2009-10-14, 23:29
Medlem
Jag köpte mig en macbook unibody för några månader sedan och tycker att den är mycket bättre än någon pc jag någonsin har haft. Men det finns en sak om jag stör mig lite på när jag använder F7-F9 så startar iTunes automatiskt och utför kommandot. Men eftersom jag inte använder itunes utan spotify och de också svara på komandot, undrar jag om det finns något sätt att få iTunes att sluta lyssna på kommandot men fortfarande kunna använda de för spotify?
2009-10-15, 00:12
Medlem
TiniZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxxam
Jag köpte mig en macbook unibody för några månader sedan och tycker att den är mycket bättre än någon pc jag någonsin har haft. Men det finns en sak om jag stör mig lite på när jag använder F7-F9 så startar iTunes automatiskt och utför kommandot. Men eftersom jag inte använder itunes utan spotify och de också svara på komandot, undrar jag om det finns något sätt att få iTunes att sluta lyssna på kommandot men fortfarande kunna använda de för spotify?

Funkar galant för mig, och har nog aldrig ö.h.t öppnat iTunes utan kör Spotify. Hm... Funkar det bra om du har Spotify igång?
2009-10-15, 00:36
Medlem
Snöjs avatar
Brukar ibland ha Spotify och iTunes igång samtidigt och båda reagerar på start/stopp-knappen (F8), vilket är irriterande. Antingen får jag igång två olika låtar samtidigt, eller så pausar den ena och den andra fortsätter..

Jag har försökt hitta någonstans att stänga av det, både i iTunes och i Systeminställningar. Men har inte hittat något direkt konkret.

Någon som vet?
2009-10-15, 01:33
Medlem
Brukar aldrig använda dom knapparna men tror jag hört något om att man kan ställa itunes i store-läge så ska det funka, du kan ju testa?
2009-10-15, 01:57
Medlem
Sliths avatar
Citat:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=1013571
2009-10-15, 09:52
Medlem
Hispers avatar
Citat:

Det finns som sagt trådar om detta, fortsätt diskussionen i den/dessa. Tex https://www.flashback.org/showthread.php?t=1013571

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in