Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-01-10, 13:02
  #1
Medlem
[ZlenCan]s avatar
Hej det är så här att jag har laddat ner Swat filmen från DC, imbt-xvid-swat-cd1.avi
Jag har gjort om den till mpg format, men då försvann ljudet. Då var jag tvungen att ladda ner ett program som tog ljudet från imbt-xvid-swat-cd1.avi filen och och gjorde om den till wav fil. Sedan satt jag ihop mpg filen med wav filen. men det är nu problemet kommer. Det är så att ljudet kommer efter, med ca 5 sekunder.
Så jag undrar om det finns något program eller liknande som kan hjälpa mig ur detta problem.
Sedan vill jag upplyssa att jag har sökt på google och inte hittat något.

/Anton
Citera
2004-01-10, 17:06
  #2
Medlem
Det här är inget svar på din fråga utan med en fråga...

Varför i hela fridens namn gjorde du om den till mpg (SVCD/VCD)?
GORE släppte en SVCD på S.W.A.T den 23:e december förra året,
varför inte leta upp den istället?

Förstår inte varför folk gör om DivX/XviD till SVCD/VCD.
Citera
2004-01-10, 17:36
  #3
Medlem
Azraels avatar
Tämkte precis samma sak. Varför i hela fridens namn koda om från ett bra format till ett dåligt? Den enda legitima anledningen är om man skall spela upp filmen i telefonen.
Min erfarenhet med ljud är att det ofta är codecen som strular till det. Har man rätt codec-pack så funkar det. Detta gäller väl iofs främst DivX.
Citera
2004-01-10, 18:40
  #4
Medlem
munsårs avatar
Finns ju folk som sitter och kodar om XviD/DivX till DVD-r.

En mycket enkel tumregel är ju att aldrig konvertera till något som tar mer plats iom att man inte tjänar ett skit (förutom sämre kvalité) på det.
Citera
2004-01-10, 20:37
  #5
Medlem
Anledningen till att han vill göra om filmen från Xvid eller vad det nu var lyser ju igenom solklart.
Han vill troligen spela filmen i sin stationära dvd-spelare.

Du har fått audio desync. Finns väl program för att rätta till det, men du tjänar nog mer tid på att re-encoda allt en gång till, då med ljud utan desync.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback