Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-12-16, 03:24
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvilingdeckarna
Jag vet inte hur det ligger till. Jag pratade på 80 talet mef begravningsentreprenören som hämtsde kropparna och han beskrev det "som något av det jävligaste han varit med " har svårt att se mig ha blandat i hop flera fall. Hustrun jobbade på konsum

Har för mig att båda jobbade på Konsum i Forshaga.
Lotz tror jag han heter, det var försäkringspengar inblandade här också.
Han dömdes till psykvård en kortare tid, vilket upprörda många, och att han fick försäkringspengarna.
När han kom ut ville han ha jobbet tillbaka, vilket han inte fick. Motiveringen var att han mördat en av personalen.
Facket var med och drev hans ärende, han hade blivit avskedad pga sjukdom menade dom. Tror att han även fick skadestånd från Konsum.
Det här fallet diskuterades och upprörde många, mörda någon och bli förmögen sades det.
Citera
2017-12-16, 17:51
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nykroppa
Har för mig att båda jobbade på Konsum i Forshaga.
Lotz tror jag han heter, det var försäkringspengar inblandade här också.
Han dömdes till psykvård en kortare tid, vilket upprörda många, och att han fick försäkringspengarna.
När han kom ut ville han ha jobbet tillbaka, vilket han inte fick. Motiveringen var att han mördat en av personalen.
Facket var med och drev hans ärende, han hade blivit avskedad pga sjukdom menade dom. Tror att han även fick skadestånd från Konsum.
Det här fallet diskuterades och upprörde många, mörda någon och bli förmögen sades det.

Tack för klargörande.
Citera
2017-12-16, 19:27
  #51
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvilingdeckarna
En man i Värmland (Deje.Kil, Forshaga?) Skär halsen av sin fru och sina två barn. Kommer ut efter en kort tids psykvård och kräver ut försäkringspengar från hustruns arbetsförsäkring. Tog senare livet av sig.
Någon som känner bättre till?

Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
När i tiden skall detta ha ägt rum? 1970-tal?
Detta vedervärdiga trippelmord begicks sannolikt i Forshaga kommun 1983-11-22. Detta datum dör en kvinna född 1948, och hennes son f.1973 och dotter f.1977 enligt Sveriges Dödbok.

Mannen i familjen avlider 1987, och hans förnamn stämmer med vad som sägs i ett inlägg i tråden. Hur i h-e är man funtad i skallen om man kan skära halsen av hustru och två små barn??? Att han sedan gjorde en ekonomisk vinst på sin vidriga och onda gärning gör ju att man mår illa.
Citera
2017-12-17, 10:31
  #52
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Detta vedervärdiga trippelmord begicks sannolikt i Forshaga kommun 1983-11-22. Detta datum dör en kvinna född 1948, och hennes son f.1973 och dotter f.1977 enligt Sveriges Dödbok.

Mannen i familjen avlider 1987, och hans förnamn stämmer med vad som sägs i ett inlägg i tråden. Hur i h-e är man funtad i skallen om man kan skära halsen av hustru och två små barn??? Att han sedan gjorde en ekonomisk vinst på sin vidriga och onda gärning gör ju att man mår illa.
Ohyggligt! Påminner om galningen Tjärnsäter i Kramfors som tog livet av sin lila dotter för att få ut livförsäkring. När Tjärnsäters sambo anade oråd "tystade" han även henne.
Citera
2018-12-27, 18:04
  #53
Medlem
rigbos avatar
Två trippelmord har tillkommit under året. Först skottdådet i Malmö 18 juni där tre personer med gangsterkoppling mördades. (FB) Skottlossning i centrala Malmö - 3 döda, flera skadade (2018-06-18)

Sedan har vi psyksjuke pappan i Frölunda som den 2 september mördade sin fru och sina två barn. (FB) Misstänkt trippelmord i lägenhet, Västra Frölunda Göteborg 2/9 2018
Citera
2021-08-02, 15:53
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Ohyggligt! Påminner om galningen Tjärnsäter i Kramfors som tog livet av sin lila dotter för att få ut livförsäkring. När Tjärnsäters sambo anade oråd "tystade" han även henne.
Familjen hette Richter i efternamn och dom jobbade på OBS Bergvik i Karlstad
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback