.Redan när XP:n kom ut på marknaden hörde jag snacket att om man installerar,antigen, SP1 eller SP2 (kommer inte ihåg vilket) så kopplar sig min dator mot Microsofts server och kollar om det finns redan likadan CD-key som den jag skrev in när jag installerade XP:n. Om det skulle vara fallet så har jag 45 dagar på mig att avinstallera XP:n annars kommer min dator att "låsas" på nåt sätt och jag kommer inte ens kunna starta den.Allt detta med målet att stoppa piratkopior. Stämmer detta och i vilken grad?
3.Finns det nått sätt att fixa punkt 2?

Mvh
Mr.NO

M
Citera
2004-01-10, 13:56
  #2
Medlem
sysops avatar
1. utan sp1 uplever jag xp som extremt buggigt. det finns jag-har-oärligt-xp-men-vill-ha-sp1.crack att tanka på tex dc.
2. låser sig inte.
Citera
2004-01-10, 13:56
  #3
Medlem
crippas avatar
Det är lite pyssel om man ska installera SP1. Så är det när man snor saker. Kör en sökning här på fb så hittar du en rad inlägg om detta. Har du Dc? Ta då hem en Xp MED Sp1.
Citera
2004-01-10, 14:37
  #4
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
http://www.tweaktown.com/document.ph...review&dId=350

/#LOUDmouth#
Citera
2004-01-10, 16:45
  #5
Medlem
Germanias avatar
Sen finns det Corporate Editon där man slipper sånt krångel.
Citera
2004-01-10, 18:02
  #6
Banned
Hej och tack för era svar!

Har varit på tweaktown.com och laddade lite grejer. Sen körde jag Windows Update och då gick det att hämta och installera Service Pack 1.

Mvh
Mr.NO
Citera
2004-01-10, 22:58
  #7
Medlem
xatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
Sen finns det Corporate Editon där man slipper sånt krångel.
De behöver också fixas med om man vill installera SP1. Det enda som saknas är den obligatoriska registreringen.
Citera
2004-01-11, 10:26
  #8
Medlem
blueCommands avatar
Corp är bra.. Skit enkelt att byta key.. Men det är kanske lika enkelt i alla.
Citera
2004-01-11, 17:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Corp är bra.. Skit enkelt att byta key.. Men det är kanske lika enkelt i alla.

hur byter man key?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback